/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
SVCD
Fra : Trinity
Vist : 336 gange
52 point
Dato : 30-03-03 15:22

Hvad skal jeg bruge til at afspille svcd med ?

Accepteret svar
Fra : CyberFish

Modtaget 62 point
Dato : 30-03-03 15:25

Du skal bruge Power dvd eller et andet dvd program !

eller finde et codex til svcd..d r leth

Godkendelse af svar
Fra : Trinity

Dato : 30-03-03 15:28

Tak for svaret CyberFish.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 30-03-03 15:29

En VCD kan afspilles på

* Stationære VCD afspillere (meget populære i Asien)
* Næsten alle stationære DVD afspillere
* Playstation 1 med VCD-udvidelse
* Playstation 2
* Sega Saturn med VCD-udvidelse
* Dreamcast med VCD-udvidelse
* Alle computere med kompatibelt CD-ROM/DVD-ROM/CD-RW drev og software til afspilning

VCD (MPEG1)
I Windows kan du benytte WMP. Du skal blot lægge CD'en i dit CD-ROM drev, og finde .dat filen og åbne den med WMP. Med de bedre afspillere PowerDVD og Cinematograph skal du blot lægge VCD'en i drevet og trykke play, så starter filmen automatisk. Hvis du vil have den bedste kvalitet på din skærm skal du helst ned i en opløsning på 640x480.

SVCD (MPEG2)
For at se en SVCD skal du bruge enten en software DVD afspiller eller et MPEG2 dekoderkort (som f.eks. Hollywood+ eller Dxr3). Du kan altså ikke nøjes med en simpel DivX afspiller. Du skal finde .mpg filen i enten MPEG2 eller MPEGAV mappen på SVCD'en, og åbne den med din normale DVD afspiller.

Har du en software DVD afspiller installeret på din computer kan WMP i visse tilfælde godt afspille SVCD'en. Prøv dig frem.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 30-03-03 15:30

hmm....så må vi nøjes med de korte svar

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-03-03 15:58

Hej CyberFish

Hvad enten Trinity er din kone/kæreste eller dit brugernavn nr. 2 - gider du så ikke godt
lade være med det pointfuskeri?

Andre brugere spilder deres tid, fordi de tror, spørgsmålene er seriøst ment.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 30-03-03 16:22

3 af 8 spørgsmål stillet af trinity.....kunne være en tilfældighed
http://www.kandu.dk/dk/spg/13191
http://www.kandu.dk/dk/spg/12999
http://www.kandu.dk/dk/spg/12738

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-03-03 16:25

Hej Rellom,

øh... hva' er da galt med det svar CyberFish er kommet med... det er da kort og præcist...

såvidt jeg husker har du bedt mig om at gøre det kort og præcist før i tiden...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-03-03 16:43

Hej Strarup

Der er ikke noget galt med svaret - men der er noget galt med, at han
selv eller hans kone har stillet spørgsmålet.

Ud af 8 spørgsmål er de 4 - dette inklusive - fra Trinity: Alle besvaret
i løbet af nul komma fem og belønnet med 5 stjerner.

Det er ikke noget, jeg har tænkt mig at gøre det store nr. ud af - så havde
jeg ikke henvendt mig til CyberFish i et lukket spørgsmål. Men det provokerer
mig at se, at andre spilder deres tid.

De bedste hilsner
Rellom

PS! Jeg kan ikke mindes, at jeg har bedt dig om at udtrykke dig kort og præcist.
Så vidt jeg husker, har jeg aldrig haft det fjerneste at udsætte på din virksomhed
her på kandu. Tværtimod!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-03-03 18:25

hej Rellom,

øh... det var ikke ment på den måde... jeg fik vist udtrykt mig forkert... du bad mig ikke om at udtrykke mig kort og præcist... undskyld... du sagde bare at du ku' li' noget i den stil... beklager...

men det var f.eks. i dette indlæg... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/5904

og i dette indlæg... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/6444
[citat]
Jeg bryder mig ikke om, at et svar bliver alt for kært og vævende, men kan meget bedre lide den korte, kontante og præcise stil.
[/code]

mht. om Trinity er lig med Cyberfish eller nogen i Cyberfish's omgangskreds, ved jeg ikke... men så er det jo ikke første gang det er sket... og hvis det er tilfældet så er det jo nok en kandu's ulemper mht. til deres pointsystem... endnu en grund til at afskaffe points...

jeg var ikke klar over det med de andre indlæg... og tjo... det ka' se mystisk ud... men det er der efterhånden en del ting der gør...

jeg beklager endnu engang min tidligere besked... det var ikke for at kritisere... og set i lyset af det du og uffe skriver, giver det bedre mening... jeg undrede mig bare...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-03-03 19:16

Hej Strarup

Nu, hvor jeg ser dit citat, kan jeg godt huske det.
Men hvad jeg tænkte på, mens jeg skrev det, har jeg glemt alt om.

Min mening om svar er, at de skal være korte og præcise i udtrykket - men
de skal sandelig også være grundige og udførlige.

Nå, men nu væver jeg vist for meget.

Pointsystemet synes jeg vi skal beholde.
Og jeg synes for så vidt også, vi skal beholde CyberFish.
Han skal bare lade være med det fuskeri for fremtiden.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-04-03 20:32

Hej Rellom,

oki doki... det er bare i orden...

men jeg gi'r dig ret i det ser noget mistænkelig ud... bl.a. også pga. af disse 2 indlæg her... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/13317
http://www.kandu.dk/dk/spg/13307

men som sagt man ved jo aldrig...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-04-03 22:28

Hej Strarup

Jeg er 100 % sikker på, at det er humbug.
Inden de to spørgsmål, du linker til, kom der et 5. spørgsmål fra Trinity: http://www.kandu.dk/dk/spg/13267
Men nu har CyberFish så fundet ud af, at det nok er smartere at spille på flere brugernavne.

De bedste hilsner
Rellom