/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Stiksamler til lyd på TV
Fra : okaiokai
Vist : 751 gange
95 point
Dato : 21-02-09 14:36

Hej.

Er der nogen der ved hvor jeg kan købe sådan et kabel?
Det så jeg kan koble mit computeranlæg til til TV'et. Har prøvet kablet fra en ven - og det virker?
Han fik sit med computeren, men hvor kan jeg købe et?

http://a2.vox.com/6a00d41435c4bc685e011015eaefba860b-pi

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-02-09 14:57

Prøv her, de har du meste der findes af kabler

http://www.av-cables.dk/index.php?language=da

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-02-09 14:57
Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 21-02-09 15:01

Det kabel du linker til passer ikke - man kan ikke putte de tre jackkabler fra anlægget ind i adapteren.

Og kan ikke finde det rigtige kabel på hjemmesiden ;(
Andre bud? :)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-02-09 15:04

Jeg har også lige ledt, for jeg opdagede også at kablet var forkert. Men hvad skal du bruge det tredie stik til

Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 21-02-09 15:06

Hvad mener du helt præcist med det tredje stik?
Fra surround-anlægget der går ind i computeren, er der tre mini-jacks. Dette kabler på billedet, gør at jeg kan samle de tre kabler til et mini-jack, der kan gå i TV'et.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-02-09 15:09

Tænkte nok at det var til surround. Leder efter et kabel

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-02-09 15:14
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-02-09 15:16
Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 21-02-09 15:18

Nix - de er jo ikke til mini-jacks - eller den "samler" jo ikke tre jacks til ét.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-02-09 15:28
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-02-09 15:29

nej det er vist almindelig jack

Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 21-02-09 15:30

Det kunne godt ligne den - kan umiddelbart ikke se om man kan putte mini-jackstik ind i "indgangen"

EDIT - der står det er til 3,5 mm aKa mini-jack

Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 21-02-09 15:31

kan nu se at den ikke passer - og indgangen er til phono-kabler og ikke mini-jack ;(

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-09 16:15

Citat
Det så jeg kan koble mit computeranlæg til til TV'et

Jeg kan ikke lige gennemskue HVAD det er du vil....

Det kabel du selv viser er da IKKE et kabel der kan bruges til din komputer og TV

Det kan da maksimalt give lyd..... Hvad med billede ????????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-09 16:16
Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 21-02-09 18:31

Heh ok - det computeranlægget bare er et surroundanlæg. Jeg skal bare have lyd fra anlægget, og ikke noget med billede - derfor kun noget med jackstik's :)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-02-09 18:45

men bag i anlægget har du jo garanteret AUX indgange med phonostik hvor du kan bruge det kabel jeg linkede til aller først

Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 21-02-09 19:34

nope - men man må da kunne finde det kabel et eller andet sted

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-09 19:52
Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 22-02-09 00:18

Så er vi ved at være der :) Der er bare kun 2 indgange - og jeg skal bruge 3.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-09 09:50

Til HVAD

Hvad er den 3die da til

Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 22-02-09 12:32

OK jeg siger det igen ;) På min computeranlæg, går der tre mini-jackstikkabler ind i computeren, derfor vil jeg have en adapter som vist på billedet i første post, der kan samle de tre mini-jack's til ét mini-jack, så jeg kan putte det ind i fjernsynet eller telefonen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-09 13:30

Citat
På min computeranlæg, går der tre mini-jackstikkabler ind i computeren

Og det var et Surroundanlæg - ikke

Du bliver ved med den komputer - ER det en komputer eller ER det IKKE....

Citat
så jeg kan putte det ind i fjernsynet eller telefonen

Hvad har telefon nu med sagen at gøre

Start lige forfra og forklar PRÆCIS hvad det er du vil og hvilke former for medier/film/lyd vi taler om....

Det er meget forvirrende det der......

Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 22-02-09 16:08

Det et surroundanlæg til en computer. Og den adapter gør at jeg kan sætte computer/surroundanlægget til TV'et og telefonen, da det er samme indgang.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-09 16:16

Så passer det stik også jeg henviste til....

Den 3die ledning er til billede - og det var vel bare lyd du ville have.....

Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 22-02-09 16:23

Forstår ik hvad du mener, der er da ikk nogen tredje ledning på det kabel(hvis det er det her vi snakker om http://www.alle-kabler.dk/lydkabler/minijack_stereo/stereo_minijack_han_til_2_x_stereo_minijack_hun_648_da.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-09 16:42

NEJ - men det var der på det DU viste...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-09 16:47

Men du mangler stadig at forklare HVAD det egentlig er du vil med den sammenkobling

Er det fjernsynets lyd du vil have i komputeren

Er det komputerens lyd du vil have i fjernsynet

HVAD er formålet med den sammenkobling.-...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-09 16:48

Sidst men ikke mindst...

HVAD hedder det surroundanlæg - navn/type - gerne billede

Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 22-02-09 17:01

Kender ikke navnet - men det en dell surroundanlæg med fem højtalere. Her er der en video med det - http://rasmusdall.vox.com/library/video/6a00d41435c4bc685e0110166ae230860d.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-09 18:26

Den video siger ikke meget....

Hvad med de andre spørgsmål ??????

Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 22-02-09 18:49

OK, jeg gentager gerne - jeg vil have lyden fra TV'et ud fra surround/computer-anlægget.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-09 19:01

Og hvilken lydudgang har TVet ????

Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 22-02-09 20:45

Almindelig jackstikudgang

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-09 20:55

Er det et hovedtelefon udtag ???

Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 22-02-09 21:01

JA

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-09 21:06
Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 23-02-09 12:13

Nej det gør ikk - Jeg skal have 3 mini-jack's ind i adapteren, og 1-mini-jack ind i TV'et eks. Men på den adapter kan man kun putte to mini-jacks ind i.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-09 13:13

Og den tredie SKAL IKKE BRUGES....

LYD kræver KUN 2

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-09 13:14

Desuden er der også maksimalt 2 (højre-venste) i dit hovedtelefonstik i fjernsynet....

Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 23-02-09 16:50

Det er jo kun med phonostik hvor man kun skal bruge 2

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-09 16:56

Hvad havde du forestillet dig den 3die var til

Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 23-02-09 16:59

Med phono eller jackstik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-09 17:07

Det er da fuldstændig ligegyldigt HVAD du kalder den...

Et hovedtelefonstik er et jackstik (stort eller lille) bruger KUN DE 2....

Phonostik bruges IKKE til hovedtelefoner..... Og ser i øvrigt slet ikke sådan ud som dit billede...

Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 23-02-09 17:16

Vi misforstår hinanden - de tre mini-jacks der går i pc'en skal jeg have puttet i en adapter så de tre kan gå i TV'et, så jeg kan få surround ud af tv'et. Og hvis jeg kun putter to af stikkene i adapteren, hvorefter jeg putter adapteren i tv'et, kommer der kun lyd ud af nogen af højtalerne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-09 17:23

Og det er fordi stikket i sig selv IKKE har noget at gøre med din surround...

Den sidste er sikkert til en centerhøjtaler og det kan du IKKE montere via en ledning og til dit TV...

Så dit forehavende dutter ikke - køb et "ordentligt" surroundanlæg og ikke et til en komputer....

Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 23-02-09 18:38

Du har sikkert ret, med at det ikke "skifter" højtaler, hvor lyden kommer fra forskellige højtaler (hvis du forstår) Men det lyder ihvertfald 1000 gange bedre med computerhøjtalerne, så vil stadig have et sådan kabel :) Men har nærmest gennemsøgt nettet og kan bare ikke finde det :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-09 19:14

Det er jo fundet....

Du kan IKKE bruge et med 3 tilslutninger - dit TVstik HAR kun 2

Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 23-02-09 22:05

jamen forhelved (undskyld udbrudet) der skal jo kun et stik i tv'et, da adapterern samler de tre stik til et stik. På forhånd tak :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-09 23:14

Det er da fuldstændig ligegyldigt HVOR det 3die ben går hen....

I dit hovedtelefonstik KAN DET IKKE GÅ - det kan da ikke være så svært at forstå - DER ER KUN TO I ET HOVEDTELEFONSTIK

HØJRE OG VENSTRE KANAL - DER ER INGEN CENTER I DET HOVEDTELEFONSTIK...

Du kan ikke køre surround på den måde du agter at gøre - muligt det lyder bedre, men det må du så nøjes med....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 95 point
Dato : 23-02-09 23:15

Du putter stereo i surrounden og den ændrer det så....

Den ledning er slet ikke beregnet til det brug...

Godkendelse af svar
Fra : okaiokai

Dato : 25-02-09 19:26

Tak for svaret refi.