/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Besøge bedsteforældre.
Fra : KilroyK
Vist : 647 gange
85 point
Dato : 11-02-09 10:11

Imorgen skal jeg besøge min morfar....
Jeg HADER at besøge ham. Han er af den type som bare sidder derhjemme og ikke laver noget, de har ingen computere, ingen internet, de vil ikke i byen når jeg bare vil derhen for at kigge, de har kun 2 tv kanaler, de lever i et søvnigt kvarter og de vil ikke med på restaurant eller McDonalds.

De eneste vi plejer at lave der er at jeg sidder og spille PSP imens min mor snakker kedelige ting om ham og vi sidder og spiser et eller andet klamt ældremad fra kommunen. Min mor er vildt stædig når jeg forslår om ikke vi kan tage min morfar med i biografen eller på restaurant. Selv nu hvor det er hans fødselsdag. Det eneste vi skal lave er at spise en kage...

Hvad skal jeg lave imens jeg er der? Eller alle kan lave noget sammen.

Hmm, ville gerne tage min Xbox 360 med så jeg kan komme til videre i GTA IV?
Ville også gerne have at vi tog min morfar med på restaurant eller i biografen i stedet for sidde og spise kommunen klamme mad.
Hvad kan vi/jeg ellers lave der???

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-02-09 10:21

Du kunne prøve at TALE med din bedstefar.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-09 10:24

Nu går hele tilværelsen jo ikke ud på at "lege" og "more" sig.....

Den ene dag overlever du nok at "føje" dine forældre......

En skønne dag er det dig der sidder i sovekvarteret - så har du allerede samlet lidt erfaring

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-02-09 10:33

I hvis i ikke har alverden at tale om, så kan i spille kort.... den generation spiller vist noget der hedder 66, spørg om han kan lære dig det

I stedet for at se ham spise alene, så tag noget mad med til jer alle, hvis i ikke har tiden til at lave det i, så er maden fra Kvickly nok noget han kan spise

Tillykke med ham

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-02-09 10:42

Citat
Jeg HADER at besøge ham. Han er af den type som bare sidder derhjemme og ikke laver noget

Er du en anden type ?????

Citat
Hmm, ville gerne tage min Xbox 360 med så jeg kan komme til videre i GTA IV?

Du og din mor kunne evt. tilberede maden den dag

Citat
og vi sidder og spiser et eller andet klamt ældremad fra kommunen.

I kunne spille kort.

Nu skal du huske på, at det er din morfar, du skal besøge, så det er ikke dine interesser det skal komme an på.
Lyt til noget af det "kedelige", som der bliver talt om.

Når du bliver voksen så kan du tænke tilbage på "det sagde min morfar"

Så i morgen river DU en dag ud af kalenderen og gør din morfar glad, så er du en stor "dreng/pige"
samtidig vil det glæde din mor.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 11-02-09 11:17

tænk på det den dag han ikke er her mere så skal du nok finde vej,,sæt der er noget på kistebunden (bare til efter tanke)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-02-09 12:09

Fra nordsted.

Citat
I hvis i ikke har alverden at tale om, så kan i spille kort....

Citat
I stedet for at se ham spise alene, så tag noget mad med til jer alle,

Fra ans.
Citat
I kunne spille kort.

Citat
Du og din mor kunne evt. tilberede maden den dag

Ind imellem så undres man

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 11-02-09 12:12

Helt ærligt, hvis en af mine børn sagde sådan, ville der være slukket for alt hvad der hed games, konsoller, tv o.lign. i 1 måned.

Jeg er da rystet over at der unge idag ikke kan eksistere på "normal" vis sammen med andre mennesker uden at skulle have en eller anden spillekonsol med.

Prøv at snakke med din morfar. Spørg om da han var barn/ung.

