/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
PrinterFIL tilbage fra printer
Fra : Line99
Vist : 689 gange
70 point
Dato : 11-02-09 11:52

Hej - igen et spørgsmål :DD

Jeg har en printerfil liggende i mit printerikon til min brother laser printer parat til at udskrive på papir - MEN er der en måde til at 'hive' den tilbage til f.eks. word eller et eller andet, altså slippe for at printe den ud på papir og slippe for at slette den??

Når jeg klikker den åben står den beskrevet i - Egenskaber for Indstilling - til...

Størrelse: 66 byte
Sider: 0
Datatype: RAW
Ejer: ' line99 '
Sendt: ' en eller anden dato'

( Jeg har aldrig hørt om at nogen har gjort det - så måske er det et meget svært eller meget let spørgsmål )

Håber at I forstår mit spørgsmål ellers spørg gerne

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 11-02-09 12:04

Kigger lige ind lidt senere - folk er nok ude og skovle sne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-02-09 12:06

Er det en fil som venter på udskrivning ? Altså ligger i kø som printjob ? Med min HP printer kan jeg dobbelt klikke på ikonen og under Filer slette alle opgaver, har du ikke den mulighed ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-09 12:07

Citat
MEN er der en måde til at 'hive' den tilbage til f.eks. word eller et eller andet, altså slippe for at printe den ud på papir og slippe for at slette den??

HVAD vil du "hive" tilbage - originalen har du vel ?????

Hvis ikke kan du alligevel ikke bruge printerfilen til noget..... Så findes filen jo ikke længere...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-02-09 12:07

Citat
folk er nok ude og skovle sne
sne hvad er det ?

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 11-02-09 12:58

"Er det en fil som venter på udskrivning ? Altså ligger i kø som printjob ? Med min HP printer kan jeg dobbelt klikke på ikonen og under Filer slette alle opgaver, har du ikke den mulighed ?"

>Ja lige præcist - den ligger i kø som printjob. Og jo, jeg kunne saktens slette (og printe for den sags skyld) men ville synes at det ville være en fordel nogel gange at kunne åbne filen.

"HVAD vil du "hive" tilbage - originalen har du vel ?????
Hvis ikke kan du alligevel ikke bruge printerfilen til noget..... Så findes filen jo ikke længere..."

> Det er jo lige det, hvad var det nu originalen var for noget!! Derfor ville det være smart at kunne "hive" den tilbage fra 'før' den blev sendt til printeren. Og den 'findes' vel lige så længe som jeg kan se at den ligger 'parkeret' klar til udprintning ??

" sne [Meget forvirret] hvad er det ? "
>Hvor er du heldig O:V:N - er du på Bahamas og drikker long-drinks ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-09 13:02

Citat
fra 'før' den blev sendt til printeren

Det er KUN ordren der er sendt til printeren - IKKE filen....

Så den er totalt betydningsløs - og da særlig når du ikke aner hvad det er for en...

Men print den da ud - så ser du da hvad det er for en fyr..... (hvis den findes)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-09 13:04

I øvrigt skinner solen også her - sneen fra sidste år er væk forlængst

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-09 13:08

Jeg mener at kunne huske noget om at at en printfil som står i kø er lavet om så den ikke kan læses af andre end printeren.

Her skinner solen, og min kone er sendt efter mere solkcrem og små paraplyer til drinks.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-09 13:08

PS...

Tror så ikke det overhovedet er noget der kan udskrives da der står NUL sider....

Så det "ligner" et TOMT dokument

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-02-09 13:11

Jeg forstår heller ikke hvorfor du gemmer på den fil, som ikke er en fil men en kommando, printer ikonen vises kun når der er printjob, det vil sige at du ser printer ikon altid ? Og nej det er som Refi har sagt, der er ingen fil men en kommando til printeren nemlig et printjob.
Jeg er ikke under sydlige himmelstrøg, men i her er altså kun lidt hvidt i skyggen

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 11-02-09 13:20

Hvad mener du med at det kun er 'ordren' den ligger jo i printerikonet som en 'fil' ??

