/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
HASTER Olie Filter Peugeot 607
Fra : ivanovic1
Vist : 609 gange
50 point
Dato : 13-02-09 12:53

Hej Alle,

Står og er i gang med at skifte oliefilter på en Peugeot 607 3.0 V6, men vi kan ikke lige finde oliefilteret og så er det lidt svært :D

Er der nogen der ved på hvor på nettet der en tegning eller noget andet der lige kan hjælpe os :)

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 13-02-09 12:58

Find bundkaret...den r lige om hjørnet

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 13-02-09 13:00

Skal bruge en tegning eller et billede.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 13-02-09 13:01

For at finde bundkaret?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-09 13:13

Hvad i himlens navn skal du bruge en tegning til

Mit gæt er det sidder på motoren - men det kan da være jeg tager fejl

Såååååå lille er det heller ikke....

Bortset fra det er det ikke nogen god ide at rode med "moderne" biler man ikke har forstand på.....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-02-09 14:00

Husker ikke helt men jeg mener det er et indsats filter som du må have en 27 top for at løsne.se om du kan se et plast dæksel med en sekskant på.
alimak

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-02-09 20:39

Værsgo' - det er næsten det samme som på denne video her: http://www.youtube.com/watch?v=I-EFnAeYMzs

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 50 point
Dato : 13-02-09 21:18

Oliefilteret sidder foran nederst på motorblokken, lige over kanten til bundkarret, ud mod bilens højre side (mod motorens kamrem).
Du skal have fat i filteret nedefra.
Hvis der sidder en bundplade i bunden af motorrummet, skal den først pilles af, ellers kan man ikke se noget som helst, ej heller få fat i noget. Den skal selvfølgelig pilles af nedefra.
Der er IKKE plads til at se, eller få fat i, filteret oppe fra.

Filteret er et helt almindelig normalt pil-ud-og-smid-væk blikdåse oliefilter, som kendes fra alle andre biler.
Purflux nr: LS 880A
Peugeot (PSA) nr: 1109.S7

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-02-09 21:44

Du har ret beestone! Det er næsten som vist på den video jeg linkede til i tidligere indlæg!

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 05-03-09 18:47

Tak for svaret Beestone.