/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
guldfiske bassin
Fra : briser
Vist : 756 gange
20 point
Dato : 11-02-09 12:36

hej jeg har opdaget nogle igler i mit bassin kan de ødelægge noget og hvad med mine guld fisk? har fået konstateret at det er igler små lange bæster kan nogle fortælle mig om de skal væk eller om de gavner ps. der er mange frøer og tudser i mit bassin også mvh. briser

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 20 point
Dato : 11-02-09 16:10

Hvis det er en rigtig naturdam, med forskellig fauna, hører iglerne da også til.

Det afhænger af arten om de skader fiskene. Ikke alle igler suger blod.

Godkendelse af svar
Fra : briser

Dato : 12-02-09 10:43

Tak for svaret transor. men det er en plastik dam på 500 liter med 2 fisk og åkander plus flyder planter

Kommentar
Fra : GramPro

Dato : 24-02-09 01:30

Hvor iglerne kommer fra ved jeg ikke. Men jeg har en dam på 15000 liter, og der er også igler i, men jeg har aldrig set skader på nogle af fiskene, for de er ganske enkelt for hurtigt til de raske fisk, men bliver de syge og går på bunden, hvor de lægger længe. Så går de på fiskene. Elleers har jeg set dem på frørene, så de er blodsuger.

Lad være med, at hæle nogle kemikaler i, for det er med til, at ødelægge den sunde bakterie flore der er og skal værre i en hver sund have dam..