/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
bændelorm
Fra : mai22
Vist : 419 gange
10 point
Dato : 31-03-03 15:32

Hejsa...
Kan man have en bændelorm uden at vide det? Hvilke "symptomer" har man hvis man har en bændelorm?
Knuz...

Kommentar
Fra : hansandersen22

Dato : 31-03-03 15:44

Tag kontakt til din læge, der får du den bedste og mest seriøse rådgivning. Du kan endda ringe til ham/hende og jeg er sikker på at de vil rådgive dig gratis. Det er for useriøst at lytte til svar herinde fra når det angår dit eget helbred

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 31-03-03 16:00

Det kan jo diskuteres om seriøsiteten her er skidt ....
folk der svarer på den slags SERIØSE spørgsmål ved forhobentlig en del om faget!!!! -tak

Du kan faktisk godt have bændelorm uden at vide det. Normalt er vægttabet begrænset, så det er ikke det symptom du leder efter.
Men i din fæces (afføring) kan man normalt se to-tre cm. lange stykker af ormen. Den afskyder nemlig en gang i mellem et stykke af sin egen "krop". Du skal have en reel ormekur for at få ormen ud. Hovedet på ormen er den del der skal ses i afføringen for at man kan kalde sig orme-fri.

Faktisk kommer bændelorm oftest fra ræve. Smittevejen kan være, at rævenes afføring afsættes på foreksempel afgrøder som dyrkes i haven eller på andre ting, som ligger i haven eller gården, hvor by-rævene færdes. Hvis man så indtager grøntsager, som ikke er grundigt rensede eller børn sutter på ting, hvorpå der er rester af rævens afføring, er det muligt at blive smittet.

håber svaret var seriøst nok
mvh

beck

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-03-03 21:21

Global udbredning. Smitte sker ved indtagelse af tinter i halv råt oksekød (Taenia saginata) eller svinekød (Taenia solium), fæko-oral smitte med Hymenolepis nana æg.
Ved indtagelse af æg fra Taenia solium kan udvikles cysticercosis.

Læs mere herom på:

http://www.ouh.dk/infektion/Laegeinstrukser/Parasitter/b%C3%A6ndelorm.htm

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-04-03 14:51

Hej
Sidder lige og rydder op i alle mine åbne / udestående svar. Kan se din stadig er åben, derfor disse spørgsmål:
- Var vores/mit svar ikke fyldestgørende?
- Har du bare glemt at acceptere svar/kommentar (til højre for kommentar)?
- Ønsker du stadig dit spørgsmål stående som åben?

God påske...
Søren

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 13-04-03 14:59

clan -

er du en point jæger ???

jeg er imod at man blot lukker sine spørgsmål/svar! det er til stor gavn for andre at kunne gå ind og læse om emnerne.

desuden mener jeg jo, at mit svar er bedre end dit

beck