/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fartfælder på sjælland
Fra : boje1904
Vist : 1004 gange
100 point
Dato : 14-02-09 07:40

JEg skal snart en tur til København, fra Jylland!
Er der nogle som ved hvor man finder koordinaterne for de fartfælder som er opsat i København??? Og evt hvordan man ligger dem ind som alarmer i Garmin Nuvi 760???

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 14-02-09 07:44

Har selv en Garmin Nuvi og ved slet ikke om man kan ligge dem ind. Det tror jeg ikke umiddelbart..

Men tilmeld dig på www.razzia.dk - Så kan du få advarsler om fart-fælderne. Det koster godt noklidt, men der skal jo ikke mange bøder til

Kør pænt

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 14-02-09 08:21

Hvad med bare at overholde fartgrænserne - der er en grund til at de er der.

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 14-02-09 08:36

Endnu engang vil jeg sige at dette altså IKKE er et debatforum, men et forum hvor der kan stilles spørgsmål - Hvis du så ikke mener det er etisk korrekt så lad være med at svare!!

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 14-02-09 08:47

Prøv du at forklare en familie der står med savnet/tabet af en hel familie (far, mor og 2 små børn under 3 år), at fordi en eller anden fartglad idiot ikke kan finde ud af at køre ordentligt, har de mistet det de har kært.

Debatforrum eller ej - så vil jeg have lov til at give min mening til kende.

Hvis spørger overholder de gældende færdselsregler, var der jo ingen grund til at stille spørgsmålet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-09 08:58

Hvis du bevidst forsøger at blive blitzed - så håber jeg da det lykkes for dig......

Citat
Endnu engang vil jeg sige at dette altså IKKE er et debatforum

Næh - det skulle forestille at være et bruger til bruger hjælpeforum.....

Og kommentaren var nok ment som hjælp til overholdelse af landets love

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 14-02-09 09:08

Citat
Prøv du at forklare en familie der står med savnet/tabet af en hel familie (far, mor og 2 små børn under 3 år), at fordi en eller anden fartglad idiot ikke kan finde ud af at køre ordentligt, har de mistet det de har kært.

Jamen jeg forstår da udemærket din holdning - SIger heller ikke at jeg er uenig. Jeg synes bare du skal opsøge et debatforum eller skrive et læserbrev istedet..

Jeg synes simpelthen der går for meget diskussion i et forum hvor man ellers stiller ganske simple spørgsmål

Iøvrigt mener politiet at de er ok tilfredse med at folk ved hvor deres farfælder står - Det får nemlig folk til at sætte farten ned på strækningen og det er jo præcis det der er meningen..

Og undskyld til spørger at din tråd nu bliver brugt til diskussion

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 14-02-09 09:47

Hmm...

piratfizken86 - sikke noget sludder - her er der atlid blevet debateret om alle emner, og efter min mening, er det ok...

Jeg mener faktisk at der med skilte advares om "stærkasser"...

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 14-02-09 09:57

punkler

Forstå mig ret - Jeg synes godt man må have en mening. Jeg synes bare det er træls at ethvert spørgsmål skal være oplæg til diskussion i det omfang Så synes jeg netop lige så godt at man kunne være medlem på et debatforum istedet..

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 100 point
Dato : 14-02-09 10:01

i dette forum ligger de poi filer du skal bruge til din garmin
http://www.nav-user.com/infusions/pro_download_panel/download.php?did=961

og her henter du værktøjet til at instalere den med

http://garmin.dk/products/accept/0/0/2161/

og så skal du jo lige bruge et usb kabel,,, det kan du købe for under 100.- kr, hvis altså ikke du har et.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 14-02-09 10:04

og hvis ikke du vil tilmelde dig det forum, så send din mail adresse så sender jeg dig de 10 fotofælder der er ind til vidre.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-02-09 10:28

"Iøvrigt mener politiet at de er ok tilfredse med at folk ved hvor deres farfælder står - Det får nemlig folk til at sætte farten ned på strækningen og det er jo præcis det der er meningen".

Fandens til holdning
Det gør det sgu ikke stort bedre at politiet selv anerkender fremgangsmåden.
Skal folk så køre med hovedet under armen de steder hvor der ikke er fartfælder ??

Så skulle man hellere lave et netværk hvor folk fik oplyst hvor de kunne køre som en brækket arm uden fare for blitz eller razziaer, og så kunne vi der ønsker at beholde livet færdes hvor der er kontrol.

