/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobil i udlandet
Fra : egoland
Vist : 791 gange
500 point
Dato : 17-02-09 15:52

Er lige blevet ribbet af Sonofon, fordi jeg har brugt min mobil i udlandet. Er der nogen, der kender et mobil-selskab, der ikke ribber een fordi man bruger sin mobil, fordi den netop er mobil og bruges i udlandet?

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 17-02-09 16:02

Alle teleselskaber tager ved, når man ringer fra udalandet.

Det er jo også præcis hvad der advares om, så mange forskellige steder.

Betal, vær glad, eller spar på tlf i udlandet.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 17-02-09 16:05

Det bedste bud ville nok være at købe et taletidskort der hvor du skal hen.

Ellers undersøg evt. Lebara men ved ikke hvordan deres priser er når du først står i udlandet.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-02-09 16:15

Du kan se hvorfor og priser her når du ringer fra udlander http://www.it-borger.dk/forbrug/mobiltelefoni/udland/ringe-fra-udlandet
Det er selvfølgelig ikke til hjælp med din nuværende regning, men måske siden kan hjælpe en anden gang.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 17-02-09 16:59

Lebara ser billigt ud, men ikke væsentligt. Fra 4,50 ned til omkr. 3,00 kr/min i snit. Er der andre måder, hvor man så beholder sit gamle nummer, eller er forudsætningen, at manskifter sim-kort og nummer, når man rejser?

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 17-02-09 17:17

Det vil jeg også sige...Lebara er noget af det billigste man kan få uden at tegne et abonnament..kan kun betale sig ved at ringe til udlandet...eller fra

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-09 17:17

Hvis du vil beholde dit danske nummer og bruge det i udlandet er det egentlig fjøjtende ligegyldigt hvilket selskab du bruger - det der koster er roamingafgiften (det selskab du kobler dig på i udlandet)...

Så vil du absolut bruge dit danske nummer er der ingen billige løsninger......

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-02-09 17:23

Derer en anden mulighed, du kan installere et program på din mobil der fungerer nogenlunde som Skype, det vil sige at du ringer billigt internationalt, men det kan du læse mere om her:

www.skype.com

Du skal bare være opmærksom på, at det stadig koster at modtage opkald på din mobil når du er i udlandet, og som refi skriver, det er ikke Sonofon der har ribbet dig, pengene går til det udenlandske mobilselskab, hvis netværk du har benyttet.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 17-02-09 17:24

Findes der ikke et internationalt/europæisk selskab, man kan skifte til?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-02-09 17:28

Nej

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-09 17:36

Du kan hjemmefra tjekke dit selskab for HVEM de har roamingaftaler netop der hvor du befinder dig/skal hen...

Dermed har du mulighed for at koble dig på netop det selskab - men det er småpenge du sparer....

Din telefon vil generelt blot vælge det "kraftigeste" netværk, men det behøver ikke være det billigste

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-02-09 19:23

Det koster det samme med alle selskaber ,

Det er heller ikke så dyrt mere . EU har begrænset prisen til knap 4,5 kr /minut for opkald.

På den tid kan man godt snakke færdig.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-02-09 19:26

Der er forskel på at snakke og at tale

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-02-09 20:41

Der er også forskel på om du ringer op, eller modtager opkald, det er typisk dobbelt så dyrt at ringe ud, som det er at blive ringet op, og så er der stadig forskel på priserne når du bevæger dig udenfor Europa, så se hjemmefra hvilket netværk der er billigst og slå automatisk operatørvalg fra i telefonen

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 17-02-09 21:21

Nu kom jeg i den situation, at jeg bare SKULLE tale med nogen, så det råd med at begrænse sig, kan jeg ikke bruge til noget, desværre. Det råd kan jeg så IKKE bruge, og det var ikke det jeg spurgte om. Derimod: Hvordan gør jeg det billigere, når jeg skal tale med nogen i mobilen i udlandet.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 17-02-09 21:24

- og ang. Skype: De skriver selv på deres hjemmeside, at de ikke anbefaler brug i udlandet

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-02-09 21:48

Hvis det er en samtale som du bare SKAL have, så må du jo betale hvad det koster, der er ikke nogen genveje

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 19-02-09 15:58

Der lader ikke til, at der er nogen løsning på problemet "dyre mobil-regninger fra udlandet", så jeg ved ikke lige, hvordan jeg skal bedømme det - men foreløbig tak for input.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 28-02-09 13:57

Så er jeg tilbage:

Jeg vil gerne vide, hvilket selskab der efter jeres erfaring giver det bedste tilbud, både til indenlands og udenlands brug. Begrundede forslag modtages, og det bedste belønnes med et højt pointtal.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-02-09 14:17

Udland er stort set det samme hos alle selskaber, og med hensyn til indenlands, så kommer det jo meget an på dit forbrug hvor du kan få det bedste tilbud.

Så der skal lidt flere oplysninger på bordet:

Hvor mange opkald foretager du ca. pr. dag?
Er det lange eller korte samtaler du fører mest?
Hvor mange beskeder sender du (sms/mms)?
Bruger du internet elelr andre tjenester?

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 500 point
Dato : 28-02-09 15:02

Jeg anser dette som et af de billigste http://m1.dk/Produkter/NULopkaldsafgift/ bemærk ingen opkaldsafgift og samtaler beregnet i sekunder. Jeg bruger selv dette abonnement.

Taler man meget længe skal man overveje http://m1.dk/Produkter/PrisBasker/
Dækningen i DK er det samme som TDC idet m1 bruger TDC's netværk.

Priserne på:
Opkald fra udlandet http://m1.dk/Priser/FraUdlandet/
Opkald til udlandet http://m1.dk/Priser/International/
er meget ens i for de danske selskaber.

Skal man ringe fra udlandet til DK bør man undersøge hvad taletidskort koster i de pågældende lande, da det herved sikkert kan gøres billigere.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 28-02-09 15:09

- Ubesvarede   2
- Besvarede   46
- Annullerede   43
- Slettede   0

Godkendelse af svar
Fra : egoland

Dato : 28-02-09 20:06

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 28-02-09 20:11

Pabloj - hvis man skal lege politi, kan man sagtens finde noget. Jeg mener kandu.dk er for at hjælpe hinanden. Og nogen gange bliver man også selv klogere hen ad vejen, og lader det, man har fundet ud stå - jeg gør i hvert fald! Så kan andre bruge det. Og nogen gange kommer der bare ikke et svar, man kan bruge til noget - og så ender det dødt. Men hvis det er med den på, holder jeg mig bare fra kandu.dk