/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
frame ang. skille linie?
Fra : dhl
Vist : 518 gange
50 point
Dato : 30-03-03 20:15

Jeg er ved at lave min første side i ren html kode.

Jeg har benyttet mig af den lille vejlidning her på siden, der benytter man smart nok frames, det kan jeg godt se det smarte i da man så ikke skal downloade alt en gang til.

Nu liger det blot så dan at køre man uden rammer kommer der en hvid skille linie mellem de enlkte frames!
Hvordan får man den væk eller i samme farve?

DHL

Accepteret svar
Fra : A.Wegge

Modtaget 60 point
Dato : 30-03-03 21:21

Du kan bruge attrubutten border="0" i dit <frameset> tag, og frameborder="0" i <frame>.

Du skal dog være opmærksom på at disse attributter ikke er en del af W3C-standarden for HTML, så du har ikke nogen garanti for at det vil virke i alle browsere, eller for den sags skyld vil blive ved med at virke i de browsere der understøtter det nu.

Kommentar
Fra : dhl

Dato : 30-03-03 23:39

Dette er inkluderet i min kode her er en kopi:

<frameset rows="50,*">

<frame src="top.htm" frameborder="no" border="0" scrolling="no" noresize>

<frameset cols="140,*">
   <frame src="menu.htm" name="menu" frameborder="no" border="0" scrolling="auto" noresize>
   <frame src="velkommen.htm" name="main" frameborder="no" border="0" scrolling="auto" noresize>
</frameset>

Kommentar
Fra : dhl

Dato : 30-03-03 23:57

Jeg har fundet fejlen de skal op under frame taget.

Mange Tak

Godkendelse af svar
Fra : dhl

Dato : 30-03-03 23:58

Tak for svaret A.Wegge.