/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Open Office Spreadsheed
Fra : Højris
Vist : 469 gange
100 point
Dato : 17-02-09 23:49

Hej !
Hvor finder jeg en Visual Basic til Open Office Spreadsheed.
Jeg kan se at den er forberedt til at køre med den altsa med VBA.
Men kan ikke finde en der køre under linux.
Højris.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 18-02-09 07:36
Kommentar
Fra : Højris

Dato : 18-02-09 09:24

Hej !
Ja her kom jeg også til, men der er jo kun div. hjælpeprogrammer af forskellig slags.
Men ikke en VBA til at lave kode med. Det begynder at lugte af noget der koster kassenn.
Højris

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 18-02-09 10:12

Prøv lige at lave en lille makro.
Funktioner > makroer > optag makro > lav et eller andet > stop makro > giv den et navn > luk.

Funktioner > makroer > administrer makroer > openoffice basic > marker din makro > rediger.

Nu er du inde i VBA ......................Men Visual Basic er jo et program for sig selv, og hvor det findes i fri udgave ved jeg ikke.

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 18-02-09 11:15

Tak for svaret Eyvind.
Underligt nok, der har jeg været inde så mange gange.
Hvordan jeg så har overset basic må stå hen i det !! blå.
Men tak, nu skal jeg se om jeg kan finde ud af at bruge det.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 18-02-09 12:01

Hvis du mangler noget VB for begynderere, mener jeg at have et par scannede hæfter liggende,
som du gerne må få.
Hvis du vil have dem, så giv en besked under private indlæg, da jeg er for nærig til at skulle
købe mig adgang hertil.