/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
vista fryser
Fra : janik
Vist : 492 gange
100 point
Dato : 16-02-09 11:08

Jeg har efter lange overvejelser skiftet min xp pro
over til vista home premium 64 bit.
Men som jeg bedst er på ie eller bare kører rundt i windows fryser billedet
og bliver nødt til at genstarte.
Mit hardware er forberedt til 64 bit og bundkort ram og grafikkort er ca 2 måneder
gammel.
jeg har prøver at opdatere bios og det hjalp lidt.
Men er der noget jeg kan gøre eller skal man bare live med det som
vista ejer??

Kommentar
Fra : peque

Dato : 16-02-09 11:11

Hvor mange RAM har du i maskinen og finder den selv nogle løsninger til de problemer?
Den har et løsningscenter hvor man kan søge efter problemer og løsninger.
Samt kunne du kigge i system loggen og se om den smider nogle fejl der

Generelt er du desværre nok nødt til at finde dig at tingene opfører sig som de gør saå længe du kører Windows - Men derimod havde det været Linux havde du en mulighed for at ændre hvordan dit operativ system fungerer.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 16-02-09 11:32

Jeg har4 gb ram intel dual core 2,2 gz .
Jeg har været inde i løsningscenter der skriver ikke
noget om fejl.
Den skriver heller ikke fejl når jeg starter op igen??
Jeg har kørt med windows 7 64 bit beta uden problemer.
Kan man download en installer bare linux og hvad er bedst
syntes der er mange forskellige?
Jeg har overvejet en lave en partion med linux for er
sku for surt at sidde med opgaver og lortet fryser.

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 110 point
Dato : 16-02-09 11:42

Så burde RAM eller CPU ikke have noget at sige - så er det bare generetl MS-crap som altid - ja jeg er enormt negativ overfor deres produkter og procedure.

Har du højreklikket på denne computer og valgt admin istrer - derinde har du en logoversigt.

Reelt ja - kan du bare downloade Linux on installerer uden de vilde problemer.
Reelt vil jeg dog sige brug en partition og have linux installeret der i første omgang.

Men for nybegyndere er Ubuntu nok den nemmeste - set på brugervenlighed - Selv bruger jeg ArchLinux - som er noget nørded i kanten.
Men du kan downloade denne iso-fil http://www.ubuntu.com/getubuntu/download og vælge desktop edition. Brænde den ud på en skive - sæt den i maskinen og boote på CD-rommen, for at tjekke om alle hardware er supporteret mm - Og hvis man er tilfreds med hvad man ser - så kan man trykke på et desktop ikon - der så guider en igennem en installation

Godkendelse af svar
Fra : janik

Dato : 16-02-09 12:40

Tak for svaret peque.
Ville jeg prøve