/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Reparation af råddent gulv
Fra : Oldboston
Vist : 2479 gange
100 point
Dato : 09-02-09 01:22

Det drejer sig om et trægulv, hvori er der opstået råd (gulvet giver sig flere steder). Gulvet er i et meget lille sommerhus, de fleste ville benævne det et kolonihavehus, på ca 30 m2. Der er en stue på 15 m2 og et lille kammer samt et endnu mindre køkken. Huset ligger ved Greve Strand tæt på havet. Nu er den idé opstået, at man i stedet for at lægge nye brædder kunne lægge et klinkegulv (god holdbarhed, let at renholde, ingen råd). Er der nogen, der har erfaringer og kan råde mig, om det er en god idé. Jeg skal nok bruge en håndværker til at lave arbejdet. Hvordan finder jeg ham, og hvad koster han og materialerne mon. Det skal helst ikke blive for dyrt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-02-09 02:37

Greve Strand tæt ved havet........
Så skal Du vist have diger op omkring grunden

Du kan jo i første omgang spare en slat ved selv at brække det gamle gulv op.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-02-09 06:28

problemet kan være stolperne der ligge under gulvet for er der råd i gulvbræderne så er det også sansynlig at der er råd der
så tjek din forsikring om den dækker råd
hvad det koster er ? det er jo et spøggsmål hvordan huset er bygget op på men 20 kilo er nok ikke højt sat

Accepteret svar
Fra : Smokei

Modtaget 100 point
Dato : 09-02-09 14:46

Her er der muligheder til dit spørgsmål.

http://www.gratisbyggetilbud.dk/gulvbel%e6gning/

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 10-02-09 03:25

Forsikringen dækker ikke råd og svamp. Huset er 70 år gammelt og ret fugtigt, svært at lufte ud. Er det en god idet at lægge klinke-gulv i et træhus? Eller skal man hellere reparere på og bevare trægulvet efter jeres mening? Ringer man bare til en "lille" murer i nærheden? Eller erd et bedre at bruge en portal på nettet?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-02-09 07:09

I et sådant tilfælde skal der ihvertfald tages skridt til at huset kan blive luftet ordentligt for at stoppe fugten, det er jo direkte usundt at opholde sig i, så Du skal nok have fat i en "lidt-af-hvert" håndværker.

Og det er desværre tilfældet at Danmark i klimaændringerne får vådere somre, så den rønne kommer næppe til at nå at blive knastør hvis den ikke bliver renoveret.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 11-02-09 04:03

Tak for svaret Smoke. Jeg stiller et spørgsmål mere om udluftning af sommerhuse.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 11-02-09 11:57

Selvtak