/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Jeg søger oplysninger om Carl
Fra : fj2901
Vist : 1287 gange
500 point
Dato : 12-02-09 18:16

Jeg søger oplysninger om Carl Osvald Charles Magnus Jensen født den 06-09-1875 i Skørringe på
Lolland gift med Kristina Ludovika født Voigt den 13-01-1879 i Rådvad .De blev viet den 26-09-1899
i Taarbæk Kirke.De fik 5 børn men hvor og hvornår , børnenes navne var Agnes,Gudrun, Otto,
Else og Aase. Jeg ved de på et Tidspunkt boede i Aalborg og Aarhus Og vistnok endte på Amager.
På forhånd tak
Finn Jensen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-02-09 18:44

Ligger Skøringe ikke på Falster?

Og de er så "unge", at det er på grænsen af hvad vi kan finde på nettet...

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 12-02-09 19:08

Hej vi har et gods her på Falster der hedder Skørringe.... Det ligger på Nordfalster...
I nærheden af Falkerslev, Virket, Sørup, måske Maglebrænde kirkesogn.
Hilsen Jytte der sidder på Falster

Kommentar
Fra : fj2901

Dato : 12-02-09 19:09

Hej Svend.

Skørringe sogn ligger på Lolland, jeg ved godt det er svært men det kan jo være at der er nogen
der ved noget om familien.
Hilsn finn

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-02-09 19:12

Undskyld, der ligger et Vester Skørringe ved Maribo.

Det på Nord Falster er mere kendt...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-02-09 19:20

Du har naturligvis ret:

Skørringe sogn, Fuglse herred, Maribo amt

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-02-09 19:27

Hans mor er fra Svendborg:
"
Maribo, Fuglse, Skørringe, Skørringe, Fuglse, Maribo, Et Huus, 2, FT-1880,
...
Sophie Emilie Jensen 23 Gift Husmoder Svendborg
Carl Osvald Magnus Jensen 4 Ugift Hendes Børn Skørringe sogn
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-02-09 19:57

Måske kan lillesøsteren Hulda lettere lede os videre...

"
Sophie Emilie Jensen 23 Gift Husmoder Svendborg
Carl Osvald Magnus Jensen 4 Ugift Hendes Børn Skørringe sogn
Hulda Christine Emilie Jensen 2 Ugift Hendes Børn Faxe sogn, Præstø Amt
"

Jo en ung mor og hvor er faderen? Fædrene??

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 12-02-09 20:36

Har du hans dåbsindskrivning i Skørringe?
ellers finder du den på fødte 1866-1891 Skørringe.
opslag 20, nr. 7 1875,
Der står der at moderen er ugift og hedder Sophie Emilie Bang.
Udlagt barnefader Smedesvend Thoevald Jensen.
Hilsen Jytte

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 12-02-09 20:37

der skal stå Thorvald, tastefejl...

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 12-02-09 21:05

En søster under opslag 78, nr.8 samme bog. 1881
Petrea Emilie Sørena Jensen , datter af Smedesvend Thorvald Jensen
og hustru Sophie Emilie Jensen af V. Skørringe.
Ud fra det må hans forældre være gift på dette tidspunkt.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 500 point
Dato : 12-02-09 21:20

Det giver mening:
"
Sophie Emilie BANG Birth: 08 Apr 1856 Place: <Svendborg, Denmark>
Christening: 09 May 1856 Place: Svendborg, Svendborg, Denmark
Parents:
Father: Peter Emilius BANG
Mother: Anne Kirstine PETERSEN
"

Jeg fandt ingen Sophie Jensen der...

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 12-02-09 21:22

Det her tip blev lagt igår:http://kandu.dk/tip19194.aspx

Se om den kan bruges

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-02-09 21:23

Er Thorvald 3-4 år ældre end Sophie?
"
Thorvald JENSEN Birth: 07 Dec 1853 Place: <Nysted, Maribo, Denmark>
Christening: 14 Apr 1854 Place: Nysted, Maribo, Denmark
Parents:
Father: Brandt JENSEN
Mother: Edele JENSEN
"

Men hvordan bliver Petrea til Hulda??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-02-09 21:37

Og Sophies familie er slet ikke fra Svendborg, hun er bare født der:
"
Maribo, Fuglse, Skørringe, Skørringe, Vester Skjørringe, 123, FT-1860
Peter Emil Bang 26 Gift Indsidder Dagleier Huusfader Skørringe sogn
Kirstine Petersen 26 Gift Hans kone Stenstrup Sogn, Svendborg Amt
Sophie Bang 4 Ugift Deres børn Svendborg
Kirstine Bang 1 Ugift Deres børn Skørringe sogn
"

Dog er hendes moder også derfra, fra Stenstrup.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-02-09 21:42

Og Sophies far og bedste forældre:
"
PEDER EMILIUS BANG Christening: 04 MAY 1834 Skorringe, Maribo, Denmark
Parents:
Father: EMILIUS BANG
Mother: ANE SOPHIE PEDERSDR
"

Kommentar
Fra : fj2901

Dato : 12-02-09 21:50

Hej Svend og alle i andre.

I er godt nok dygtige, men det er Carl Osvald og Christina Ludovika og deres børn jeg leder
efter
Hilsen Finn

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-02-09 21:57

Deres børn er sikkert for unge til at vi kan finde dem på nettet.

Nu skriver du Christina med C, ikke helt ligegyldigt når man skal søge...

Har du hendes far, der er flere Voight?

Kommentar
Fra : fj2901

Dato : 12-02-09 22:06

Jeg har set hendes navn stavet med både c og k og ja jeg har hendes far og farfar og oldefar men

jeg vil også gerne have hendes børn og jeg hved at de har boet både i Aarhus Aalborg og på
Amager men intet om aarstal.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 12-02-09 22:17

Hej

Har du prøve at søge dem i Folketællingen 1925? på et at de steder du nævner?
prøv også at se om de evt kan være døde i Københanv inden 1923 på www.fogsgaard.org

Lis

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-02-09 10:51

Hedder Agnes, Gudrun, Otto, Else og Aase kun Jensen til efternavn?
Så er der jo mange muligheder....

Eller har du ikke et eller andet mere unikt??

Godkendelse af svar
Fra : fj2901

Dato : 22-04-09 17:56

Tak for svaret svendgiversen.

Hilsen Finn Jensen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-04-09 18:10

Selv tak