/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Musik fra båndoptager
Fra : Monsen1234
Vist : 584 gange
200 point
Dato : 21-02-09 12:23

Jeg har noget godt gammel musik på min gamle spolebåndoptager som er sat til en forstærker, hvordan får jeg musikken fra båndoptageren ind på min com. man kan vel ikke bare sætte forstærkeren til com. ville være dejligt hvis mange af de gode gamle numre kunne blive brændt over på cd.

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-09 12:26

Du behøver IKKE forstærkeren....

Bare sæt båndoptageren til komputeren.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-09 12:27

PS...

Hvilke ud- og indgange du bruger er blot et spørgsmål om hvilke muligheder du har....

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 21-02-09 12:31

det stik der er i båndoptageren mener jeg heder et "din" stik, det er rundt, tror der er 3 ben i, kan man sætte den derfra og til com.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-09 12:34

Ja og nej....

Dinstik egner sig ikke til komputer...

Brug line-out eller hovedtefonstik på båndoptager...

På komputer bliver det så line-in....

Du kan på komputer også bruge microfonstikket - men det er lidt følsomt.... (jeg har dog ofte gjort det med kasettebåndspillere..... )

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 21-02-09 12:37

Derudover er det selvfølgelig ønskeligt med et ordentligt optageprogram på komputeren (selvom det indbyggede KAN bruges)...

Audacity kan anbefales http://audacity.sourceforge.net/ - gratis selvfølgelig

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 21-02-09 12:40

Tak for svaret refi. jeg vil prøve mig frem efter din anbefaling.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-09 12:41

Selv tak....

Det er faktisk nemmere end du måske tror

God fornøjelse....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-02-09 12:59

Du skal ikke bruge computerens mikrofonindgang.Det vil bare give for dårlig lyd.

Du skal bruge liniindgangen, og så skal du ikke gennem din forstærker med signalet. Det bliver det kun dårligere af. Nogle forstærkere, har dog en linieudgang som du kan bruge til at forbinde med computeren. Det går udenom selve forstærkeren og betyder intet for kvaliteten, men gør det nemmere at lytte samtidig med overspilningen.

Der findes forskellige programmer til at styre overspilningen med . Nogen kan gøre det direkte til mp3, så det ikke fylder så meget på computeren.