/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Nye trådløse hovedtelefoner!
Fra : bruuno117
Vist : 704 gange
100 point
Dato : 17-02-09 17:48

Jeg sidder her med mine elskede sony mdr -if140 trådløse høretelefoner, som desværre ser ud til at være gået i stykker, lyden i den venstre højtaler er lavere end i den højre, men der er lyd, når jeg ændre balancen så at der kun skulle være lyd i den venstre højtaler, er der lige pludselig ingen lyd!?

Jeg har et andet par trådløse sennheiser hdi380, men jeg bryder mig ikke rigtig om dem, da de bruger en stupid battery pack, som kun kan holde i 4 timer ved modrat forbrug, men da jeg overhovedet ingen respekt har for mine ører, skruer jeg dem op på fuld volumen, hvilket jo nok går ud over leve tiden, og da batterierne skal oplades i 16 timer for at få endnu 4 timer ud af dem, holder de ikke til mit forbrug af musik på daglig basis, så jeg foretrækker sonys som bruger et enkelt standard aaa batteri, som kan holder i evigheder. Men nok om det.

Nu står jeg så og er inde på edbpriser.dk for at finde et par nye trådløse hørebøffer, som helst skal være i stand til at udsende en respektabel lydstyrke, men hvilke specs skal jeg kigge efter i den henseende? Jeg kan desværre ikke finde den samme sony model som jeg har nu, ellers ville jeg nok købe et par af dem, men det ser ud som om at de modeller der er på edbpriser kun bruger RF, og jeg foretrækker IR, men måske skulle man prøve et par med RF for en gangs skyld, jeg er bare lidt nervøs for interferens.

Ok nok bavl, hvis der er nogle herinde der har nogle gode forslag eller råd, vil jeg meget gerne høre dem.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-02-09 17:52

Der er vel en driver til dem ikke. Måske du skulle prøve at geninstallere den.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 17-02-09 17:57

En driver til et par høretelefoner? det har jeg immervæk aldrig hørt om.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-02-09 17:59

Men er de ikke beregnet til at smide i pcen, så skulle senderen måske have en driver, sådan forstod jeg det, men det var jo nok en fejl

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 17-02-09 18:02

Nu kan jeg da godt se det var et fjollet svar.

Det er vel dem her

http://www.iheadphones.co.uk/headphones/22958/Sony+MDR-IF140+Infrared+Headphones.htm

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-02-09 18:04
Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 17-02-09 18:09

yup det er dem, jeg kunne vel godt bestille dem fra england, jeg skal jo ikke betale moms osv, når det er fra et andet EU land. Men jeg sidder og overvejer et par KOSS, men jeg ved bare ikke om de kan matche lydstyrken i sonys!? der er også et par billige Philips inde på edbpriser. Hvor er det irriterende med alle de overvejelser og beslutninger man skal træffe :/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-02-09 18:44
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-02-09 18:44

Sådan bare stille og fredeligt, fra en far til en tunghør unge, tænk lidt over hvad du udsætter dine ører for med de trådløse lyttebøffer mange timer med høj styrke hver dag.

Hvis du oplever en summen i ørerne når du har lyttet færdig, er du godt på vej til tinnitus (som fx mnage musikere får), så ryger hørelsen af de høje toner osv.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-02-09 02:54

tjja hvad kan jeg sige, jeg kan li det højt, og jeg har allerede en snert af tinitus :/

anyway, hvilket tal angiver hvor højt et sæt høretelefoner kan spille inde på edbpriser.dk?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-02-09 06:21

Tja, det var nok det svar jeg ventede/frygtede

For en Sennheiser HD 515 står der følsomhed 108 db, og db (decibel) er det man måler lydtryk i. Skalaen er det der hedder logaritmisk, dvs at en stigning med 6 db er en fordobling af styrken.

Så 108 db fra en hovedtelefon er 9-10 gange højere end arbejdstilsyntes støjgrænse på arbejde:

# Vedvarende støjbelastning over 75-80 dB(A) indebærer risiko for høreskader.
# Vedvarende støjbelastning på 85 dB(A) indebærer risiko for alvorlige høreskader.
# Vedvarende støjbelastning på 90 dB(A) indebærer, at risikoen for alvorlige høreskader er næsten tre gange så høj som ved en støjbelastning på 85 dB(A).
# Kraftig impulsstøj, hvor spidsværdier overstiger 130-140 dB(C), kan skade hørelsen selv ved ganske få kortvarige påvirkninger. Impulsstøj kommer fra fx slag, metal mod metal.
# Støj kan give anledning til tinnitus (susen for ørerne) og lydoverfølsomhed (at selv lyde med forholdsvis lavt niveau forekommer meget generende).
# Støj kan bl.a. ændre åndedrætsrytmen og give forhøjet blodtryk. Det kan belaste og skade organismen over længere tid.

Men der er da tilskud der dækker udgiften til de billigste høreapparater (fjerner dog ikke tinnitus, det gør de dyre heller ikke), lydoplevelsen er dog slet ikke den samme som med originale ører.

Godkendelse af svar
Fra : bruuno117

Dato : 18-02-09 13:49

Du skal da ha kudos for at finde et sted hvor jeg kunne købe et par af de gode gamle høretelefoner

Men jeg endte alligevel med at bestille et nyt par Sony med RF, jeg er spændt på at se om RF kan holde sig oppe imod mine gamle IR basser, jeg er stadig lidt nervøs for interferens, selv om de har fået gode anmedelser.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-02-09 13:51

#vagnr

Ja menneskeheden bliver sku heller aldrig klogere :/ men hva, så længe jeg kan blokke tinitusen ude ved at skrue op for volumen skal det nok gå :)