/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Lave baggrund til hjemmeside
Fra : tararam
Vist : 1275 gange
150 point
Dato : 17-02-09 18:28

Hvis man ikke har photoshop, hvilket gratis program kan man så anvende til at lave/redigere sin egen baggrund til hjemmesider, med pixel, størrelse, billeder etc.
Sådan forstået at man skal kunne "save" det i HTML så siden åbner hurtigt.

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 17-02-09 18:40

prøv at tjekke gimp ud, det er et open source, altså gratis og ok

download herfra:
www.pcworld.dk/download/13/1523

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-02-09 18:40

Jeg ville bruge http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html og der er en masse tutorials her http://www.pensionistedb.dk/Photofiltre.htm

Jeg ved ikke om du kan få baggrunden ud indlejret i en html, men det er ikke så svært at ligge en jpg ind som baggrund på din egen html side.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 17-02-09 18:45

uhhh, Jeg glemte at sige jeg har vista.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-02-09 20:03

Et baggrundsbilled, som ikke fylder hele skærmen, skal helst været bearbejdet sådan, at det flyder sammen, når det bruges som baggrund; altså billedet bliver gentaget flere gange uden at en overgang kan ses.
Jeg har tidligere haft et link til et sted, hvor et sådant program kunne hentes. Med dette program kan man se om billedet egner sig til baggrund med flydende overgang.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 17-02-09 20:10

Umiddelbart kan du bruge Words, ikke det bedste at lave html i,
men udmærket for begyndere, der kan du gemme som html, under GEM SOM.
Der kan du så selv redigere billede og baggrund
Der plejer at fremkomme en mappe med dine filer, og en index.html.
Du skal gemme begge for at det skal virke ordentligt, og det skal uploades sammen.

Prøv det, der er rimeligt mange muligheder i det,
har du ikke Words, kan du sikkert nruge Open Office.

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 150 point
Dato : 17-02-09 20:17

jeg syns photofiltre er super godt.
http://photofiltre.free.fr/download_en.htm
også gimp til de ting som photofiltre ikke kan.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 18-02-09 11:48

Kode
<html>
<body background="background.jpg">
</body>
</html>

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 18-02-09 11:56

Hov - der smed kandu lige resten af mit indlæg væk da jeg prøvede at indsætte kode (!?!?!)

Nå, men ovenfor ses den simple html-kode du skal bruge. Du kan IKKE gemme et billede som .html (!?!?) - men er nødt til at kalde billedet i selve koden.

I ovenstående tilfælde er billedet filnavn "background.jpg"

Jeg vil IKKE anbefale dig at bruge et foto som bagrund (medmindre det er farvereduceret osv)

Skal det være mere avanceret, så skal du nok kaste dig ud i noget flash eller CSS styret layout!

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 22-02-09 18:20

smutter - igen.

Løs det selv.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 01-03-09 10:39

Tak for svaret scootergrisen.