/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hukommelseskort til Olympus.
Fra : Ida_Simonsen
Vist : 712 gange
145 point
Dato : 16-02-09 14:00

Jeg har besluttet mig for at købe olympus 1010 med 10 Mpx. Dertil skal jeg også have et hukommelseskort. Kan kameraet både tage alm. SDHC kort og microSDHC kort? Og hvad er forskellen? Der er nemlig en stor prisforskel..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-09 14:04
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-09 14:06
Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 16-02-09 14:11

Jeg var inde i en fotoforhandler og han sagde, at den godt kunne bruge almindelige mircoSDHC kort ! Er det helt sikkert??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-09 14:21

Jeg er ikke helt sikker....................men tror det ikke.
Jeg er ellers stor fan af Olympys og har haft et lille µ-one i mange år.

Men nu er det blevet til Canon på grund af at jeg vil bruge SDHC og SDHS kort som passer ind i de fleste computere.

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 16-02-09 14:27

Okay, men ham fotomanden sagde ellers, at det kunne det godt.
Men kan du så forklare mig, hvad forskellen på et microSDHC kort og et alm. SD kort?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-09 14:32

Jo det er helt sikker, du skal bruge XD Picture card, de andre kan du slet ikke bruge

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-02-09 14:33

Olympus bruger næsten i alle modeller Xd picture card, og hvis det er sådan et som i linket her, er det ingen undtagelse.

Kameraet har en indbygget lagringsplads på 14 MB, og derudover skal bruges Xd picturecard

http://kamerasalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=104661&SamleMenuID=&gruppe=9&Extended=&SiteID=2&Show_description=0&serie=&producent=Olympus

Og kortet er sådan et her:

http://kamerasalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=412901&SamleMenuID=&gruppe=174&Extended=&SiteID=2&Show_description=0&serie=&producent=SanDisk

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 16-02-09 14:39

Jamen for pokker da. Hvordan kan han så stå og sælge mit et sandisk microSDHC kort? Han sagde højt og tydeligt, at det godt kunne bruge denne type ?!!
Hvem skal jeg så lige stole på?
Jeg tror kun det er xD-picture kort når man tager panorama-billeder..
http://www2.olympus.dk/consumer/29_digital_camera_mju_1010_18605.htm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-09 14:42

SD hukommelseskort.
Ja - der findes 3 størrelser
SD
Mini
Micro

Der findes adaptere til micro og mini så de kan læses i en alm. SD læser

SD - som alle SD porte kan bruge
SDHS - som er et hurtigere kort
SDHC - som er hurtigere og med større capasitet 2 / 4 / 8 / 16 / 32 ..........Gigabyte hukommelse.

De fleste SD kort kan låses mekanisk så man ikke sletter ved en fejltagelse.

Ikke alle camera og kordlæsere kan bruge SDHS og SDHC
En kortlæser til de hurtige og store kort, koster ca. 100 kr.

Nye camera med høj opløsning eks. 5 -12 Mpix bør have mindst 2 GB kort for ellers fyldes de for hurtigt.

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 16-02-09 14:45

Er fordi jeg skal bruge større kapacitet end 2 GB, da jeg skal bruge det på min rejse i 4 mdr..
Så derfor vil det jo være nærliggende at købe et på de 8 GB.. Kan bare ikke forstå, at olympus 1010 ikke kan bruge den model ... argh!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-02-09 14:45

Jeg ved ikke hva det betyder men der står under
http://www2.olympus.dk/consumer/29_digital_camera_mju_1010_box_contents_18610.htm

MASD-1 (microSD tilbehør)

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 82 point
Dato : 16-02-09 14:46

Hov nu så jeg lidt nede i dit link, at den kan tage microSD...............så blev jeg lige lidt klogere.
Ja så er det kun panorama som gør forskellen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-02-09 14:46

jeg ved ikke hvad

Godkendelse af svar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 16-02-09 15:09

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-02-09 15:12

Citat
Jeg ved ikke hva det betyder men der står under
http://www2.olympus.dk/consumer/29_digital_camera_mju_1010_box_contents_18610.htm

MASD-1 (microSD tilbehør)

Det er en adaptor......apparatet kan ikke umiddelbart tage microSD card....der skal bruges en adapter (samme størrelse som Xd cardet , som det lille kort stoppes i, og som så sættes i kameraet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-02-09 15:27

Okay,så blev man det klogere,tak dova.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-09 16:53

Juhu - i dag blev vi klogere.................Dova - du må stå noget tidligere op.