/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Trådløst net på laptop
Fra : Mylleerh
Vist : 401 gange
85 point
Dato : 21-02-09 11:22

Hej alle, har en gammel laptop med XP som jeg forsøger at connecte til et trådløst net, der er bare det problem at jeg på routeren har lavet WPA kryptering men på den bærbare får jeg kun muligheden for at indtaste en kode med WEP kryptering. Jeg kan naturligvis bare ændre i routeren så jeg kører med WEP kryptering men det må da være muligt at connecte til et hvilket som helst tråsløst net uanset krypteringen, forudsat at man naturligvis har adgangkoden
Håber nogen kan hjælpe......??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-02-09 11:37

Du må kun connecte til dit eget nerværk, hvis du ikke har en tilladelse til det andet netværk, alt andet er simpel tyveri.

Kommentar
Fra : Mylleerh

Dato : 21-02-09 11:43

Citat
forudsat at man naturligvis har adgangkoden

som sagt, har jeg adgangskoden og det trådløse net jeg vil tilgå kunne f.eks. være hos venner og familie, så bare rolig

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-02-09 11:46

Du skal have den rigtige kode, til det rigtige net. Når du kalder op til netværket, bliver du spurgt om koden, Hvis du ikke får den rigtige kryptering vist, er det ikke den rigtige router, du kobler op til.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-02-09 11:47

Højreklik på netværksikonet/ vis trådløse netværk, der er tilgængelige.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 95 point
Dato : 21-02-09 11:52

Ikke alle trådløse netkort kan håndtere wpa, du må ud og købe et nyt netkort

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-02-09 12:08

Det netkort som sidder i er for gammelt til WPA. Men bare køb en ny usb dims, den kan sagtens håndtere WPA og kostet ikkke ret meget mere end 100-150 kr.

Godkendelse af svar
Fra : Mylleerh

Dato : 21-02-09 12:22

Tak for et godt og præcist svar o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-02-09 12:41

Selv tak - præcis? øh ikke særlig præcis, du havde ikke fortalt om dit netkort, så det var et gæt