Og lyt til hvad hansiger. Når man er så gammel, så tro det elelr lad være... de har faktisk oplevet rigtig mange ting.
Tænk på hvor meget verden har forandret sig, fra han var på din alder til nu?
Han har faktisk oplevet det hele.
Du kan lære meget af ham, hvis du vil lytte og tænke over hvad han fortæller.

Nu skriver du ikke hvor gammel elelr frisk han er. Men har du prøvet at vise ham, hvad du laver? Prøv at vise ham et spil,d er er nemmere at spille, han kunne måske endda prøve det?

I kan give hinanden rigtig meget. Men prøv lige lidt på hans præmisser først.
Du tænker han er gammel og kedelig, han tænker måske du er en lille barnlig unge, et utaknemmeligt skarn, der bare er doven, og kun vil spille- En forkælet unger, der mukker hvis han ille får sin vilje.

Tag dig dog sammen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-02-09 13:07

Du kan undre dig alt det du vil piaskov

http://www.kandu.dk/spg132320.aspx#1511319

Da jeg skrev mit indlæg kunne jeg ikke se indlægget fra Nordsted1 ... om det var en fejl på kandu eller på min computer ved jeg ikke ..... men jeg var da enig med Nordsted1

KilroyK

I morgen strammer du ballerne og gør din morfar glad.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-02-09 18:56

Vi er så heldige at vores børnebørn gerne vil på vinterferie hos os.

Tids nok kommer den dag hvor de synes vi er kedelige.

Kan du ikke provokere lidt.?

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 11-02-09 18:59

Jeb3
Citat
Jeg er da rystet over at der unge idag ikke kan eksistere på "normal" vis sammen med andre mennesker uden at skulle have en eller anden spillekonsol med.
'

Fra starttråd.
Citat
Ville også gerne have at vi tog min morfar med på restaurant eller i biografen i stedet for sidde og spise kommunen klamme mad.

Jov jov, man høre hvad man vil høre.

Men seriøs sådan er det at være ung, at komme på besøg ved sine bedsteforældre er ikke det sjoveste i verden. Lidt surt at din mor ikke vil lave noget når nu du gerne vil, det kunne skabe nogen gode minder som ville være gode senere, jeg syndes du skulle høre din mor igen, hvis hun stadig ikke må du bare udstå det.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-02-09 18:59

For et halv år siden var din mor psykopatisk dum, eller hvordan det lige var du formulerede dig. Noget kunne tyde på at du stadig bor hos hende, på trods af hun nærmest var skyld i alt, lige fra egyptens plager til finanskrisen. Jeg kan ganske simpelthen ikke tage dig alvorligt. du lider af alvorlig teenager-kuller antagelig blandet med dertil hørende dårlig opførsel. Hvis du var min unge, hed det stuearrest, ingen internet, ingen mobiltelefon, INDTIL DU HAVDE ØVET DIG LIDT I SAMTALEKUNST. Dernest kunne man anbefale dig Emma Gad og diverse bøger om god opførsel.

Læs Zits..................Den dag du kan begynde at grine af dem, er du på vej ud af teenage-kulleren. Vi må så håbe du samtidig er blevet klogere ligetil.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-02-09 19:05

Børn og unge med en hjerne der virker bare nogenlunde ER i stand til at samtale med ældre mennesker. Også om andet end computerspil og restaurant Den Gyldne Måge. Og man kan underholde sig med manuelle spil! Men hvis man er negativ og bims (og på forhånd har bestemt sig for at være vildt imod aaaalt), så kan man sabotere det hele. Tidligere har Kilroy i andre tråde skrevet op og ned med hvor rundtosset, forkælet og "blind" han er. Vent tre-fire år med at rådgive ham. PT fatter han 0,00.

Accepteret svar
Fra : piratfizken86

Modtaget 42 point
Dato : 11-02-09 19:25

Jeg forstår udemærket KilroyK..

Kedelige bedsteforældre som ikke laver andet end at sidde i deres otium-stol i sovekvarteret og være bitre ER ikke sjove at besøge..

