/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Computer har ikke cd drev
Fra : hansenmmc
Vist : 2272 gange
37 point
Dato : 18-02-09 11:56

Min datter har fået en pc. uden cd drev. Hun spiller normalt pixeline spil osv. hvor man skal sætte cdén i pcén for at spille. Er der mulighed for at overføre hendes pc. spil til et usb stik, så hun stadig kan bruge alle sine spil??

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 18-02-09 12:02

Det er ikke muligt. Er der hverken CD ROM eller DVD drev i den nye maskine!?!?!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-09 12:03

Hun bruger da bare et EXTERNT drev....

De kan købes i enhver computerbutik....

Eksempler:

http://www.proshop.dk/productlist.aspx?grpid=1&catid=1&typID=224

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 18-02-09 12:06

Hov! Kom lige i tanke om en mulighed.

Du skal bruge dette program: www.http://www.daemon-tools.cc/downloads

Først skal du lave en "image fil" på din anden PC. En image fil er en slags digitalt "billede" af den pågældende CD ROM.

NERO kan lave image filer (mener som .iso - men er ikke sikker)

Kommentar
Fra : hansenmmc

Dato : 18-02-09 12:07

Øv det var en skam, nej der er ingen af delene, det er en af de der små nye pcér

Kommentar
Fra : hansenmmc

Dato : 18-02-09 12:08

Hov det prøver jeg lige!!
Du skal bruge dette program: www.http://www.daemon-tools.cc/downloads

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 18-02-09 12:10

Hvis det er en af de små nye PCer, hvilket styresystem kører den så med. Jeg er ikke sikker på at Pixeline sådan lige uden videre kan køres fra en LINUX maskine (som mange af den er)

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 18-02-09 12:12

Mit link er gået i kludder - her er den rette adresse: http://www.daemon-tools.cc/downloads

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 18-02-09 12:16

Kan i øvrigt se at den nye version af Deamon-Tools (DAEMON Tools Pro Standard Evaluation) også kan oprette imagefiler... Så du behøver sikkert kun dette program.

Det kører dog KUN under Windows, så hvis der ikke er Windows på maskinen, kan jeg ikke hjælpe dig!

Kommentar
Fra : hansenmmc

Dato : 18-02-09 12:19

Jeg har lige downloaded det og prøver, hendes pc er heldigvis windows baseret Jeg så den godt med linux.

Accepteret svar
Fra : lassethorsted

Modtaget 47 point
Dato : 18-02-09 12:24

Sig endelig til hvis du har brug for support... Men det er ikke SÅ indviklet igen at finde ud af!

Du installerer Deamon på HENDES og DIN PC. Laver et image af Pixeline på din PC og kopiere image filen til hendes (på skrivebordet)

På HENDES PC opretter du er virtuelt DVD drev.

på HENDES PC, vælger "mount image" og klikker på den fil du lavede.

Går ind i "denne computer" og vælger det DVD drev som pludselig er der (!?!)

Kommentar
Fra : hansenmmc

Dato : 18-02-09 12:33

Det ville bare være SÅ fedt, er igang

Kommentar
Fra : hansenmmc

Dato : 18-02-09 13:29

Jubiiiiii DET VIRKER Super super glad.
Tusind tak for hjælpen, det kommer vi til at bruge rigtig rigtig meget

Godkendelse af svar
Fra : hansenmmc

Dato : 18-02-09 13:30

SKØNT SKØNT SKØNT