/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
diskoptimering
Fra : kolibri2o3
Vist : 1641 gange
500 point
Dato : 17-02-09 23:35

hej. Når jeg kører diskoptimering, står der Drev C optimering ikke nødvendig. Drev D utilstrækkelig ledig diskplads, der skal være mindst 15% ledig plads. ved drev D, står der, HP_Recoovery (D:) .jeg forstår det sådan, at det er til at reparerer med, ikke til at slette fra. Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får mere plads på D drev. jeg fik at vide, at jeg skulle slette filer for,at pcen ville køre optimalt, men hvor? hvad. kører ellers nogenlunde, men man har jo ikke noget imod hvis den kører endnu bedre.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-02-09 23:58

Du kan bare flytte filer fra D: til C: og det gøres bedst i stifinder.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 510 point
Dato : 18-02-09 00:10

Jeg ville ikke røre ved drev D, da det er de programmer som skal bruges til genoprette din PC, hvis noget går galt. Her bør der heller ikke lægges andet software ind.
Så i din egen interesse: HOLD NALLERNE VÆK
Konsentrer dig om drev C og de evt eksterne drev du måtte have.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 18-02-09 00:12

Jeg forstår det sådan at du har en harddisk som er partitioneret til 2 drev og at dit Drev kun er lavet (og akkurat lige stor nok) til at have et recovery (gendannelses) styresystem liggende på.
Jeg ville prøve at se i egenskaber for D: hvor meget den fylder, og hvis den ikke fylder noget videre af betydning så lad det være ved det.
Du har sikkert et (HP) program liggende som er beregnet til at brænde den recovery-fil ud på en dvd så du kan reinstallere hele dit system hvis du får behov for det.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 18-02-09 00:13

Kort og godt.. Severino havde svaret her.

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 18-02-09 00:18

hej Granner. når jeg klikker på stifinder, kommer jeg til dokumenter, men hvordan kan jeg se hvilke der ligger på C eller D drev. har prøvet at klikke på en mappes egenskaber, uden resultat. C drevet kan jeg åbne og se hvad der ligger, men D viser en Hængelås når jeg dobbeltklikker.måske fordi tror jeg, at det er Recovery,puha fo mig svært.

Godkendelse af svar
Fra : kolibri2o3

Dato : 18-02-09 00:28

Tak for svaret severino. Jeg ved så nu, at D drev, er noget man skal holde fingrene fra. så noget nyt lærdte jeg så i dag.