/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
? skriver jeg middelværdi ?
Fra : bluesky
Vist : 2991 gange
200 point
Dato : 18-02-09 18:29

Hejsa

Nu prøver jeg lige en gang til i dette forum
Jeg har forgæves ledt efter en Ascii værdi eller lign. til at skrive middelværdi (X med en streg over) i word eller Excel. Har ledt men forgæves i begge programmer ;-(

Pft
Bluesky

Kommentar
Fra : peque

Dato : 18-02-09 18:35

U+1E8C

Men det er nok det tætteste jeg lige kan finde - Det er X med 2 prikker over.
I min ascii tegn tabel kujnne jeg finde mange bogstaver med streg over men ikke X

Har du kigget i Start / Programmer / Tilbehør - Derinde mener jeg der er en tegn oversigt - Jeg kører linux

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-02-09 18:49

Sådan gør vore svenske naboer:

Medelvärde Mean value: Um

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 18-02-09 19:14

Hejsa og tak for jeres input men jeg har kigget i tilbehør og ikke fundet det ;-(

Bluesky

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 18-02-09 19:15

Den svenske udgave forstod jeg ikke hvorledes jeg skal indtaste...... svendgiversen

Kommentar
Fra : peque

Dato : 18-02-09 19:19

tihi.

Du har en menu der hedder tegnoversigt - Et sted i dine programmenu - Det ved jeg der er !

Men Jeg har nu ikke set det tegn

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 18-02-09 19:24

Jeg tror, du kan finde løsningen i debatten her (læs det hele)

http://www.eksperten.dk/spm/397741

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-02-09 19:29

Det svenske var bare et U plus et lille m,
men i det jeg forsøgte at kopiere var m et meget mindre.

Jeg har nu også under symboler fundet a og u med streg over, men mærkeligt nok ikke x,
så jeg foreslår at du kalder din population for u i stedet for x.

Sorry Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-02-09 19:50

Det kan lade sig gøre med de kombinerede diakritiske tegn, men det er meget besværligt...

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 18-02-09 19:57

Mystisk - men tak alligevel for assistancen
Jeg har kun fundet det som et grafisk element på Wikipedia - men jeg undres.......

Bluesky

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-02-09 20:24

Når du engang har lavet det i Word kan du jo kopiere og genbruge det,
så du ikke hver gang behøver den komplicerede diakritiske kombination...

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 200 point
Dato : 18-02-09 22:09

Se min besvarelse her ....
http://www.kandu.dk/Spg132628.aspx

Godkendelse af svar
Fra : bluesky

Dato : 19-02-09 06:59

Tak for svaret berpox. Du får også lige point her for det har været en stor hjælp

Bluesky