/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Kan ikke modtage
Fra : sp4nker
Vist : 869 gange
75 point
Dato : 20-02-09 14:55

vi har et gammelt Canon Fax-L300 stående...
kan godt sende fra den med modtager ikke noget
er der een eller flere der kan komme i tankerne på hvad det kunne skyldes??og hvordan det kan løses??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-02-09 16:12

Tja med min er det lige modsat.
Den kan ikke ringe op.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 75 point
Dato : 23-02-09 02:17

Når der ringes til den vil den nok ikke "løfte røret" for nu at blive i almindelig telefonsprog.

På nogen fax kan man indstille hvordan rigetonensekvensen skal være før den "tager røret"

Din kan være blevet forkert indstillet.

Når der er sådan en indstilling er det fordi det kan være forskelligt i forskellige landes systemer , (hør telefonringning på film) . Det udnyttes også ved nummerbestemt ringning, hvor man får telefonselskabet til at ringe på en bestemt måde når et særligt faxnummer bruges. Med det kan man have fax på sin almindelige telefonledning med to numre, på et abonnement.

Godkendelse af svar
Fra : sp4nker

Dato : 03-03-09 11:14

Tak for svaret transor.