/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Warning Virus detected
Fra : svendgiversen
Vist : 577 gange
95 point
Dato : 19-02-09 14:13

Jeg har nu 3 gange inden for et døgn fået en mail med denne advarsel,
som jeg hver gang omgående har slettet...

Har andre fået den samme?
Er det en udspekuleret måde at udsprede virus på, eller hvad??

Der er forhåbentligt ikke noget galt med min PC???

Kommentar
Fra : peque

Dato : 19-02-09 14:15

Tja - Hvilket virusprogram kører du med PT.
Hvordan opdager den virusset - og er det den samme der popper op hver gang.

Denne form for dokumentation burde være med - hvis man stiller sådanne et spørgsmål.
Sådanne som du stiller spørgsmålet op - Så vil jeg tro du har noget snavs på din maskine.
Start med at scanne med dit antivirus program - og derefter med et spyware program

Kommentar
Fra : kj

Dato : 19-02-09 14:16

Det er formentlig som du beskriver, eller også en smart måde på at lokke dig til at investere i et dyrt værdiløst virusprogram.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 19-02-09 14:16

Det er formentlig bare spam. Slet det, uden at svare! Hvis der er et link hvor du kan afmelde dig et nyhedsbrev eller lignende, så TRYK IKKE PÅ DET! Det bruges udelukkende til at spammeren får bekræftet at der rent faktisk sidder nogen modtager på den mailadresse som han sender til.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 105 point
Dato : 19-02-09 14:24

Har fået 3 stk de sidste par dage, der var intet i mailen udover Virus detected

mvh klaudi

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-02-09 14:38

Det er godt Klaudi,
jeg var lige ved at tro, at jeg var alene om at have fået denne advarsel.

Som jeg ikke åbnede, netop af frygt for at komme til at aktivere et eller andet...
Derfor heller ingen information om evt. kilde til virus.

Jeg har avast og læser mail via Mozilla Thunderbird,
og ja jeg har søgt mange steder, bl.a. for at hjælpe kandu brugere...

Kommer den igen vil jeg angive afsenderen/afsenderne her.
Som jeg heller ikke fik noteret.

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 19-02-09 16:38

Min kone har også 3 gange, indenfor de sidste 3 dage fået sådan en "advarsel",
sendt af 3 flinke folk med fremmedartede navne...

(På sin Get2net.dk konto)

Kender ingen af dem, så deres mail blev slettet, uden at være åbnet.

(Det har vi nemlig læst, at man IKKE skal gøre)

- Og så er det jo ærgerligt, hvis det virkelig var noget vigtigt.
Men, så kom det nok fra personer vi kender ...

MvH
Jørn Rudolph

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-02-09 01:58

Citat
Kommer den igen vil jeg angive afsenderen/afsenderne her.
Som jeg heller ikke fik noteret.

Du vil aldrig se den rigtige afsenders adresse. Enten er den forfalsket, eller også ser du adressen på en stakkels bruger, hvis maskine er kapret til at udsende spam.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-02-09 09:37

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-09 10:32

Velbekommen