/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
mac filtret slået kan man så?
Fra : return
Vist : 617 gange
133 point
Dato : 17-02-09 09:12

hej

har skrevet mine mac adresser ind i routerens filtre og valgt at det kun er disse der har adgang til mit netværk

men har lige prøvet med min gamle Stationære pc at forbinde den med kabel til routeren og vupti så var der forbindelse men er det meningen den skal kunne få forbindelse når nu jeg ikke har dens mac adresse skrevet ind i mac filtret troede ikke det var muligt så ?????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-09 09:21

Det må jo være fordi du ikke har slået det til, eller skulle det jo ikke kunne lade sig gøre

mvh klaudi

Kommentar
Fra : return

Dato : 17-02-09 09:33

dette er hvad jeg har gjort i mit mac filtre efter jeg har skrevet mine mac adresser ind i macfiltret

Wireless MAC Filter: Enable Disable : Mit er sat til Enable

Prevent: Prevent PCs listed from accessing the wireless: denne har jeg ikke valgt

Permit only: Permit only PCs listed to access the wireless network :dette er det jeg har valgt

så har jeg vel gjort det rigtige eller ????

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-02-09 09:39

Jeg har oplevet at enheder som ikke var listet i MAC filteret alligevel får adgang, men bliver holdt ude, så snart man begynder at udveksle datapakker i større stil.
Det er med en philips router.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-09 09:46

Det er jo kun det trådløse du har sat op, er der ikke noget om andre mac adr?

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-09 09:51

Hvad hedder router?

Kommentar
Fra : return

Dato : 17-02-09 10:02

det er en linsys

Kommentar
Fra : return

Dato : 17-02-09 10:03

det er en linksys model WRT54G

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-09 10:04

Der er jo en million af Linksys modeller

Kommentar
Fra : return

Dato : 17-02-09 10:12

Klaudi >> Der er korrekt at det er mit trådløse der er sat op men har skam skrevet mine mac adresser ind i selve routerens mac filtre men det ser ikke ud til at virke når man kan få adgang med andre pc for har en som ikke har fået skrevet dens mac adress ind i mac filtret så den har jeg forbundet med et kabel fra pcen til routeren men troede ikke det burde være muligt nu hvor man jo har skrevet de mac adresser der burde få adgang til ens trådløse netværk

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-09 10:14

Det er tilsyneladende kun Wireless det gælder for, det er jo os lidt svært at "luske" et kabel ind af vinduet og sætte bag i din router, uden at du kan se det

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-09 10:16
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-02-09 10:20

Kabelforbindelser bliver ikke stoppet af MAC filter..................
Mac filter og krypteringsnøgle er kun til den trådløse del af routeren.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-09 10:24

Det har jeg så os lige fundet ud af

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-02-09 10:40

Ja ja - det så jeg ikke.

Kommentar
Fra : return

Dato : 17-02-09 11:05

hvordan skjuler man sit ssid altså uden kabler og hvilken menu går man ind i for at gøre det ??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-09 11:13
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-09 12:02

Log på router.

Åbn din webbrowserog tast http://192.168.1.1 i adresse linjen.
Dette er standard IP adresse på browser.

Indtast dine login info på login skærmen.
Standard: 'admin' (uden anførselstegn) i begge felter.

Gå til Wireless > Basic Wireless Settings
Sæt SSID broadcast til 'disable'.
Klik Save Settings.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : return

Dato : 17-02-09 12:49

Klaudi << det har jeg prøvet men så kan jeg ikke kommer online så virker mit trådløse ikke men hvorfor virker det så ikke nogle gode råd ??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-09 12:57

Lad være at slå det fra!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-09 13:00

Du skal på den trådløse vælge "Log på selvom SSID er skjult" i egenskaber for trådløs

mvh klaudi

Kommentar
Fra : return

Dato : 17-02-09 13:04

klaudi<<

Du skal på den trådløse vælge "Log på selvom SSID er skjult" i egenskaber for trådløs

mvh klaudi

oh hvor gør jeg lige det ???

