/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
HJÆLP puch maxi køre ikke godt
Fra : puchmaxik
Vist : 1170 gange
20 point
Dato : 12-02-09 08:59

hej er ny herinde og har et problem der irriter der mig. så håber der en der kan hjælpe mig. med min puch maxi k. alt er standart, undtagen udstødningen det er en 28mm som ligner en original, den er ny. Alle pakningerne er nye. Luftfiltret er nyt. Stempel nyt. Jeg har indstillet platinerne 0,35 Men jeg forstår ikke at indstille tændingstidspunkt. Nålen sat i anden hak for oven. Jeg Satte en 48 dyse i min firk karburator men den vil den ikke give bundgas. Så satte jeg en dyse 52 i men den vil den heller ikke køre med. Men hvis man trykker på chokeren køre den lidt bedre. Den køre bare godt hvis man holder sin hånd der hvor luftfilteret skulle sidde. Den kan godt stå i tomgang. Håber at i kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-02-09 09:28

Den får for lidt benzin. Enten har du en utæthed ved manifold/cylinder, karburator eller også skal den dyses yderligere op. Tændingstidspunktet stilles ved at løsne bagpladen (bag svinghjulet) og dreje pladen. En lille flig avispapir i klemme i knikseren og en skydelære ned gennem tændrørshullet, så kan du nemt måle hvornår den tænder. Frit efter min hukommelse skal en maxi tænde 1,8mm før top.

Kommentar
Fra : puchmaxik

Dato : 12-02-09 16:00

Har sat en 60 dyse i nu og det er stadig det samme. den kan ikke tage bundgassen det er ligesom om den dør ud

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 20 point
Dato : 12-02-09 16:03

En dåse starthjælp (æter) kan lynhurtigt se om det er utætheder. Start dyret og spray æter på de mistænkte område. Ændre omdrejningstal eller motorlyd sig har du fundet utætheden.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-02-09 17:58

A' med karburator og skil alt hvad der kan skilles (altså karburator), rengør den med trykluft og saml skidtet igen, har virket på min gamle Puch.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : puchmaxik

Dato : 12-02-09 18:12

Jeg forstår ikke helt hvordan man stiller tændingstidspunktet. Man skal løsne de 3 skruer bag svinghjulet. Og så sætte et stykke papir i klemme i platinerne. Forstår ikke mere fordi hvis man sætter sin skydelære til 1mm og stikker bagenden i tændrørs hullet, så røre den kun lige givendet ??

Godkendelse af svar
Fra : puchmaxik

Dato : 12-02-09 23:05

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : puchmaxik

Dato : 13-02-09 08:59

Jeg forstår ikke helt hvordan man stiller tændingstidspunktet. Man skal løsne de 3 skruer bag svinghjulet. Og så sætte et stykke papir i klemme i platinerne. Forstår ikke mere fordi hvis man sætter sin skydelære til 1mm og stikker bagenden i tændrørs hullet, så røre den kun lige givendet ??

Kommentar
Fra : puchmaxik

Dato : 24-02-09 17:07

Tak for hjælpen. jeg har renset karburatoren, og jeg satte en dyse 54, nu køre den godt