/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Fujikamera
Fra : Rytterknaegten
Vist : 667 gange
299 point
Dato : 15-02-09 19:14

Hej derude i Vinternatten,
Nogen der har hørt om Fuji Kamera: Finepix 301??
Problemet er at en god Ven af huset er på jagt efter et hukommelseskort til sådan et kamera.
Vedkommende har et Smart Media c6? det ligner et SD kort, der er stemplet: ID 16MB på dette kort, og KOREA plus div, tal på den anden side.
Så hvis Vi kunne finde et kort større end 16 MB, ville det være dejligt.
Det eneste kamera jeg har kunnet finde med tallet 301, er et Samsung, men der stod at det brugte SD Kort.
En lille rask for en kvik amatørdetektiv ikke.
Vi håber på lidt hjælp udefra.
Mvh
Rytterknægten.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-02-09 19:16
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-02-09 19:34

Rytterknaegten

er du sikker på, at det hedder:
Citat
Finepix 301

Umiddelbart kan jeg heller ikke finde modellen.

Normalt har Fuji's modeller også et bogstav f.eks. A310.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 309 point
Dato : 15-02-09 20:10

For det første tror jeg ikke der er noge der hedder et Fuji 301, og for det andet tror jeg ikke, at Fuji bruger Smart media card, men derimod noget der hedder Xd-picturecard

Du må lige få den nøjagtige modelbetegnelse på det kamera....og så lige om det er købt i DK eller i udlandet...nogen af de forskellige modellelr hedder ikke det samme i DK som i udlandet

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 15-02-09 23:08

Det er faktisk hvad jeg har fået oplyst. Efter Finepix 301 har jeg endnu et nr: IHL05010??
Men HVOR det har stået ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-02-09 07:53

Jeg tror det er en kamera med en lidt dunkelt oprindelse,såsom den jeg købte for en tre - fire år siden.Det var en FUJIFILM IX-30.Købt i Netto. Godt 200 Kr.såvidt jeg husker.Manglede en driver,søgte over nettet.Det eneste jeg kunne finde var på italiensk.(Sprog).Kontaktede Fuji DK: Sådan en kamera havde de aldrig hørt om.Havde aldrig været i deres sortiment.(Made in China).
Det mente det var en form for parallel import.(Pirat).

Mosebaek.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 16-02-09 09:17

hej jeg har et finepix f455
det bruger xd-pictura card
jeg købte 1 gb ved en grænse kiosk
gå i en foto komputer eller føtex butik tror du kan købe det der
det vil jeg gøre næste gang jeg skal købe et mere

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 16-02-09 15:33

Tak for svaret dova.
Det viste sig at det hed Finepix 30i, jeg havde set det som 1.
Min kæreste fandt kortet på en Engelsk side, men Vi mener nu at det er lige så dyrt/billigt at finde et andet kamera.
Tusinde Tak til alle der hjalp

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 16-02-09 15:54
Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-02-09 18:19

Citat
Min kæreste fandt kortet på en Engelsk side, men Vi mener nu at det er lige så dyrt/billigt at finde et andet kamera

Vil så lige henlede opmærksomheden på, at man lige nu kan få et Canon Powershot A 580 i Føtex til 649,-....det koster normalvis ca 1000,- og det er et meget godt apparat....