Men i forbindelse med at jeg lånte min morfars bil en del i en periode da jeg stod med arbejde i en anden by, lærte jeg faktisk manden at kende. Og jeg oplevede en helt anden morfar end den mand jeg havde forsøgt at undgå i mange år..

Jeg har lige pludselig oplevet en morfar fyldt med kærlighed, humor og lyst til livet. Lige pludselig forstår man hvorfor at bedsteforældre kan være så kedelige - Måske har det noget at gøre med at hverken børn eller børnebørn gider besøge dem?! Nu besøger jeg min morfar jævnligt hvor vi skam ikke laver andet end at drikke kaffe og snakke - Og vi nyder det begge!!

Giv det en chance og lær din bedstefar at kende! Glem psp'er, playstations og andet gejl for en periode og oplev et andet menneske!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-02-09 19:48

Vær glad for at han ikke er gnaven eller senil.

Den sidste gang jeg så min farfar i live på et plejehjem var han blevet småsenil, han snakkede hyggeligt og næsten normalt med mine forældre og søster, og pludselig pegede han på mig og sagde at jeg var en helt fremmed.
Ret skuffet gik jeg udenfor og rundt i kvarteret indtil de andre kom ud.

Kommunalædelse........
Hvorfor tager I ikke bare noget selv med udover kage ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-02-09 19:55

Nemmerlig....Lavede mad til mine de gamle. Forberedte hele dynen hjemmefra, i en kurv og en flaske vin med. Dækkede op og serverede den dejligeste to-retters for dem, forrige lørdag. Havde derforuden en bøtte med et par farserede porrer med, så var der lidt til dagen efter.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-02-09 19:58

Nyd dem, og snak med dem medens du kan. Opfører du dig elendigt og som et elendigt barnebarn nu, kan du rigtig komme til at hade dig selv for det, når du bliver voksen, med mindre du er og bliver så afstumpet at den slags ikke rager dig.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 11-02-09 20:05

Det der med maden.

Bor morfar på plejehjem, eller får han bare mad derfra?
I kunne jo gemmer ester til at varme i ovnen. Tænk lige på den stakkls morfar, der får den "ædelse" hver eneste dag!

Skam dig kammerat, og gør dog noget godt for din morfar.
Uden ham havde du aldrig været her.

Kommentar
Fra : KilroyK

Dato : 11-02-09 20:08

3773, hvad er dit problem? Jeg opfører mig og snakker skam ordenligt med min morfar.
Det eneste jeg spørger om er HVAD VI KAN LAVE SAMMEN SÅ VI IKKE SKAL LAVE DET SÆDVANLIGE???

Og hvorfor snakker du nu om min mor? Det har intet med denne tråd at gøre andet end jeg nævner at hun stadig vil lave det sædvanlige, men hun vil ikke engang være med til at give en ordentlig gave i stedet for kager og en ulden undertrøje.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-02-09 20:39

Jamen så køb noget selv til dem, og vedlagt et smukt kort nede fra kiosken.
Nu er det for sent, men send forudgående et fødselsdagskort med posten næste gang.

At Du kritiserer Din mor for ikke at ville gøre mere siger mig at Du gerne vil vise lidt initiativ selv, og
glem ikke at man også bliver glad ved selv at give gaver.

Masser af ældre mennesker tænker (altfor) praktisk og vil ikke have noget der skal holde de næste 20 år, det kan Du ikke ændre på, men inderst inde bliver de alligevel glade for en ting.

Godkendelse af svar
Fra : KilroyK

Dato : 12-02-09 11:10

Svært at vælge et svar. Men takker
Turen blev aflyst pga. at min mor var forkølet så vi ikke skulle smitte min morfar.

Kommentar
Fra : KilroyK

Dato : 19-07-10 22:56

Haha, nu kan man sidde og grine over hvad man har skrevet på nettet Der er sgu noget der har ændret sig, men elsker nu stadig McD

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-10 17:03

Fortæl fortæl...