/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Florida, Miami
Fra : FrejaFlop
Vist : 497 gange
100 point
Dato : 19-02-09 15:50

Hej - vi er et ægtepar som skal 14 dage til Florida her i foråret. Er der nogle gode råd som vi skal have med på vejen ? steder der ikke er pengene værd ? eller steder som er et "must". Vi har lejet bil og kører lidt rundt og skifte motel undervejs. Vi er meget glade for naturen og knap så glade for kunst. Vil også køre lidt nordpå hvis vi føler at vi har tid til det. Flyver dog hjem igen fra Miami, Fort Lauderdale.
På forhånd tak
FrejaFlop

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 19-02-09 18:31

Jeg ved jo ikke lige hvor rejsevant I er, så måske er nedenstående irrelevant
Vi har været i USA nogle gange, dog i den vestlige del. Det der er vigtigt er bl.a. at have et godt kort eller bedst er et navigationsanlæg. Vi har brugt vores bærbare PC med et MapPoint 2006 kort, som kan downloades og bruges gratis i 60 dage alternativt købes, det kræver en GPS antenne for at virke.
Man kan også leje et navigationsanlæg gennem udlejningsfirmaet.

vh ol

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-02-09 18:31

Denne oversigt fra FDM viser nogle af de mest populære steder...
Ikke kun for børn:.

http://www.fdm-travel.dk/usa/boernenes-florida-rundrejse.html

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-02-09 18:33

Suppleret med denne oversigt over Miami:

http://www.fdm-travel.dk/usa/miami/

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 19-02-09 18:51

Ellers er der jo mange oversigter på Engelsk/US...

Her er en af de bedste:
http://goflorida.about.com/

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 20-02-09 02:18

Hej I kan glæde jer, der er rigtig meget at se på, Selvfølgelig Kennedy Space Center, der kan i bla. meget andet komme ind i en rumfærge der har været i rummet og hvis i er heldige, så kan der være opsendelse på en af de dage i er på ferie, så vælg den dag og få den oplevelse med.
I Fort Lauderdale , der er fyldt med vandveje, hvor der ligger millionær palæer med egen bro og luksus bayliner og yachter i baghaven, der kan man komme på 3 timers sightseeing cruises, hvor man også bliver sat af på en lille ø med papgøger og andre dyr. Så er der også Miami Seaquarium, der er et besøg værd. Ud over der dejligt varmt, men pas meget på alt deres aircondision, det findes alle steder, selv busserne er smadder kolde at køre i , det slår aldrig fejl , man bliver forkølet. Men en oplevelse for livet venter jer, rigtig god ferie
Mvh. gwh

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 20-02-09 09:52

Tak for svaret svendgiversen.
Jeg siger også tak til de andre Kandu-brugere for deres råd.