/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Brandforsikring
Fra : bsorensenas
Vist : 964 gange
100 point
Dato : 20-02-09 22:16

Hej alle.
Jeg har en 'familiens basisforsikring' i Danske Forsikring.
Men jeg har kun brug for en brandforsikring. Kan man få sådan en? Og er den billigere?
Jeg er nødt til at skære ned på mit budget.
Er der nogen der ved det?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : MuGG3K

Dato : 20-02-09 22:25

Hej

https://www.lb.dk/lbexpress/site/lb

Her står der alt om forsikringer hvor du kan sammenligne de forskellige :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-02-09 22:38

MuGG3K.... skal man ikke være lærer for at blive forsikret der??

bsorensenas.... du kan også sammenligne priser her

http://forsikringsluppen.dk/Sider/default.aspx

Kommentar
Fra : bsorensenas

Dato : 20-02-09 22:49

Tak.
Jeg har nu stillet et spørgsmål til forsikringsoplysningen. Så må vi se hvad de svarer.

bsorensenas

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-02-09 23:24

Nej
Jeg har aldrig hørt om et selskab , som udbyder en ren brandforsikring for privat løsøre.

Det vil også i praksis give en bunke bævl med hvad der er brandskadert, og hvad der er svedet eller ødelagt af slukningsvand.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 21-02-09 00:30

Prøv og kontakte CODAN

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 21-02-09 10:58

Du skal også være opmærksom på at din indboforsikring også indeholder en forsikring der dækker dit/ jeres ansvar for ding du kan forvolde på andre ting og personer.

Branforsikringer er beregnet til huset alene, og kræves så långiverne har sikkerhed for dækning hvis huset brænder.

Det kan blive meget dyrt at spare på de forsikringer du nævner

Henrik

Accepteret svar
Fra : AG112

Modtaget 100 point
Dato : 21-02-09 11:32

PÅ EN BASISFORSIKRING KAN DU FRAVÆLGE PLUSDÆKNING, SOM ER PLUDSELIG OPSTÅET SKADE, LIGELEDES KAN DU FRAVÆLGE GLAS OG SANITET.
MED EN DÆKNING PÅ CA. 1 MILL. ER PRISEN CA. 1800,-KR PR ÅR.

DU SKAL OGSÅ VÆRE OPMÆRKSOM PÅ, AT EL APPARATER, TV, PC OG LIGN, NEDSKRIVES I VÆRDI, EFTER 8 ÅR FÅ DU F.EKS. KUN 20 % AF NYPRISEN, SÅ HVIS DU HAR KØBT EN PC ELLER ET TV TIL 10,000,- KR FÅR DU EFTER 8 ÅR KUN UDBETALT 2,000,- KR.

ALLEREDE EFTER 2 ÅR FÅR DU MINDRE I PRIS, MEN DET ER DEN SAMME PRÆMIE DU SKAL BETALE, SELV OM TINGENE BLIVER GAMLE, DET ER LIGELEDES MED MANGE ANDRE TING F. EKS. OGSÅ BRILLER.

MED VENLIG HILSEN
AG112

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-02-09 12:10

Nej brandforsikring er ikke kun for huse.
Det er også for biler,både, indbo og meget andet. men de sidste udbydes til private normalt kun i kombination med anden forsikring.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-02-09 18:07

Der er ingen danske forsikringsselskaber der tegner en "indbobrandforsikring alene. Dette ud fra, at de forskellige brancer( forsikringstyper) bliver prissammensat ud fra de forskellige risici. En brandforsikring er ikke ret brugt i forhold til fx cykkeltyveri. Derfor har de forskelligeselskaber an aktuar til at beregne præmier og risici. Hvis du i dag fx betaler 1.500 kr. for familiens Basisforsikring, ville et selskab formentlig beregne sig 1.200 kr. for en brandforsikringe alene, og det ville du nok ikke betale, i forhold til, at undgå de øvrige dækninger.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-02-09 18:10

.... jeg glemte iøvrigt lige at skrive, at ved en brandforsikring alene - ville du ingen ansvarsforsikring have - og det ville under alle omstændigeheder være være rigtig dumt at undvære, da den i en given situation, ville kunne holde dig friholdt for flere millioner - og det har du nok ikke løsøre for - i forhold til dit indbo/brand!

Godkendelse af svar
Fra : bsorensenas

Dato : 21-02-09 18:49

Tak for svaret AG112.
Det ser rigtig fornuftigt ud.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 21-02-09 20:36

SELV TAK BSORENSENAS.

HÅBER DU KUNNE BRUGE NOGET AF DET.

HILESN
AG112