/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
harddisk optager - hvilken?
Fra : lillelyst
Vist : 498 gange
39 point
Dato : 20-02-09 09:44

Hej alle. Jeg skal investere i en harddiskoptager til max. 2000 kr. Kan I anbefale mig et rigtig godt mærke?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 20-02-09 09:47

Hvad skal du reelt bruge den til ??
Ja optage men hvad - LiveTV fra kabelTV, Satelit eller almindeligt antenneTV - eller digitalt!
ikke at det har så stor betydning - Men istedet for kun HDoptager - ville jeg nok vælge et desideret Mediecenter - Mm du vælger en Linuxløsning - s? får du nok ikek det for under 2000kr

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 49 point
Dato : 20-02-09 09:53

Nej du får ikke et rigtig godt mærke til under 2000.

De billigere er da også gode. Selv har jeg en Eltrax . Den støjer mekanisk, og er lidt svær at betjene. Billde og lyd fejler ikke noget, og der er mange funktioner, bare man kan finde ud af det.

Som så meget andet import er brugsanvisningen ikke god.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 20-02-09 10:29

Har en INO3 fra Kvickly, som har kørt perfekt i 2-3 år - nu støjer harddisken lidt, men ellers er den stadig ok.
Jeg overvejer dog en ny for at få HDMI, USB evt. LAN osv. og så en HDD på 160 Gb i stedet for de 80 jeg har nu.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 20-02-09 10:29

Sony og Samsung er mærker jeg kunne finde på at investere i, og der får du maskiner til omkring de 2 kilo

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 20-02-09 10:42

Vær opmærksom på ind/udgange inden du køber. Køb IKKE en der ikke understøtter HDMI, og køb ikke noget der ikke understøtter Dolby Digital 5.1 og DTS.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 20-02-09 10:57

Kan godt være jeg skal noget højere op i beløb - så jeg tror valget falder på en pioneer DVR-540H som en af mine bekendte har. Han roser og anbefaler den.
I får tak for jeres forslag.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 20-02-09 10:57

Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-02-09 10:59

Hvis du har egen antenne bør den være med DVB-T.
Vi har selv lavet fejlkøb på en udemærket HD opt med DVD indspiller, da vi har egen antenne og så virker den ikke om et ca. halvt år.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 21-02-09 08:03

og hvis du har egen antenne den skal virke uden extra seperat digital set up box efter 2012 skal den have indbygget MPEG-4 tuner