/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Selvbyg tegltag, hvad hvornår?
Fra : ffhopsa
Vist : 539 gange
200 point
Dato : 20-02-09 20:55

Jeg har tænkt mig selv at lægge nyt tegltag som erstatning for eksisterende tegltag.

Er der nogen, der har en liste med den bedste rækkefølge at gøre tingene i?

Der skal lægges 250 mm isolering, diffusionåbent undertag, tegl, indækning ved skorsten og skotrender samt mod brandkam. Desuden ny tagrende og 4 veluxvinduer samt en færdigkvist.

Tagfladen er 90 m2.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 20-02-09 23:45

250 mm isolering, diffusionåbent undertag, indækning ved skorsten og skotrender samt mod brandkam. Desuden ny tagrende og 4 veluxvinduer samt en færdigkvist.,tegl.
Så let er det

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 21-02-09 08:33

En investering på et par hundrede tusinde vel der skal holde i ca 80 år, og så spørger du på kandy.

Måske en lidt spøjs prioritering hvis jeg så må sige

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-02-09 09:04

Der gives mange underlødige svar på kandu.

hvis svaret så er det spørgeren gerne vil høre, præmierer hyn det, selv om det er ud i skoven.

Enig spørg i stedet et sted hvor du er sikker på at snakke med en kyndig.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 21-02-09 09:08

Vil altså påstå at hvis ikke man selv kan gennemskue at man startere med det "nederest" først så skulle man nok liiiige overveje at få en fagmand til det i stedet....

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-02-09 09:38

hvis du aldrig har lavet den slags før bør du ikke give dig i kast med det.
det er ikke så let som det lyder. og det er et meget stort arbejde for en gøe-det-selv-mand.
inddækningerne ved veluxvinduerne er så svære at lave, så selv garvede håndværkere laver dem forkert. og undertag er en hel videnskab nu om dage.
de penge du sparer i første omgang kommer til at koste i den sidste ende.

tømreren

Kommentar
Fra : ffhopsa

Dato : 21-02-09 11:09

Ok, tak for svarene.
Jeg har selv bygget en taskekvist og lagt tegl på den samt lagt veluxvinduer i forskellige størrelser i eksisterende tag, og de har da holdt tæt i 17 år. Ville bare lure om nogen havde ideer som jeg ikke skulle gå glip af. Da holdningen er ret så negativ, annullerer jeg!

Annuller spørgsmålet
Fra : ffhopsa

Dato : 21-02-09 11:09

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål