/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Slideshowe "Load fail"
Fra : spiky
Vist : 624 gange
60 point
Dato : 18-02-09 15:13

Hmm af en eller anden grund, så kan ikke ikke længre få mit slideshow til at fungere, den viser ikke mere mit slideshowe, kun en tekst oppe i hjørnet, hvor der står "Load fail".
Det har ellers virket fint, men har rodet lidt med slideshowet, så jeg har åben bart fået rodet ved noget så det ikke virker mere, jeg har brugt denne kode, som flahs afspiller :

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" width="370" height="190" id="minflash">
<param name="movie" value="slide_showe.swf">

<!--[if !IE 6]>-->
<object data="slide_showe.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="370" height="190">

<p>ALTERNATIV</p>
</object>
<!--<![endif]-->
</object>

Og har brugt "Flash Slideshow Maker Professional" til at lave slideshowet i.

Her er linket til hjemmeside, hvor slideshowe er i : http://www.koiengel.dk/mere_information.html

Nogen der kan hjælpe mig med at finde fejlen?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-02-09 15:58

Citat
men har rodet lidt med slideshowet
virker swf'en på din egen computer ?

Hvad bruger du til at lave html sider med ?

Ligger swf'en rigtig således at stien passer i koden ?

Kommentar
Fra : spiky

Dato : 18-02-09 17:16

swf virker ikke på min egen pc, men slideshowet virker med den medfølgene side der kommer når jeg laver slideshowet, men når jeg prøver at få den køre på min egen side, så virker den ikke.

Jeg bruger programmet kompozer.

swf'en ligger i samme mappe som min sider ligger.

Kommentar
Fra : spiky

Dato : 18-02-09 17:20

Denne har har Flash Slideshow Maker Professional, selv lavet, og den virker fint : http://www.koiengel.dk/slide_showe.html

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 18-02-09 17:48

Citat
slideshowet virker med den medfølgene side der kommer når jeg laver slideshowet
Som er en side der skal lægges op sammen med din SWF.
Så vidt jeg husker det, kan du ikke bare nøjes med at bruge SWF filen.

Slide showet, er beregnet til en seperat side, og kan ikke bruges som et 'banner'.
Prøv dette http://www.mediafire.com/?myzyoekmozo

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 18-02-09 17:52
Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 18-02-09 17:56

Eller også har du ikke 'embedded' dine billeder ind i din swf fil.
Står der ikke i programmet, om du vil lave en 'ren' swf fil, eller swf + html

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 18-02-09 18:00
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-02-09 18:02

Hvorfor sætter du ikke bare dette ind hvor du vil have den>

Kode
<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0" width="370" height="190" id="tech" align="middle">
      <param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
      <param name="movie" value="slide_showe.swf?xml_path=slide_showe.xml" />
      <param name="quality" value="high" />
      <embed src="slide_showe.swf?xml_path=slide_showe.xml" quality="high" width="370" height="190" name="tech" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />

   </object>

du mangler en del i den originale side blandt andet

Kode
slide_showe.xml

prøv at fjerne dette fra body>

Kode
<!--[if !IE 6]>-->
<object data="slide_showe.swf" type="application/x-shockwave-flash" height="190" width="370">

<p>ALTERNATIV</p>
</object>
<!--<![endif]-->
</object>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-02-09 18:04

Citat
Hvorfor sætter du ikke bare dette ind hvor du vil have den

her fra><
http://www.koiengel.dk/slide_showe.html

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-02-09 18:25

din side overholder ikke w3 specifikationer,jeg lavede lid om på links i xml/css filen for at den kan køre på mit domæne.

http://manse9933.dk/test_info/test%20af%20slide%20show/mere_information.htm
du skal rette lidt ind i plaseringen i ddin css fil.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-02-09 18:35

Di menu er også for bred ,du få scrollbar i bunden af siden
Det ændre du i css filen her>

bredden er på -2000

Kode
.menu {
background-color: black;
background-image: url(farve_til_gemmenstreg.bmp);
width: 870px;
height: 38px;
margin-left: -9px;
margin-top: 3px;
}

Men der er mange fejl på siden og icss

Kommentar
Fra : spiky

Dato : 18-02-09 20:32

Sikke en masse svar, bare super, jeg kigge lige på det når jeg kommer hjem fra arbejde imorgen :)

Kommentar
Fra : spiky

Dato : 20-02-09 12:01

Så har jeg fået mig en fridag, 'og har siddet og rodet lidt med det, og jeg startet med at skrifte den gamle kode ud med den du kom med, og det virket.:)

Og hensyn til scrollbar jeg for på min siden, er den eneste måde jeg har kunne komme frem til hvis jeg vil have den sorte streg gå igemmen på alle skræm opløsninger, hvis jeg laver den mindre, vil dem med høj opløsning ikke have den sorte streg hele vejen igemmen, men vil stoppe et sted ude i højre side.
Men kan det laves anderledes?

Hvilke fejl er der ellers på min side?

De nye ændringer kan ses her : http://www.koiengel.dk/k%F8rekort_information.html

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-02-09 12:39

Kode
.menu {
background-color: black;
background-image: url(farve_til_gemmenstreg.bmp);
width: 870px;
height: 38px;
margin-left: -9px;
margin-top: 3px;
}

når jeg sætter ovenstående ind i din css fil i stedet for den der sidder i forvejen så ser det perfekt u på min 22" og 17" skærm,1680x1050 og 1280x1024

Du kan også prøve dig frem med bredden i %
f.eks.

width: 60%;

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-02-09 12:43

På min side er det meste i %
både billeder rammer/bokse o.s.v
prøv at formindsk dit browservindue og det hele følger med

http://manse9933.dk/

Kommentar
Fra : spiky

Dato : 20-02-09 13:25

Hmm kan ikke få det til virke, se eksempel : http://www.koiengel.dk/k%F8rekort_information.html

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-02-09 18:41

Prøv med denne

Kode
.menu {
height: 38px;
margin-top: 3px;
background-image: url(farve_til_gemmenstreg.bmp);
width: 100%;

}

eller
width: 95%;

sæt den ikke over 100%

denne er fjernet
margin-left: -9px;
Ser på det imorgen,har ikke tid lige nu,så går jeg din css igennem,men ovenstående skulle virke uden margin-left: -9px;

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-02-09 18:44

sæt det ind i den første originale css fil du havde,ellers har jeg den på min anden pc (den første)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-02-09 18:45

Har du skype?

Kommentar
Fra : spiky

Dato : 20-02-09 21:41

Nej har ikke skype.
Fandt fejlen, i den der hedder "side" hvor jeg bare ændret breden til %, også virket det.
Men har stadig scrollbar i bunden. :( også selvom jeg tager breden ned 80% den skal meget langt ned i procent, før den forsvinder.

Kommentar
Fra : spiky

Dato : 20-02-09 21:43

Her er linket af ændringer : http://www.koiengel.dk/k%F8rel%E6re.html

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-02-09 23:49

det vil se bedre ud hvis menuen passer med top/midten/bunden og ikke stikker ud i siderne
f.eks. ca 50% - 60% eler noget i den stil.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-02-09 23:49

l

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-02-09 00:00

jeg ville lave siderne om fra bunden af hvis det var mig,det ser ud som om det er noget der er genereret automatiskt,det hele kunne laves meget mere enkelt med det samme udseende.

Jeg kan prøve at lege lidt med det en af dagene,bare for sjov,teksten på prislisten stikker også uden for midter sektionen på mine skærme.

Kommentar
Fra : spiky

Dato : 21-02-09 14:15

Hmm okay :), men problemt ligger at ham jeg laver det for, gerne vil have at menyen stikker ud, :/ men giver det nogen problemmer for dem som har andre skræm typer, eller er det bare at der er en scrollbar i bunden, for så tror jeg godt han kan leve med det :)?
Har prøvet at ændre lidt på min side igen, den stikker ikke ud på min skræm, men måske hjalp det med de nye ændringer?
http://www.koiengel.dk/pris_liste.html

Jeg har ændret nogle af boksene til %, så de følger hinanden, når skærmen bliver mindre, har prøvet at også lave tekst og billeder i %, men uden held :(

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-02-09 14:29

på min 22" 1680x1050

http://manse9933.dk/test_info/vis/1.htm

minimum uden scrollbjælke

http://manse9933.dk/test_info/vis/2.htm

Nå, jeg skal i byen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-02-09 14:29

klik på billederne for fuld størrelse

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-02-09 14:33

sæt <br> ud for punktummerne i teksten

Kommentar
Fra : spiky

Dato : 21-02-09 16:08

Wow der er stor foreskel, sån her ser det ud på min : http://peecee.dk/upload/view/156186
Kan ikke helt se hvordan jeg skal kunne ændre det, når jeg ikke kan se det fungere på min egen skræm.
Har prøvet at sætte teksten i %, og menyen, men uden held.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 60 point
Dato : 21-02-09 21:45

ups,dit billede er mere realistiskt end mine,jeg havde helt glemt at jeg havde sat DPI'en op på min skærm til
115dpi (store bogstaver)

Godkendelse af svar
Fra : spiky

Dato : 22-02-09 10:02

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : spiky

Dato : 22-02-09 10:05

Det jeg glad for at høre, for så behøver jeg ikke at rode med det :)
Men tak for din hjælp, det faldt virkelig på et tørt sted. :)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-02-09 11:48

Sad lige og legede lidt med det og ændrede en del ting,vis du vil have det så skal jeg lige lave det færdigt så det validerer som X-HTML.
Der er nogle ting jeg ikke har lavet færdig.

prøv og lav din browser mindre
http://manse9933.dk/test_info/kore_skole_test/mere_information.htm

Kommentar
Fra : spiky

Dato : 22-02-09 13:26

Kan du også få slideshowet og meny knapperne til at føgels ad?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-02-09 14:36

ja,det skulle kunne lade sig gøre,jeg skal lige tjekke swf filens opførrelse når man sætter den i procenter,jeg kigger på det imorgen vis du er interessert i at bruge det,billeder og css filer vil ligge i sine egne mapper så er det ikke så rodet oppe på serveren,så det skal laves så det passer hos dig.
Jeg har ikke tid lige nu,er hved at lave en hp til en af mine venner.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-02-09 14:39

jeg har skåret logo billedet midt over så det kan følge med siden op/ned og slide showet kører selvstændige fra
logo billedet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-02-09 16:08

Slide showet kan ikke køre i procenter uden man laver alle størrelserne på billederne om i xml filen,jeg kan prøve på et tidspunkt men har ikke tid lige nu,jeg har lagt slide showet ud i et java script (eksternt fra html doc)
Nu validerer den som X-HTML,klik på iconet i bunden af siden
http://manse9933.dk/test_info/kore_skole_test/mere_information.htm
Slide showet er sat ned fra 12 sec til 5 sec,der var for lange overgange i disse stressede tider.

Menuer er lavet lid om,men menuer er altid besværlige,specielt når der benyttes billeder i dens opbygning,den kunne laves i ren css kode/tags så er
den mere medgørlig.

Manse9933

Kommentar
Fra : spiky

Dato : 22-02-09 18:39

jeg er nød til at have alle filer i samme mappe, da kompozer ikke vil kunne oplaode billederne hvis de ikke ligger i samme mappe som siderne, og ham jeg laver det til skal have det simpelt, så vil helst ikke hen og give ham et nyt program at rode med, der kan oploade det hele, uanset pacering.

Men vil gerne bruge den du laver, hvis den kan bruges i kompozer? :)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-02-09 18:52

Et lille pip herfra det ville være meget kønnere hvis toppen var ens på alle siderne - jeg ville personligt ændre forsidens top !

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-02-09 11:13

Nu kan du selv lege videre med det,alt ligger samme sted.
http://manse9933.dk/test_info/kore_skole_test/default.html
http://manse9933.dk/test_info/kore_skole_test/mere_information.html

Inholdet af zip filen lægger du op (ingen under mapper)
http://manse9933.dk/test_info/kore_skole_test/inhold.zip

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-02-09 11:20

Skide godt FTP program til at oploade med,jeg bruger ikke andet selv.
http://filezilla-project.org/download.php?type=client

Kommentar
Fra : spiky

Dato : 26-02-09 17:45

Takker for det flotte stykke arbejde du har lavet, men jeg vælger at lave alle målene faste, da slideshowet, og meny, bedre kan komme til sin plads, har også været rundt og kigge på andres hjemmesider, og de bruger også fast brede og højte, så det er det jeg vælger, men tak for dit eksempel :) .
Bruger selv filezilla, synes osse det godt. :)

Kommentar
Fra : spiky

Dato : 28-02-09 12:16

Mit slideshowe tager to meny billeder op i starten af slideshowet, den har ikke gjort det før, og den gør det heller ikke på min computer, det er først når den bliver loadet op til serveren. :S
Nogen der kan forklare det?

Kommentar
Fra : spiky

Dato : 28-02-09 12:20

Har fået det løst nu, ændret bare navnene på meny billeder. :)