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-09 14:39

i egenskaber for trådløs, på din PC som er trådløs

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-02-09 19:47

Det er ikke alle routere, hvor MAC filtret styre LAN forbindelser. Men det er jo også på WLAN der er behov for denne filtrering, da din nabo kunne tænkes at ville benytte dit trådløse netværk.
Så JO det kan lade sig gøre i visse routere, og LinkSys er så en af dem.

Jeg bruger selv en TopCom WBR654 Prof., og her lukker MAC filtret for det hele.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-09 20:06

Jeg tror sgu return har rodet så meget med skidtet at det slet ikke virker mere

Du skal ind i Netværksindstilling og finde din trådløse forbindelse,
højreklik på den, vælg Egenskaber, fanen Trådløse netværk,
marker dit trådløse og klik Egenskaber, på fanen Tilknytning,
marker Opret forbindelse selv hvis netværket ikke sender et signal

mvh klaudi

Kommentar
Fra : return

Dato : 17-02-09 21:05

er ikke helt med SSID har jeg prøvet at disable i routerens menu men så virker min trådløse forbindelse ikke og i skriver man skal gøre inde i sin pc førstår det ik helt er det ikke inde i routeren man sætter den til ikke at vise SSID ???

hvis i kan må i gerne forklare lidt mere tydeligt da man jo ikke er så ferm til det her endnu

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-09 21:44

Du skjuler dit SSID i din router, det er jo skrevet en gang før!
http://www.tekstenuitleg.net/en/articles/wireless_network_security_guide/7

Log på router.

Åbn din webbrowserog tast http://192.168.1.1 i adresse linjen.
Dette er standard IP adresse på router

Indtast dine login info på login skærmen.
Standard: 'admin' (uden anførselstegn) i begge felter.

Gå til Wireless > Basic Wireless Settings
Sæt SSID broadcast til 'disable'.
Klik Save Settings.

Så har du skjult SSID, men det har jo stadigvæk et navn, går jeg ud fra,
og så kan du ikke logge på skriver du.

Du skal ind i Netværksindstilling og finde din trådløse forbindelse, det navn som der var i router,
højreklik på den, vælg Egenskaber, fanen Trådløse netværk,
marker dit trådløse og klik Egenskaber, på fanen Tilknytning,
marker Opret forbindelse selv hvis netværket ikke sender et signal

Og virker det stadig ikke, så slå SSID til igen.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-09 21:46

PS. Der må være en brugs forvirring til så'n en router, prøv at kigge i den

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-02-09 23:06

Din PC vil finde din router selv om SSID er skjult. Dog skal du opsætte din trådløse PC til at koble op til din egen router som det fortrukne netværk. Så vil den også få forbindelse, selv om navnet (SSID) ikke bliver udsendt sammen med det trådløse signal.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-02-09 17:19

Er du gået helt død? Nå fandt lidt om trådløs sikkerhed:
http://sikkerhed.tdconline.dk/publish.php?id=19187

mvh klaudi

Kommentar
Fra : return

Dato : 19-02-09 08:54

klaudi

er det det der hedder netværk og delings center du mener jeg skal gå ind i den og så ned i vis status så kommer der en kasse frem med forbindelse og sikkerhed hvor der er 3 kasser hvor man kan sætte flueben i

Navn
SSID
netværkstype
netværkstilgængelighed

de 3 kasser står der dette her ved :

1ret automatisk forbindelse når dette netværk er inden for rækkevidde

2: opret forbindelse til et fortrukket netværk hvis det er tilgængeligt

3ret forbindelse selvom netværket ikke andervender broadcasting

p.s de to første kasser er der flueben i ikke noget jeg har lavet men den kasse 3 er detr ikke noget flueben i er det så den man skal sætte det i og hvis ja hvad så med de do første skal de stadig ha deres flueben i

Du skal ind i Netværksindstilling og finde din trådløse forbindelse, det navn som der var i router,
højreklik på den, vælg Egenskaber, fanen Trådløse netværk,
marker dit trådløse og klik Egenskaber, på fanen Tilknytning,
marker Opret forbindelse selv hvis netværket ikke sender et signal

Og virker det stadig ikke, så slå SSID til igen.