Tag et kørekursus og kør hjemmefra i god tid så Du ikke skal overhale alle dem der "bare" overskrider med 10 %.

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 14-02-09 10:33

Citat
Fandens til holdning

Ja nu er det jo altså ikke min holdning jeg giver udtryk for, men politiets!!

http://www.razzia.dk/news.html?id=5

Men ja - Kan da godt se at det signalerer at man godt må køre for stærkt alle andre steder - Men måske for folk gør det alligevel så det da i det mindste har en effekt på de ruter hvor der er fartkontrol..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-09 10:33

Citat
Fandens til holdning

Næhhhh

Man er blot SENT ude i DK....

Alle andre lande har haft dem de sidste 20 år (måske lige bortset fra Zimbabwe)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-09 10:35

Vi kan slet ikke undvære fartsyndere.....

Så stiger skatten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-09 10:43

Forestil jer et land HELT UDEN lysreguleringer, skilte, afstribninger osv....

Det ville fungere hvis ALLE overholdt lovene (men det gør de jo ikke), men det er ment som "hjælpeforanstaltninger" for dem der ikke selv kan finde ud af det (75-90% af DK´s befolkning).....

Så glider trafikken lidt bedre......

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-02-09 11:07

Er der andre ting der skal fredes i klasse A til langturen ??

Såsom defekte bremser, spiritus, ikke-håndholdt mobiltelefon, manglende sikkerhedsseler, dæk uden slidmønster.... You name it.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 14-02-09 11:24

hallå.....

der blev stillet et spørgsmål... og så flipper alle ud og kommer med en masse Mund L....
Er kandu ikke et sted hvor vi hjælper hinanden, Efterhånden er her kun Brokhoveder. der skal dunke hinanden i hovedet. Kandu burde måske omdøbes til jantelov.dk
Lad os komme tilbage til det kandu er. Nemlig et sted hvor vi er der for hinanden, og ikke et sted hvor vi banker hinanden oven i hovedet.
god weekend...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-02-09 11:38

S`følig skal vi hjælpe hinanden, men ikke med ulovligheder
Her spørges der jo inddirekte om hvor man kan kørre råddent uden at blive snuppet.

Jeg ved ikke med Jylland, men her på Sjælland er vi beriget med FARTSKILTE, temmeligt oplysende så man ikke er afhængig af en Garmin eller hvad de "uundværlige" dimser hedder.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 14-02-09 11:53

Nuvel.... Det er altså ikke ulovligt at bruge den slags ting i sin gps, så derfor er det tilladt at svare ordentligt på spørgsmålet. Man kan jo også vælge ikke at svare.
Men altså dette spørgsmål er altså lovligt.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-02-09 11:57

lige her
www.gratispoi.dk

kig efter stærekasser................

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-02-09 12:08

Til Boje1904

Jeg ved ikke hvor i byen Du skal, men heldigvis har de afsluttet det store vejarbejde ved Greve og Ring 3, det forvirrede selv de kørevante.
Hvad motorveje angår er det vist kun det første stykke af Helsingørmotorvejen omkring Glostrup de pt arbejder på, der kører man lige igennem.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 14-02-09 15:11

Og lige et godt råd. Kør forsigtigt derude. Du er ikke udødelig i en bil. Den lemlæster og dræber. Kør pænt, Og du kommer hjem...

Godkendelse af svar
Fra : boje1904

Dato : 14-02-09 19:14

Tak for svaret edison. Det er rart at der stadig er nogle som kan se glæden ved at der svares klart og propert! Jeg er meget glad for dit svar da det gav lige nøjagtig de oplysninger som jeg skal bruge på min ferie i København!

Til alle jer som ikke kom med noget brugeligt i denne forbindelse, skam JER at bruge andre folks glæde ved et svar på nonsens! Og ja selvfølgelig skal man teoretisk overholde fart grænsen, men hvis man som jeg bor i "outback of" Danmark så vil man opdage at Politiet ikke er dem vi ser hver måned, andre folks børn er heller ikke noget problem, hvis de ikke holdes i kort snor bliver der bare færre og færre af dem med tiden! Lær Jeres børn færdselsreglerne istedet for at bruge al Jeres tid på at tjene penge så I har råd til at få børnene passet. Hvad er der galt med lidt god gammeldags kadaver deciplin!!

Kommentar
Fra : edison

Dato : 14-02-09 20:47

Tusind tak. For for din bedømelse. Jeg er glad for at du kunne bruge mine råd.

ps: det er dejligt at vi er ved at få en mere sømelig samtale her på kandu. Det håber jeg da.