/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Udprintning af billeder
Fra : zakdk
Vist : 671 gange
50 point
Dato : 15-02-09 20:54

Har forsøgt at udprinte et par billeder på min Canon Pixma printer, men render i i følgende problem:
til trods for at farverne er fine, når jeg redigerer dem på pc, virker de mørkegule/orange, år jeg printer dem ud?
Hvad er det jeg skal justere ??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-02-09 21:06

Du skal rense dyserne på din farvepatron, det ser ud som om der er problemer med blå.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 16-02-09 01:31

Du kan start det printer program som følger med printeren, der kan du så vælge at udskrive en test side og at rense og kaliprer printeren.
Printeren har typisk 4 blåpatroner. (en sort, en lysblå, en gul, en lilla).
Så du er muligvis løbet tør for en af farverne.
Du kan prøve og kører det program og se om du kan rense patroner og se om det hjælper ellers skal du nu købe nogen nye farvepatroner.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 16-02-09 08:44

PÅ nogen kan man vælge, om det er PCen eller printeren der skal styre farverne. Prøv i din printeropsætning om det kunne hjælpe

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 25 point
Dato : 16-02-09 10:55

Det et spørgsmål om kalibrering af printer, men det er ikke så enkelt, idet skærm viser RGB farver og udprintningen foregår i CMYK.
Du kan læse lidt om kalibrering på denne google søgning http://www.google.dk/search?hl=da&q=kalibrering+af+printer&meta=&aq=4&oq=kalibrering+af

Godkendelse af svar
Fra : zakdk

Dato : 20-04-09 17:22

Tak for svaret bentjuul.