/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Problemer med Sims 2
Fra : snerose
Vist : 527 gange
100 point
Dato : 13-02-09 22:50

Jeg har købt og downloadet flere Sims 2 spil, og de har også virket udmærket, men der har været nogle problemer med spillet, hvis andre sider var åbne inden spillet blev startet.
Jeg troede, at problemet var løst, efter jeg begyndte at lukke ned for alt inden et spil blev startet.

Men nu har jeg lige købt Sims 2 Appartment, og den er helt gal med noget af grafikken: Når man skal spille med sine simmere, bliver de gennemsigtige som et net, men grafikken ved siden af fejler ikke noget. Det er kun hvis du vil være aktiv med en simmer, at den forandre sig.

Hvad kan der være galt? Det er jo spild af penge, hvis man ikke kan se de personer, man spiller med. Er der nogen der har kendskab til dette, og som kan forklare fejlen, så en "ikke-computer-nørd" forstår det?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-02-09 22:54

Hvilket styresystem kører du med? Det kan være et kombatibel problem eller for lidt RAM.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 13-02-09 22:56

Jeg kører med Vista, men der har ikke været noget galt, hvis bare jeg lukkede ned for mit mail-program inden jeg startede med at spille.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-02-09 23:13

Det må du så gøre i fremtiden for det lyder som om du mangler RAM til grafikken i spillet.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 13-02-09 23:22

Hvordan finder jeg lige ud af det? Computeren er jo ikke mere end et år gammel og skulle kunne "alt", fordi den også skal virke i firma-øjemed.

Problemet er, at det ikke længere virker at lukke alt ned inden man spiller. Tror du, at det kan være noget helt andet der ligger og generer?

Det er rigtig irriterende, når man ikke aner, hvor man skal starte og ende, og faktisk ikke ved så meget om alt det der RAM osv

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-02-09 23:36

Kør en virusscan på din PC og prøv så en onlinescan
http://support.f-secure.com/enu/home/ols.shtml

Så se om det vil hjælpe.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-02-09 23:38

Et godt råd til alle computer brugere, kør Diskoprydning og Diskdefragmentering regelmæssig, jeg ved ikke om det hjælper dig i den aktuelle situation, men noget kan tyde på at computeren er ved at "sande" til i midleritdige filer, i Diskoprydning sætter du markering ved alle muligheder og klikker ok, du finder begge programmer ved at skrive navnet i søge feltet og trykke på Enter tasten.
Hvis det er en statinær computer, så prøv at finde en bedre driver til grafik kortet,
du får nogle grundlæggende oplysninger ved at højre klikke på Computer og på Egenskaber, under Generelt står der blandt andet hvor mange RAM der er installeret, hvad står der ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-02-09 00:16

De SIM's du har, må være af nyere udgave, så de er kompatible med VISTA.
Min datter har lige fået en bærebar med VISTA, og hun kan ikke køre sine spil på den, fordi det er en ældre udgave, som virkede udemærket helt tilbage i 98'ernes windows.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-09 00:42

Spil og andre programmer kan da gøres kompatible, ved at køre dem i en tidligere version

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 14-02-09 09:30

Jeg prøver mig lige frem med jeres forslag - tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 14-02-09 09:37

Jeg har lige klikket på computer og der står:

RAM: 1,00 GB
32-bit

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-09 11:28

Det er absolut i underkanten, når du bruger Vista og sikkert derfor at du er nødt til at lukke alt andet for at spille. måske også derfor at grafik kortet ikke viser figurerne ordenlig

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 14-02-09 11:37

Hvad skal man så gøre? Købe et helt nyt styreprogram, eller har du et andet forslag?
Jeg har også lige opdateret DirectX, man prøver sig jo frem, for at finde en løsning.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 14-02-09 11:44

Nej nej du kan da nøjes med at købe lidt mere RAM, de koster ikke ret meget, hvis ikke du ved hvilke RAM din computer kører med, så prøv denne online scanner: http://www.crucial.com/systemscanner/index.aspx den fortæller hvilke RAM der er indeni og hvad du kan udvide med, du behøver ikke købe deres RAM for at bruge scanneren

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 14-02-09 11:50

Tusind, tusind tak - det vil jeg da lige prøve

Godkendelse af svar
Fra : snerose

Dato : 14-02-09 12:32

Tak for svaret o.v.n.. Jeg må bare have købt noget mere RAM. God weekend!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-09 12:46

Tak i lige måde har du set at der på Crusial siden også er guider med billeder, så du nemt kan skifte eller udvide RAM selv ?

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 14-02-09 12:52

Næ, det har jeg ikke - kan du beskrive nøjagtig hvor? Jeg er lidt bange for at skulle til at skille computeren ad - havde håbet, at man bare kunne downloade et eller andet program, men jeg kan da godt se, at det ikke kan lade sig gøre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-09 13:31

Her er en stationær computer lagt på operations bordet: http://www.crucial.com/install/dimm.aspx det er næsten helt ens, uanset hvilken computerer du har, der kan være lidt forskel på hvor på bundkortet at RAM blokke er monteret, men når du har set billederne, så er de nemme at finde.
Lidt anderledes hvis det er en bærbar, på bilederne tager man tastaturet af, på min Medion er det en lille klap med 4 skruer bagpå som skal af, men alle bærabre bruger RAM af typen SoDimm, her ser du hvordan de skiftes: http://www.crucial.com/install/sodimm.aspx pas på de små clips som holder blokkene på plads, på min bærbare er jeg nødt til at tape den ene blok fast, den lille clips knækkede.
Altid når du arbejder med indholdet i computere: PAS PÅ statisk elektrisitet, læg en hånd på en radiator eller andet med jordforbindelse inden du rører de følsomme dele