/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
iso creator - disketter til CD
Fra : Eyvind
Vist : 601 gange
100 point
Dato : 11-02-09 18:57

Jeg har et program der kan lave Cd til en iso fil men mangler et program der kan lave disketter til en iso fil så den kan brændes på CD og virke som en boot-diskette.

Hvem kender sådan et program.

Accepteret svar
Fra : gøgeungen

Modtaget 110 point
Dato : 11-02-09 19:19

Citat
Jeg har et program der kan lave Cd til en iso fil men mangler et program der kan lave disketter til en iso fil så den kan brændes på CD og virke som en boot-diskette.

Det kan programmet du har, dog skal du selv sige til programmet, at det skal brændes til
gamle disketter, eller mener jeg Nero kan.
Ellers tænker jeg på Magic ISO creator, den mener jeg du kan lave boot - bare diske eller disketter.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 11-02-09 19:25

Omvendt, så er det jo bare nemmere, først pakker du filerne ud.
Der efter lægger du dem i dit program, og laver det som en bootbar cd.
Eller kan du bare lægge en såkaldt boot ind på din cd, så den automatisk
starter op fra din cd.
Nu kan jeg ikke lige huske det, men har en gammel xp eller vista,
kan du hente den boot, og lægge den over på din cd.
Dog skal du sikkert lave lidt om på koden i den boot, du henter fra andet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-09 19:37

Jeg har hørt at Nero 8 (komplet) måske kan gøre det, men jeg har kun den Nero udgave som følger med en ny brænder.
Det lille program jeg har - kan kun hente fra CD og lave det til en iso. ( isocreator)

Men jeg har en del værktøjer på boot-disketter og ikke alle har diskettedrev mere.
Og en iso-fil kan sendes og brændes i den anden ende.........og så boote op på stedet.

jeg vil søge på den"Magic ISO creator"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-09 19:42

Magic ISO creator ser ikke ud til at kunne gøre det.

Ønske to er også at lægge 2 sammenhængende disketter på den CD.

Diskette 1 = boot og opstart
Diskette 2 = medfølgende program

........................................til een iso fil

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-09 19:51

Sorry gøgeungen .....................det kan Magic ISO creator jo godt.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-09 19:54

Tak for svaret gøgeungen. Man skal bare kigge ordentlig efter.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-09 20:01

http://www.magiciso.com/howto/howto.htm#Make boot image from floppy disk

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 11-02-09 20:05

Du skal bare, udpakke alle de filer du vil lave til en boot cd
og muligvis gemme dem i en Ny Mappe, for der efter at åbne dem med samme program,
hvor du vælger muligheden CREATE BOOTBAR MEDIA, som jeg lige kan huske det.
og afhængig af programmets årgang, har det ikke selv installeret pt.

Men eller burde selv den billige udgave af en Nero, eller andre brænder programmer
kunne klare dette.

Bruger selv Nero 6 der fulgte med min brænder, og den kan klare det,
men om jeg, nu kan huske, om filerne først skal laves til en ISO/ IMAGE fil, som
så du så kan lave - brænde som en BOOTBAR, kan jeg ikke lige huske, mere.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 11-02-09 20:07

http://www.magiciso.com/howto/howto.htm#Make boot image from floppy disk
------
Omvendt, som jeg kunne læse det, men programmet kan begge dele.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 11-02-09 20:09

Har forresten selv forsøgt at lave det med en WIN 3,0 men den kunne ikke installeres,
men den starte trods alt op med cd.

Takker for points.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 11-02-09 20:11

Citat
http://www.magiciso.com/howto/howto.htm#Make boot image from floppy disk
Døjer med smerter for tiden, så tag det med et gram salt, ikke peber.
Det kan begge dele.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-09 21:46

Magic ISO creator er lige afprøvet og virker godt og hurtigt................
så måske køber jeg det program.

Hilsen Joakim von And.