/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hvad skal vi lave?
Fra : mikk0077
Vist : 619 gange
40 point
Dato : 08-02-09 22:43

Hej,
Håber i kan hjælpe os.
Vi er to drenge på 23 år der keder os på vores hverdagsaftner. Hvis ingen af os skal noget forløber aftnen som regel sådan:
18-19 Lave mad
19-22 Se fjernsyn
22-24 Ser en film og går hver til sit bagefter.
Er der nogle der har nogle gode og kreative forslag til hvad vi ellers kunne fortage os?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-02-09 23:34

I lever i foreningsdanmark, så meld jer ind i en forening, alt efter interesse:

Sport, fodbold, jagt, fiskeri, dykning, skak, perlehøns, finere fransk/italiensk/japansk madlavning, foto, bobslædekørsel, cykling, jeres foretrukne partis ungdomsafdeling.

Eller gør noget nyttigt for samfundet, bliv besøgsven for rødekors, bliv voksenven, leder i den lokale spejder klub, eller bliv telefonpasser.

Eller bliv kulturel, gå i teater, bliv maler, digter, sanger, fotograf. Køb et digital videokamera og lav den mest gakkede youtube video.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-02-09 00:05

Spille matador, andre spil eks. stratego, bygge lego spec. tekniklego. Lave udfordringer til hinanden i form af spørgsmål om specifikke emner. I kunne skiftes til at finde på emner der interesserer jer.

Og så er der alle de ting i kan gå til om aftenen. Se at komme ud og møde andre.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-02-09 08:17

Leg med pigerne

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-02-09 08:18

Citat
- Ubesvarede 2
- Besvarede 15
- Annullerede 15
- Slettede 0
Ialt 32

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-02-09 08:19

er i hjernedøde, eller bøsser ?

Kommentar
Fra : mikk0077

Dato : 09-02-09 11:11

De fleste dage er vi faktisk rimelig aktive. Vi spiller golf og squash, går på jagt, kitesurfer og en af os er spejderleder et par gange om ugen. Vi har også begge to kærester, men dem ser vi mest i weekenden.
Det skulle gerne være sådan en stille og rolig ting man kunne lave om aftenen i lejligheden når man ikke havde så meget energi.
Det bedste vi kunne komme op med var at lære og spille guitar.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-02-09 11:21

Noget jeg kunne foreslå: Ved du eller din kammerat hvem dine/hans oldeforældre er?

Hvis ikke er du/I beskæftiget et par uger, og så er det forår...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-02-09 11:24

Jeg havde sjov med mine drenge da de var halvstore. Vi sad og snakkede og søgte efter ting vi ikke rigtigt vidste noget om. Så fik de begge til opgave at finde ud af noget om emnet. Og dengang var der ikke computere, så det foregik i bøger.
Emner der var oppe:
Australien, nordpolen - hvilke dyr lever der - sydpolen - hvilke dyr, hvor mange lande er der i Afrika
o.s.v. I kan da kun blive mere vidende.

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 09-02-09 15:31

Der er skam heller intet i vejen for en gang playstation - Dejlig afstressende, men stadig god underholdning..

Min lillebror og jeg havde i en lang periode ikke kabel-tv og brugte derfor en måneds tid på at gennemføre diverse spil ved at skiftes til banerne/missionerne..

Er i lidt mere aktive, så kan i evt. købe jer en Wii

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-02-09 17:22

Øøøh.. Hvad med at læse en god bog? Det gjorde man da i gamle dage..

Altså sådan nogen, man låner på biblioteket..

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 11-02-09 09:14

Det er bare lidt svært at være 2 om at læse en bog - efter hvad jeg forstår vil de gerne være sociale og lave et eller andet sammen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-02-09 12:06

Orrk, hvis man ellers har noget tilfælles, så snakker man vel om hvad man har læst?
Og der kan osse være noget socialt ved at gå på biblioteket og låne bøgerne sammen..

Og "bøger" kunne osse være fagbøger om emner, der interesserer dem. Det behøver ikke være ren underholdning. Det kunne f.eks. være en slags fordybelse/forberedelse til de mange aktiviteter de to unge mennesker jo vitterligt har.

Men jeg forstår ikke rigtig at det er altafgørende, at det er noget, de to drenge laver SAMMEN? I forvejen bor de sammen og spiser sammen... Og dyrker en masse sport sammen.. Selv hvis de var kærester så ville det da være ok at lave ting hver for sig om aftenen.

De må da bare lave hvad de har LYST til hver især. Måske kan de så inspirere hinanden?

Det er da ret ligegyldigt om de løfter jern, ser film eller lægger puslespil. Bare det er noget de har lyst til og som de --hver især -- kan engagere sig i.

Annuller spørgsmålet
Fra : mikk0077

Dato : 18-02-09 09:15

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål