/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
watt og volt på Lenovo adapter
Fra : RuneBadune
Vist : 568 gange
100 point
Dato : 18-02-09 01:03

Jeg har fået en ny adapter til min pc, IBM Lenovo T61p..

IBM opladere ligner hinanden men den nye har en anden effekt.. 65W (den gamle har 90W) og 20V (den gamle har 25V)..

Kan jeg bruge den nye oplader, der tilsyneladende har en lavere effekt end den gamle, eller vil det skade min pc?

Accepteret svar
Fra : finnostervig

Modtaget 110 point
Dato : 18-02-09 01:06

Hej

Nej det vil ikke skade din PC, sandsynligvis, med den lavere effekt, vil det tage lidt længere at lade batteriet op, jeg tror ikke dit batteri er på en højere spænding end de 20 volt......

Mvh Finn

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 18-02-09 01:09

Hej igen...

Check lige, ved at tage batteriet ud, at det er på en spænding på max 20 volt...

Mvh Finn

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-02-09 11:13

Noget tyder på at du har fået en forkert adapter. Hvem har leveret den ?

Men det kan ikke udelukkes at den alligevel kan klare jobbet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-02-09 11:26

Efter nogen søgen på IBM/lenovo hjemmeside fandt jeg at tre forskellige adaptere kan bruges

The following ac adapters and batteries are compatible with the ThinkPad T61, T61p 15.4inch widescreen (type 6457, 6458, 6459, 6460, 6461, 6462, 6463, 6464, 6465, 6466, 6467, 6478, 6470, and 6471).

ThinkPad 65 Watt AC adapters
ThinkPad 90 Watt AC adapters
ThinkPad 90 Watt AC/DC adapters

Du kan se nærmere på dette link

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-68430

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 19-02-09 15:33

I "gamle" dage passede alle IBM/Lenova adaptorer til hinanden R41, T41 osv.
Men da T61 kom, kom der også en ny adapter som IKKE må bruges med de andre.

Heldigvis er stikke som du skal have i ryggen af din IBM ikke det samme stik som til de andre.

Så ganske simpelt, kan stikket gå i uden problemer er det også OK at bruge.
En T61 adaptor vil skade en f.eks. T41 (men kan ikke sættes i uden at ændre på stikkene)

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 19-02-09 16:01

tak for tilbagemeldingerne!

som nogle af jer har regnet ud, så jeg forkert på spændingen: det er 20 V på både den nye og den gamle adapter.

så det er sådan set kun Watt effekten, der er lavere i den nye adapter..

jeg kan forstå fra jeres udsagn, at det skulle være problemfrit at bruge den nye adapter til min pc..?

Godkendelse af svar
Fra : RuneBadune

Dato : 19-02-09 23:43

Tak for svaret finnostervig.

du får pointene fordi du skrev først!