/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
trådløs pc uden router ???
Fra : return
Vist : 528 gange
10 point
Dato : 11-02-09 17:06

hej lige et enkelt spørgsmål kan det lade sig gøre at andre kan få forbindelse til ens pc hvis det kun er ens bærbar der er tændt og routeren er slukket

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-02-09 17:08

Nej - ikke medmindre du hopper en forbindelse, der ikke tilhører dig.

Kommentar
Fra : return

Dato : 11-02-09 17:13

peet49>>

og hvad menes der så med det ikke medmindre du hopper en forbindelse, der ikke tilhører dig.???

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-02-09 17:34

Noboens f.eks.

Kommentar
Fra : return

Dato : 11-02-09 18:01

peet49 >>

ok nu spørger jeg igen og så må du altså uddybe det og hvordan det kan lade sig gøre uden man hart sin router tændt men kun pc og den burde da vel nok kunne stå tændt med sit trådløse netkort aktivt når man ikke har routeren tændt så burde andre da ikke få adgang til den og hvis det er tilfældet så vær lige rar og uddyb det nærmere

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-02-09 18:10

Du kan sagtens bruge PCèn uden router, men så er det uden internet. Der er ingen, der har adgang til din PC, når du ikke har kaldt op til nettet. Vil du være 100% sikker, lukker du dit trådløse netkort.

Kommentar
Fra : return

Dato : 11-02-09 18:26

peet49

vil det sige at det så faktisk godt kan lade sig gøre at andre får adgang til min bærbar når den står tændt og med dens trødløse netkort aktivt men med selve routeren totalt slukket hvis det er korrekt hvordan kan det så lade sig gøre de har jo ikke min mac adress ??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-02-09 19:16

Til det sidste spørgsmål.

Det er computeren der skal finde routeren eller acccespointet, og ikke omvendt.
Macadressen er noget Du smider ind i routeren fra computeren.

Kommentar
Fra : return

Dato : 11-02-09 19:58

ok prøver lige en sidste gang tror i misforstår mig spørger fordi min bærbar stod tændt med det trådløs netværk som aktivt og havde ikke tændt min router men pludslig genstartede den af sigselv så kom jo til at tænke på om andre uvedkommende kunne være kommet ind i min pc da det trådløse netværkskort jo var aktivt
kan det lade sig gøre ????

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-02-09 20:26

Spørgsmålet kunne altså ikke misforstås
Og vi sidder altså ikke med en krystalkugle.

Hvis en anden gennem fjernstyringsprogram skulle kunne genstarte computeren skulle pågældende program også have adgang gennem Din firewall.

Se nu tager sagen en helt anden drejning, har Du i mellemtiden spurgt katten om den har genstartet computeren ?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 10 point
Dato : 11-02-09 20:35

Jeg mener at det godt kan lade sig gøre, at koble to trådløse PC'er op mod hinanden, uden brug af router.
Den ene skal så optræde som slave til den anden. Det hedder noget a'la "Ad Hook", hvor master PC og slave PC skal finde hinanden på navnet i den trådløse opsætning.

Jeg har IKKE selv prøvet det.

Kommentar
Fra : return

Dato : 11-02-09 20:49

severino>> men hvis det kan lade sig gøre og derkun er en pc tændt i min lejlighed og hvis der nu var en i opgangen eller uden for med sin bærbar pc vil det så også kunne lade sig gøre eller skal der noget andet til først for at det vil virke`?

Kommentar
Fra : return

Dato : 11-02-09 20:53

severino>>

har forresten skrevet noget i mit andet åbne spørgsmøl ang mac filtre så hvis du også har mod på at forklare hvordan jeg skal gøre det mht firmware og lave backup

så vil jeg blive

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 11-02-09 21:05

Kommer an på Hvordan din maskine er sat op vedrørede wireless, hvis du tillader åben net, kan hvem som helst sætte sin maskine op som et åben net som din maskine så automatisk vil koble sig på, så er der forbindelse, hvis din firewall så er hullet eller du ikke har en firewall installeret , tja BANG

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-02-09 07:53

Er sikkerheden i orden, bliver du af systemet advaret, når nogen prøver, at få access til din PC med eller uden router.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 12-02-09 08:42

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-02-09 09:09

Når du har den bærbare tændt med en aktiv trådløs enhed, så er der den fysiske mulighed for uvedkommendes adgang.
Resten er et spørgsmål om hvor smart uvedkommende er og hvor sikkert din computer er sat op.

I almindelighed er en trådløs jo sat op som en lan forbindelse, og giver ligeså god aggang, som hvis der var et direkte lankabel til uvedkommende.