Kommentar
Fra : return

Dato : 19-02-09 08:55

der skal altså stå opret nr 1 og 3 og ikke den der række tunge ting

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-02-09 09:52

Ja det er nr 3 sæt hak der os, Opret forbindelse selvom netværket ikke andervender broadcasting = SSID

mvh klaudi

Kommentar
Fra : return

Dato : 19-02-09 10:33

klaudi

så har jeg prøvet det men det virker ikke er det da ikke alle bærbar pcer der er i stand til det eller er det min router der åbenbart ikke kan det

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-02-09 13:14

Prøv denne vejledning, du skal bare skrive DIT SSID navn og din krypteringsnøgle
http://www.hj-gym.dk/index.php?id=95

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-02-09 13:15
Kommentar
Fra : return

Dato : 19-02-09 14:15

til alle

Hvilke risici er der ved oprettelse af forbindelse til et skjult netværk?
Gælder for alle udgaver af Windows Vista.

Et skjult netværk er et trådløst netværk, der er indstillet til ikke at broadcaste dets navn (eller SSID (Service Set Identifier)). Normalt broadcaster trådløse netværk deres navn, og din computer "lytter" efter navnet på det netværk, den vil oprette forbindelse til. Da et skjult netværk ikke broadcaster dets navn, kan din computer ikke finde det. I det tilfælde skal netværket finde din computer. For at det kan ske, skal din computer broadcaste navnet på det netværk, den leder efter, og dens eget navn. I den situation kender andre computere, der lytter efter netværk, navnet på din computer og det netværk, du er tilsluttet, hvilket forøger risikoen for, at din computer kan blive angrebet. Hvis det er muligt skal du altid oprette forbindelse til trådløse netværk, der er indstillet til at broadcaste og har en vis form for sikkerhed.

betyder det ikke at det det er mest sikkert at lade være med at disable sin SSID for det er sådan jeg læser det ????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-02-09 14:25

Slå det fra og find det i din PC, når det er slået fra er der jo ingen der kan se det.

Kommentar
Fra : return

Dato : 19-02-09 17:17

synes ikke rigtigt jeg kan finde hovede eller hale i det her mere for når jeg går ind i routetren og disable SSID og klikker på save men så er det at jeg ikke kan få forbindelse heller ikke selvom jeg går i netværk og delings center og klikker på vis status og klikker på trådløse egenskaber og sætter flueben i hvor der står ret forbindelse selvom netværket ikke anvender broadcasting

Kommentar
Fra : return

Dato : 19-02-09 17:18

synes ikke rigtigt jeg kan finde hovede eller hale i det her mere for når jeg går ind i routetren og disable SSID og klikker på save men så er det at jeg ikke kan få forbindelse heller ikke selvom jeg går i netværk og delings center og klikker på vis status og klikker på trådløse egenskaber og sætter flueben i hvor der står opret forbindelse selvom netværket ikke anvender broadcasting

Kommentar
Fra : return

Dato : 19-02-09 17:27

fårstår vist ikke en dyt atf det her nu ter den sig vist noget første gang jeg oprettede en trådløs forbindelse døbte jeg det jo noget og det jeg køre med nu har jeg jo døbt noget andet efter at ha reset routeren for noget tid siden men kan se at når manpejer på de to småskærme i højre side i bunden af skærmen med musen står der mit gamle og det jeg bruger nu står i parentes men det gamle er slettet for længst hvorfor står det gamle så stadig der ????

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-02-09 20:19

DU SKAL FASTLÅSE DIN COMPUTER TIL DIN ROUTERS SSID, også selv om det er skjult, så skal den nok finde dit eget netværk.

Kommentar
Fra : return

Dato : 20-02-09 08:31

severino<<

DU SKAL FASTLÅSE DIN COMPUTER TIL DIN ROUTERS SSID, også selv om det er skjult, så skal den nok finde dit eget netværk.

hvordan fastlåser man det ????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-09 09:10

Citat
hvordan fastlåser man det ????

Som der er skrevet og forklaret cirka 10 gange før.

Slå det til og glem alt om at det kan skjules

mvh klaudi

Kommentar
Fra : return

Dato : 20-02-09 10:01

klaudi

jaja men det du skriver virker jo ikke hvis når du skriver at man skal disable det og save det altså sin SSID for dernæst at gå i trådløs og sætte flueben i opret forbindelse selvom netværket ikke anvender broadcasting men når det jo ikke virker når man gør sådan er det vel ikke den rigtige måde at gøre det på og hvis det er det så prøv lige at fortælle hvorfor det ikke virker hos mig ????

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 133 point
Dato : 20-02-09 11:48

Start din trådløse PC

Højreklik på ikonet for den trådløse forbindelse, der findes i systembakken nede i højre side af skærmen, vælg Vis trådløse ....
Klik på Skift avancerede indstillinger.

Hvis der så ikke er et sådanne ikon, klik Start>Netværkssteder, klik på Vis netværksforbindelser, højreklik på Trådløs Netværksforbindelse og vælg Egenskaber,
klik på fanen Trådløse netværk.

I boksen som dukker op vælges fanebladet Trådløse netværk. Her skal du klikke på knappen Tilføj.

For at sætte det trådløse netværk op taster du DIN ROUTERS SKJULTE SSID i feltet Netværksnavn (SSID):

Sæt hak i: Opret forbindelse selvom netværket ikke andervender broadcasting = SSID

I Netværksgodkendelse vælger du WPA-PSK
I Datakryptering vælger du: TKIP

Så skriver du din Netværksnøgle
Bekræft Netværksnøgle

På Fanen Forbindelse, sæt hak i Opret forbindelse, når dette trådløse netværk er i nærheden.

Klik OK og OK

mvh klaudi

Kommentar
Fra : return

Dato : 20-02-09 12:25

Klaudi

køre du xp for her køre man vista og i vista

så det du mener er vel jeg går ned i de to blå skærme nede i højre og vælger netværkog delings center og i vis status hvis ja hvad så nu ????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-09 12:36

Følg vejledningen, du må kunne finde noget der ligner, aner ikke hvad det hedder i Vista

Måske TILFØJ Trådløst netværk!

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-09 12:41

Prøv at gå i Kontrolpanel og Vælg "Nætværks og Delingcenter",
derefter menuen i venstreside "administration af trådløse netværk"

Der er en "tilføj" knap, her Kan Du opsætte dit netværk manuelt,
husk at sætte et flueben i "Opret forbindelse, selvom netværket ikke anvender broadcast............"

mvh klaudi

Kommentar
Fra : return

Dato : 20-02-09 12:53

klaudi

det jeg får ud at at går i krontrol panel og netværk og delings center
og i administration af trådløse netværk er helt det samme som hvis jeg går ned til de blå skærme i højre hjørne og op i OP RET FORBINDELSE TIL ET NETVÆRK så det er jo det der
forsvinder når jeg disabler mit SSID i routeren og så vil min pc åbenbart ikke finde den

heller ikke selvom jeg sætter flueben i opret forbindelse selvom netværket ikke udsender broadcasting

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-09 12:56

Læs dog hvad man skriver, DU skal oprette forbindelsen MANUELT fordi den er skjult

Se under punkt 3
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/88ea056e-664a-4c3d-b977-13f79cb4dedb1030.mspx

Kommentar
Fra : return

Dato : 20-02-09 13:17

Klaudi

lige lidt spørgsmål ok

er AES ikke mere sikker end tkip???

prøv lige og læs dette her

Et skjult netværk er et trådløst netværk, der er indstillet til ikke at broadcaste dets navn (eller SSID (Service Set Identifier)). Normalt broadcaster trådløse netværk deres navn, og din computer "lytter" efter navnet på det netværk, den vil oprette forbindelse til. Da et skjult netværk ikke broadcaster dets navn, kan din computer ikke finde det. I det tilfælde skal netværket finde din computer. For at det kan ske, skal din computer broadcaste navnet på det netværk, den leder efter, og dens eget navn. I den situation kender andre computere, der lytter efter netværk, navnet på din computer og det netværk, du er tilsluttet, hvilket forøger risikoen for, at din computer kan blive angrebet. Hvis det er muligt skal du altid oprette forbindelse til trådløse netværk, der er indstillet til at broadcaste og har en vis form for sikkerhed.

betyder det ik at hvis man lader være med at disable sit SSID så er det mere sikkert end hvis man gør det ??

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 20-02-09 23:00

Tak for svaret Klaudi. men det virker bare ikke endnu men takker da for hjælpen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-02-09 19:06

Velbekommen