/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Forslag til dessert?
Fra : hojriiskim
Vist : 1134 gange
10 point
Dato : 09-02-09 21:17

Hej.

Så er den gal igen og jeg har brug for lidt eksperthjælp. :)
Desværre har jeg kun 10 point at dele ud af, men håber i er klar på et svar alligevel. :)

På lørdag - valentinsdag - har jeg planer om at overraske kæresten med en god middag.
Har valgt at lave en forret og en hovedret som jeg ved hun elsker. Mit problem er nu hvilken dessert jeg kan servere til?

Forret: Butterdejskurv med tunmousse med lidt grønt pynt og dertil flutes.
Hovedret: Kartoffelbåde med paprika, en god oksebøf og bearnaise sauce, hertil salat(måske har i set min anden tråd ang en god salat :) ) og flutes.

Hvilken dessert kan jeg servere hertil? Det skal være noget der ikke er for tungt efter den gode mad, men lige en lille afslutning på middagen. Samtidig må det gerne kunne laves så meget som muligt dagen før eller om morgenen, så der ikke går alt for lang tid i køkkenet.

Er der nogen der har nogle forslag??

Kommentar
Fra : lexusmerlot

Dato : 09-02-09 21:18

Frossen valnøddetærte. Kan laves dage i forvejen - smager himmelsk

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 09-02-09 21:23

jordbær og et glas champagne

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-02-09 21:23

Hej med dig.
Hvis hun og du kan lide ost ville jeg servere lidt men lækkert ost med stjernefrugt og druer.
Enkelt og nemt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-02-09 21:40

Franske kanelpærer:

Skræl et par pærer, lad stilken sidde som pynt.
Læg dem i en gryde med et par spsk. sukker og dæk med vand, læg en ÆGTE kanelstang ved (fås i Matas)
Småkog til pærerne er møre.
Snit bunden af pærerne så de kan stå op på en tallerken eller asiet.

Serveres lunkne med flødeskum, evt tilsat lidt rom.

MUMS...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-02-09 21:46

Mere kanel:

Skræl et par appelsiner med en skarp kniv lodret fra top til bund så det hvide følger med af.......kræver lidt håndelag.
Skær dem i skiver og drys dem med flormelis og kanel, lad trække et par timer.

Perfekt tilbehør til vanilleis.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 20 point
Dato : 09-02-09 22:01

Det er valentines dag, og så serverer du en menu der er brun fra start til slut??

Den går sgu ikke kammerat, du er nødt til at tænke på det visuelle når du sammensætter en menu, specielt på den dag, så hvad med at lægge lidt stenbider rogn ovenpå din tun mousse, og så lad den røde farve komme igen til desserten, forslaget længere oppe med jordbær og champagne er for såvidt fin, men det er ikke til at få gode jordbær på denne årstid, så istedet kunne det være en jordbær sorbet, eller en anden let frugtis og så et glas champagne, eller en god muscadet til

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-02-09 06:42

Odense Macipan har her meget lækre og romantiske desserter bl.a romantisk chokoladefondue for to, hinbærkager med marcipanhjerter og flere - kig ind
http://www.odense-marcipan.dk/inspiration/opskrifter/3-valentine.html

Kommentar
Fra : alexsia

Dato : 14-02-09 15:15

hej hvad med en lækker irish coffe er både lækker og nemt

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-02-09 17:53

Nu er det for sent, men til en anden gang: Hjemmelavet tiramisu

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 15-02-09 19:25

Tak for svaret Kortoververden.

sorbeten faldt i god jord, og jeg ændre lidt på farverne i menuen som du foreslog. :D