/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
UNDULAT
Fra : Trinity
Vist : 1232 gange
40 point
Dato : 31-03-03 19:25

Kan en såkaldt undulat tale hvis man lære den det ??? jeg har kun hørt folk snakke om det ?!

Accepteret svar
Fra : CyberFish

Modtaget 50 point
Dato : 31-03-03 19:27

Jo da..de kan de godt...min mors den er meget lærenem og snakker meget....kun små sætninger den siger !

Godkendelse af svar
Fra : Trinity

Dato : 31-03-03 19:29

Tak for svaret CyberFish.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-03-03 19:31

Lidt mere om de små kræ http://www.undulatsiderne.dk/

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 31-03-03 19:32

ja det kan du godt men du skal være meget tålmodig....! hvis du gerne vil have en fugl der snakker meget skal du købe en beostær (aner ikke om det er stavet rigtigt)

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : briani

Dato : 31-03-03 19:36

Hej Trinity
For at lære en undulat at snakke skal du anskaffe dig den som unge. Det skal være en han, da de er nemmere at gøre tamme og har lettere ved at lære.
Det er vigtigt at du får den håndtam inden du begynder "taleundervisningen". Den skal føle sig tryg og kunne lide at være sammen med dig. Det er en god ide at begynde at snakke med den mens den evt. sidder på din hånd eller skulder. Start med at lære den dens navn, det skal være et ganske kort navn. Bliv ved med at gentage det, og i samme toneleje og tonefald.
Gør det til en vane at gentage, hvad du ønsker den skal sige, hver gang du er i samme rum som den.
Jo mere du snakker med den jo hurtigere lære den at sige det du ønsker. En undulat der er meget sammen med mennesker ville lære at snakke hurtigere, end en der sidder alene det meste af dagen.
Har den først lært at sige noget er det vigtigt at du fastholder den i det, det gør du ved stadig at gentage det den kan.
Den skal kun sidde alene i ganske kort tid, så glemmer den alt. Du må ikke have to undulater sammen, den må slet ikke kunne høre en anden undulat, for så kan du ikke lære den at snakke.
Det er vigtigt at den kun hører menneskesproget og ikke hvordan en undulat egentlig snakker.
Det er meget individuelt hvor meget og hvor hurtigt den lære at snakke. Dens tale vil i starten være noget utydelig og usikker, men hold ved så bliver det hurtigt klart og tydeligt.
God fornøjelse.
Overstående er tyvstjålet herfra
http://www.undulatsiderne.dk/tamme/talende.asp
Mvh Brian