/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Målertavle
Fra : jaop
Vist : 2176 gange
20 point
Dato : 18-02-09 23:28

Hej
Hvad er forskellen på en målertavle til stikbensmåler og ledningsmåler ?

Ps. Se evt. http://www.elvvs.dk/articlelist.1769

Mvh. Jan

på forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 18-02-09 23:31

Hej

Typen få selve elmåleren - om den er med stikben forneden, eller til tilslutning med ledninger.

Mvh Finn

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 20 point
Dato : 19-02-09 05:05

der er som sagt ikke den store forskel på tavlerne det der er ved det er at måleren der bliver monteret kan leveres med stikben eller ledning.
er der en gammel målertavle man skal have udskiftet er der rigtig stor 99,9 % sansynlighed for er det er en ledning måler og derfor vælger man som regl også udskifte målertavlen med en lednigsmodel. (installatøren har dog mulighed for at bestille ny måler med stikben eller ledning at efter hvilken tavle han har monteret) fordellen ved at skifte den ud til samme "type" som der sidder i forvejen er at han kan montere måleren permenet igen uden at kunden står uden strøm i en periode)

er det et helt nyt målernummer der skal oprettes eks nybyg vil elselskabet gerne have til stikben da den er hurtiger for den at montere. for deres side af

elektrikeren tid er den samme om det er stikben eller ledning

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-02-09 07:01

Måleren er den samme, det er alene et spørgsmål, om den skal monteres med ledning eller med stikben. Vi monterer ca. halvt af hver - foreløbig er det blevet til omkring 75.000 målere!

Godkendelse af svar
Fra : jaop

Dato : 19-02-09 07:31

Tak for svaret rotw.