Og jo jeg kan formentlig godt printe ud, men nu er spørgsmålet om den kan hives tilbage.

Det er formentlig "noget" jeg skulle have haft sendt til en pdf-printer fil (novaPDF), hvor jeg er kommet til at sende det til Brother-printeren i stedet.. Hvis jeg først har sendt den til Brother papir printeren, slettes alt fra printerikonet /printerkøen og det kan ikke hives tilbage til noget elektronisk igen - så derfor ville det være smart hvis og såframt... men jeg har heller ikke selv nogensinde hørt om det før så når andres klokker heller ikke ringer kan man nok heller ikke

"Sidste års sne" (det minder mig om at jeg skal have af-iset dybtfryseren nu hvor der er meget nattefrost )

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 11-02-09 13:48

Nu har jeg prøvet at tænde for Brother printeren - og I har helt ret - der var INTET til printning, og nu er 'filen' væk !! Det er ligesom om at den 'slettede' sig selv da printeren blev tilsluttet.

For sjov lavede jeg en ny print komando bare fra siden vi står på nu og så skriver den:

Størrelse: 1733276 byte
Sider: 4
Datatype: NT EMF 1.008
Processor: WinPrint
Ejer: *line99*
Sendt: " dato klokkeslet = nu"

Er der en måde man kan "hive" denne fil tilbage fra print-køen ?? Jeg spørger fordi der sker af og til at jeg får sendt 'noget' til printeren der ikke skulle have været til f.eks. Brother men f.eks. til PDF ??

Eyvind "Jeg mener at kunne huske noget om at at en printfil som står i kø er lavet om så den ikke kan læses af andre end printeren. " det er nemlig præcist dét som jeg prøver at finde ud af

Skønt med lidt sol - med eller uden sne

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 70 point
Dato : 11-02-09 14:01

Her kan du hvorfor jeg ikke tror, at du kan det du vil.
Det er ikke nogen wordfil mere.
http://peecee.dk/upload/view/154295

For nogle år siden printede jeg ud på en A0 printer (arkitekttegning), men da jeg ikke havde nogen A0 printer blev den "udskriv til fil" (prin to file) og jeg kunne tage printfilen med hen til printeren.
Denne "print to file" kunne ikke læses af andre end selve printeren som bare printede tegningerne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-09 14:02

Nej...

Men du kan jo bare bede den om at udskrive IGEN - til den rigtige printer....

Det står jo på "jobbet" hvilken fil det drejer sig om - så den burde være nem at finde...

Da "jobbet" er genereret til en bestemt printer kan du ikke bare videresende den til anden printer der måske har en helt anden opsætning (papirmæssigt osv....)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-02-09 14:29

Nej du kan ikke hive kommandoen tilbage, men du kan annulere og så bruge den rigtige "printer" i næste forsøg

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 11-02-09 15:03

ææææææææææv, nej så kan jeg nok ikke det !!! Jeg dropper herved ideen.

og æææææææææv så kommer det næste: Hvem skal der lukkes til, I har igen været til stor hjælp alle samme - tusinde tak - nogle gange har jeg lige brug for at 'vende' ting med andre, inden jeg får for mange grå hår i hovedet, og det har igen været en fornøjelse med jeres hjælp.

Ejvinds ..:
"For nogle år siden printede jeg ud på en A0 printer (arkitekttegning), men da jeg ikke havde nogen A0 printer blev den "udskriv til fil" (prin to file) og jeg kunne tage printfilen med hen til printeren.
Denne "print to file" kunne ikke læses af andre end selve printeren som bare printede tegningerne." kommer nok tættest på.

Men tak til OVN og refi også

Godkendelse af svar
Fra : Line99

Dato : 11-02-09 15:04

Tak for svaret Eyvind.