/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Xbox 360
Fra : fkj64
Vist : 447 gange
200 point
Dato : 14-02-09 12:05

Hej! jeg har brug for hjælp til at installere min Xbox 360 til mit philips tv.
Mit problem er at der 6 stik fra Xboxen som skal sættes til fjernsynet men jeg kan kun se hvor de 3 af dem skal sidde. de 3 af dem rød,hvid,gul sætter jeg i det medfølgende stik til scart stikket, men jeg kan ikke se hvad jeg skal rød,grøn,blå.
Der er kun lyd på fjensynet når der skal spilles spil,men der kan godt ses dvd film uden problemer.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 14-02-09 13:35

hej rød, grøn og blå er komponent indgang , dvs. til billed kan kun bruges hvis dit tv har komponent indgang.

gul er kompostit = alm video signal ( derfor det medfølgende scartstik )

hvid og rød = lyd

hvad mener du med det men lyden på dit fjersyn du skriver tilsidst ??

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : fkj64

Dato : 14-02-09 14:21

jeg mener at der er 2 ledninger med 3 i hver, den ene med rød,hvid,gul som skal sidde i det medfølgenede scart stik og når det sidder i fjernsynet kan man godt afspille film på Xboksen, men den kan ikke afspille spillene. derfor skal den anden ledning med rød,grøn,blå sidde et sted på fjensynet,men jeg kan ikke se hvor.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 14-02-09 14:44

De to ledninger er til to forskellige videosystemer . Du må bestemme dig for hvilket du vil bruge.
composit har al billede (video) information på en ledning, som er den med gult stik.

De tre andre er til et andet system med en ledning til hver af de tre grundfarver.
Det giver bedre billede, men det er ikke alle fjernsyn , som har den indgang. Fat manualerne og læs dig frem.

Bedre svar får du ikke på de få oplysninger.
.

Godkendelse af svar
Fra : fkj64

Dato : 15-02-09 09:10

Tak for svaret transor.