/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvad mener i andre.
Fra : bb1
Vist : 545 gange
500 point
Dato : 18-02-09 18:37

Tonganeseren fortæller at min nabo siger at jeg kun har en hund. Det ved jeg at min nabo aldrig har sagt.
Mener I at en sådan person fortsat skal kunne ødelægge alle tråde herinde med sine uhyrlige påstande, som han ALDRIG har ville føre bevis for er rigtige..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-02-09 18:41

bb1, vi kanduer er fuldstændig fløjtende ligeglade med om du har 10 hunde, i det hele taget har vi
efterhånden lært, at springe jagttrådene over.......bare sådan til info (dette var en undtagelse)

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-02-09 18:49

Det er jo ikke hvor mange hunde jeg har der er det egentlige spørgsmålet.
Spørgsmålet var om vi fortsat ALLESAMMEN skal blive ved med at finde os i hylekorets svinerri?

Personlig er jeg lige glad, mig har de i årevis forsøgt at lukke munden på, men det lykkedes dem aldrig.

Men hvordan kommer vi tilbage til det hyggelige forum,som dette engang var?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 18-02-09 18:51

Din nabo har sagt til mig at hun kun har en mis.
Og det vel ikke løgn.

Ellers må vi se nogle beviser.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-02-09 18:58

Hun har nu også en hund,en gris (ikke hendes mand)flere får og en masse høns,som lægger æg,som jeg spiser med velbehag - men,men hvad har det med spørgsmålet at gøre;

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-02-09 19:17

Også rotter på loftet ????

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-02-09 20:05

Jeg har ingen hund, og det har naboen aldrig sagt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-02-09 20:19

Vuf !!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-09 20:20

Min nabo's vovse har spist alle mine hundekiks - jeg skulle nok ikke have lært den at tælle.
Den ved der er 78 stk. i en pakke.
Men ellers er den meget sød................................. og rund.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-02-09 20:47

Min favorit drøm er at alle jægere,ville skyde røven af hinanden.Jeg synes det er en mærkværdig fritidssyssel at ha`,at nedskyde dyr for fornøjelsens skyld.Okay,jeg ved godt jagt har været brugt i århundrede,for AT OVERLEVE.Men nu tildags at se en 10-12 såkaldte jægere godt overrislet af gammel dansk og brændevin,føre sig frem i en trailer efter en personbil,på offentlig vej.Det er fanneme en uskøn syn.
Jo,jeg har selv været jæger.Startede med en gammel hanegevær.Men mine lyster,i den retning lagde jeg fra mig,da jeg skamskød min første hare.Hvor mange skamskudte dyr/fugle,mon der lever videre,indtil de dør af blodtab.
Jeg har i lang tid fulgt med i denne "jagt" debat.Og nu skal jeg bare ha`luft.
Jeg får nok svar på tiltale,men i skal være velkomne.
Evt.svar om regulering af dyrebestand,gi`r jeg ikke en kop lunken pis for.
Dyr har en naturlig levetid,nøjagtig som mennesker.Og regulerer dermed sig selv. +,- perioder.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-09 21:12

Jeg skød min første eneste og sidste fugl en gang som 19 årig på en lille privat jagt ovre i Jylland.
Siden da har jeg ikke kunne begribe hvorfor.................den havde jo ikke gjort mig noget.
Vi spiste den heller ikke - men den døde med det samme (blev sikret)
Vi er alt for mange, der slet ikke er gud.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-02-09 21:23

Jeg har nu også været aktiv.....som klapper.

Bagefter blev vi drenge....stor flok....lukket ind i et alt for lille værelse og måtte stå op og æde kogte pølser mens at vi kunne lugte den gode mad jægerne mæskede sig med i lokalet ved siden af.

Men hva`faen`.... i 1964 faldt 15 kr for en halv dags arbejde på et tørt sted hos mig 12-årige

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-02-09 23:52

Af ja hvad mænd kan finde på.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-02-09 19:30

LuffeA

Sådan er vi heldigvis forskellige. Netop klapper jobbet medførte at jeg blev jæger....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-02-09 23:28

Ah, det blev kun den ene gang for mit vedkommende.

Godt nok har jeg altid elsket naturen, men det blev for meget da vi blev jaget igennem en tæt underskov af fyr i regnvejr, hænder og ansigt blev revet og sved.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-02-09 12:46

Ja Luffe A sådan kan det jo gå, når det går lidt skævt første gang

Selv fandt jeg det fra den aller første gang meget spændende, men først i 50`erne var jo nok også en helt anden tid, allene de biler jægerne ankom i kunne få en lille dreng til at gispe lidt.

Vi der drev igennem på Godset blev nu heller ikke sendt ind i det aller tætteste, der fik vi besked på, at sende hundene ind.

Det at jeg var med dengang gør også at jeg i dag kender reviret langt bedre end nogen anden og jeg har ofte fundet dyr af forskellige slags blot fordi en fotograf lige skulle bruge et bestemt.
Jeg ved som regelen også hvor de forskellige dyr helst vil opholde sig. Det er også altsammen noget, som kan føres tilbage til da jeg var klapper.

Så til alle der ikke har prøvet det - prøv bare.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-02-09 15:22

Her kom vi heller aldrig rigtigt videre.....

Annuller spørgsmålet
Fra : bb1

Dato : 25-02-09 15:22

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål