/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Service af genvex og vanvex
Fra : brianpablo
Vist : 2762 gange
20 point
Dato : 16-02-09 12:43

Jeg har fået etableret et Genvex og Vanvex-anlæg og det årlige eftersyn er sat til 1750 kroner plus moms. Det synes jeg er i overkanten. Nogle der har erfaring med eftersyn af ovennævnte og priser.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-02-09 12:50

Hvad er med i det? Er filtre, anode osv med er det ok! Måske lidt til den høje side, men er vi på sjælland er det prisen. I jylland ville det nok være et par gram billigere. Men du har to apparater der skal efterses. Ca hver andet år skal veksleren udtages og vaskes - det tager tid. Gennemgang og rens af Vanvex'en koster alene en tus. Hvis det er klippefiltre er disse ikke så dyre, men de skal klippes og puttes i. Man skal køre ud til dig og hjem, såehhhhh.....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-02-09 12:50

Er det en Energy eller en 300

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-02-09 12:54

Lige et åndsvagt spørgsmål! Hvorfor valgte du ikke en Combi??

Kommentar
Fra : brianpablo

Dato : 16-02-09 13:03

Årsagen til, at den er "delt i to" er, at mit behov for opvarmet vand er ret stort (to voksne + to store teenagebørn). Jeg blev derfor anbefalet løsningen med både en genvex og en vanvex.

Serviceaftalen til 1.750 kroner er eksklusiv moms og indeholder ikke diverse reservedele og filtre. Så det løber hurtigt op op 2.500 kroner og derover.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-02-09 13:42

En Combi har stort set samme ydelse som Vanvex'en. Så den rådgivning lyder rimelig tåget! Men nevermind. Er det en Energy den er parret med? Energy'en er lidt mere kringlet styringsmæssig.
Hvor er vi henne geografisk?

Kommentar
Fra : brianpablo

Dato : 16-02-09 13:55

Jeg bor i Solrød Strand og det er en Vanvex 2000 290 liter og en Genvex krydsvarmeveksler 290 RE. Anlægget fungerer upåklagelig.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-02-09 14:01

Men du kan jo bare få eftersynet lavet billigst i regning, så er den skid slået. Og når du synes nu er der gået nok tid, jager du montøren ud. Skal det laves ordentligt tager det tid og jeg ville frygtelig gerne have en tre timer til sådan et eftersyn hvis jeg skulle lave det. Og almindeligvis skal der også lidt køretid og lidt kilometer på. F.eks 25 km. Normalt kører man omkring 60 km/t i snit (blandet).

Så tidsforbrug 4 timer a' 400,- = 1600,-
25 km a' 4,- = 100,-

Samlet excl moms = 1700,-

Men vær obs på at du kan få eftersyn ligeså billigt du vil. Du kan selv vælge hvad du ikke vil have lavet ordentligt. Jeg kunne tilbyde det til f. eks. 500,- Så bestemmer jeg bare hvad der bliver lavet og ikke lavet.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 20 point
Dato : 16-02-09 14:02

Lidt af prisen er pga Solrød Strand. Det havde nok været lidt billigere i Haderslev.

Kommentar
Fra : brianpablo

Dato : 16-02-09 14:49

Ok, tak for svaret.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-02-09 15:58

Så kan man acceptere svaret, ved at trykke på accepter kommentar

Godkendelse af svar
Fra : brianpablo

Dato : 16-02-09 17:56

Tak for svaret 3773.