/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Indsæt billede
Fra : xteam
Vist : 622 gange
50 point
Dato : 10-02-09 14:31

Mit spørgsmål er følgende i PhotoShop. Jeg opretter et nyt billede i PhotoShop i en bestemst størrelse med hvid baggrund. I den oprettede billede som er under opbygning, vil jeg indsætte et mindre billede. HVORDAN GØR JEG DETTE ??

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 10-02-09 14:38

Jeg vil følge dette spørgsmål, da jeg gerne vil prøe at lave forskellige collager i Phptoshop :)

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 10-02-09 14:44

Du skal indsætte det mindre billede i et nyt lag - du kan indsætte flere billeder i flere lag.

Husk, når du er færdig skal du sammenkopiere lagene til et billede i "lag" - sammenkopier.

Lagene er et ganske udmærket værktøj, idet du kan justere/flytte de indsatte billeder, indtil du er helt tilfreds med resultatet.

Accepteret svar
Fra : AG112

Modtaget 60 point
Dato : 10-02-09 14:45

NÅR DU HAR DIT BILLED I PHOTOSHOP, SOM DU VIL HAVE DET.
LAVER DU ET NYT BILLED, SOM DU VIL INDSÆTTE, LAVER DET I DEN STØRRELSE SOM DU ØNSKER, HUSK SAMME ANTAL PICELS SOM DET OPRINDELIGE BILLED HAR.
SÅ TAGER DU BARE FLYTTEVÆRKTØJET, (EN PIL OG ET KORS) SOM SIDDER ØVERST TIL HØJRE I VÆRKTØJSSØJLEN, TAGER VED DIT NYE BILLED OG TRÆKKER DET DEROVER HVOR DU VIL HAVE DET, DU KAN SAGTENS EFTERFØLGENDE FLYTTE DET MERE RUNDT.

VAR DET DET DU MENTE?

VENLIGST
AG112

Godkendelse af svar
Fra : xteam

Dato : 10-02-09 14:48

Her var svaret til 5 stjerner, virker perfekt.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 10-02-09 14:49

GOD FORNØJELSE.

VENLIGST
AG112

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 10-02-09 14:50

PS. Det bedste resultat får du, synes jeg, hvis det oprindelige billede er gemt i gif format.
De efterfølgende billeder gemmes med gennemsigtig baggrund - stadig i et nyt lag.

Til slut sammenkopierer du det hele og gemmer det i jpg (hvis det skal bruges til web)