/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Rette tænder incl. underbid
Fra : supersine669
Vist : 1514 gange
300 point
Dato : 13-02-09 12:21

Min søn, der er knap 20 år, vil meget gerne have rettet hans tænder, incl underbid.

Har skrevet til en specialist i Flensborg, og priserne er:

Forundersøgelse
Startundersøgelse inkl. rådgivning: 25€ (ca. 190kr).

Startundersøgelse inkl. rådgivning og røntgen 90€ (ca. 670kr).

Startundersøgelse inkl. rådgivning røntgen og gipsmodel 145€ (ca. 1090kr).

Ved I, om det er en fornuftig pris?

Vi bor i Sønderborg, så vi skal ikke køre så langt.

Kommentar
Fra : supersine669

Dato : 13-02-09 12:22

PS

Han ville IKKE have det gjordt, dengang han var under 18 år = ville være GRATIS.

DESVÆRRE.....

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 13-02-09 12:30

Umidelbart lyder det meget fornuftigt men...
Der findes så flere slags undersøgelser og de kan variere meget i pris...
kan du være lidt mere specifikt?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-02-09 12:39

Jeg kan ikke helt forstå hvorfor der er tre undersøgelser?? han skal vel have undersøgelse nr 3, hvor det inckl. gipsafstøbning.

Der mangler også priser på resten af behandlingen, hvis det er en alm. tandregulering, varer den flere år, med bøjleregulering

Så ud for ovenstående - delvis mangelfunde oplysninger- er det svært at besvarer

Husk at få en specificeret regning, så i kan få det danske kommunale tilskud, på i hvert tilfælde røntgenundersøgelsen

Er sønnen medlem af sygeforsikringen "danmark" kan der også være tilskud at hente der, alt efter hvilken gruppe han er forsikret i

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-02-09 12:40

Citat
Startundersøgelse inkl. rådgivning røntgen og gipsmodel 145€ (ca. 1090kr).

Lyder billigt

Kommentar
Fra : Lilleclaus

Dato : 13-02-09 13:49

hej du skriver heller ikke noget om, er det kæbekir. som skal foretages ? der er oz underbid og er det meget, så er det jo ved en kæbekir. man flytter underkæben frem,retning af tænder kan jo gøres med bøjler og som en skriver det tager tid...hvis det alt i alt ikke er så meget med underbid og skæve tænder, så kan jeg anbefale noget alternativt, nemlig Kranio-Sakral-Terapi, det er uden smt. ja ja det tager oz tid, men der skal heller ikke bøjler på tænderne. Det eneste problem jeg kan se, er at der ikke er tilskud så du/han skal selv til lommerne.

I kan kontakte http://www.kst-akademiet.dk/page95.aspx, der bruger de oz modeller til undervisning, det kan måske gøre det lidt billiger, eller her :http://stanleyrosenberg.com/artikelmappe/kstboern.en evt. prisforskel og behandlerlister i jeres område

Held og lykke

www.klinik-chi.dk

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-02-09 14:13

det kan være en meget bekostelig affære. har en kammerat der er blevet opereret for det. det løb op i 80.000 kr.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 300 point
Dato : 13-02-09 14:37

Rolig nu, det behøver jo ikke være så drastisk som en operation, man kan da gøre meget med bøjle og evt tandudtrækninger

Kommentar
Fra : supersine669

Dato : 13-02-09 15:28

Py ha - det er da mange gode svar.

Skal lige have snakket med min søn, så kommer jeg frygtelig tilbage

Kommentar
Fra : supersine669

Dato : 14-02-09 20:33

Så har jeg skrevet til Kranio-Sakral-Terapi, ca 25 km, hvor jeg bor

Prisen er bestemt fornuftigt, og hun er medlem af foreningen.

HÅBER så inderlidt, at det kan hjælpe.

Skriver tilbage, når vi har prøvet det af.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-09 21:22

Supersine, inden i begynder at bruge penge på Kranio-Sakral-Terapi, syntes jeg i skal prøve at få undersøgt succesraten for den slags tandbehandlinger

Der er jo da en årsag til at det tager mange år at blive tandlæge, samt videreuddanne sig til tandreguleringtandlæge

Undskynd jeg siger det, men jeg giver ikke meget for den slags behandling, til tandregulering

Ofte skal der trækkes tænder ud, påsættes bøjle, som reguleres med jævne mellemrum, hvis alt det kunne lade sig gøre med Kranio-Sakral-Terapi, syntes jeg det er meget underligt, at der ikke er mere fremme i medierne om det.

Der kan jo næsten ikke være tale om en lille rettelse, for så havde tandlæge i sin tid ikke indstillet sønnen til regulering??

Min personlige mening - spild af penge -

Kommentar
Fra : supersine669

Dato : 14-02-09 21:26

Hej Nordsted1

Jamen, det er da meget muligt, at du har ret. Men så får man lidt "afslapning", og prisen er kun kr. 350 i timen.

Min søn tror heller ikke på det.

Jeg er bare frusteret nok, til at snuppe et halmstrå

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-09 21:44

Citat
Men så får man lidt "afslapning", og prisen er kun kr. 350 i timen.

Afslapning kan man da få endnu billigere.... dvd-film f.eks

Citat
Min søn tror heller ikke på det

Hvorfor så ikke lytte til tandlægerne, og komme igang, så sønnen kan få rettet de tænder

Citat
Jeg er bare frusteret nok, til at snuppe et halmstrå

Tja... vi reagerer forskelligt

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 16-02-09 14:33

hmm..

Udover de priser du nævner, kommer der jo også en hel del opstramninger af bøjlen. Den passer jo ikke bare sig selv. Det koster også.

han var for usmart til at få rettet da det var gratis, så må han jo betale prisen.
Det er da ikke noget du skal være furstreret over. Som voksne er regningen jo hans.

Kranio-Sakral-Terapi..... Hvad i alverden skulle det dog gøre godt for?
De kan da ikke rykke tænderne på plads.

Kære søde bekymrede mor. Lad dog drengen selv finde de oplysninger. helt ærligt.
men et lille tip:
Er der nogle særlige problemer med hans tænder, kan han da snakke med Tandlægehøjskolen.
Kan de bruge ham i undervisningen, er det endnu billigere.

Kommentar
Fra : supersine669

Dato : 16-02-09 14:39

(mangler liiiiiiiiiiige en rødme-smiley)

Kære jeb3

Du har så evig ret: BURDE lade sønnen selv at komme videre.

Men en gang mor - ALTID mor.

Og du har også ret i, at selvfølgelig skal bøjlerne strammes med mellem. Sønnen ved det godt, og vil snakke om banken med at få en lån

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-02-09 15:17

Citat
Der mangler også priser på resten af behandlingen, hvis det er en alm. tandregulering, varer den flere år, med bøjleregulering

Citat
kommer der jo også en hel del opstramninger af bøjlen.

Så er det vist på plads

Kommentar
Fra : supersine669

Dato : 20-02-09 22:18

Hejsa alle sammen

Tusind tak for al jeres hjælp. Vi prøvede Kranio-Sakral-Terapi. Og sønnen NØD det da, men hjalp ikke ret meget med tænderne.

Så du har ret, Nordsted1, at der SKAL være en tandlæge til at ordne det.

Derfor giver jeg point til Nordsted1.

Godkendelse af svar
Fra : supersine669

Dato : 20-02-09 22:19

Tak for svaret Nordsted1.