/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
BMW K75 ABS
Fra : nilsg
Vist : 1380 gange
500 point
Dato : 08-02-09 09:23

Jeg købte for et par år siden en K75 RT 1992.
ABS-lamperne blinkede når den havde kørt ca. 10 km.
Nu blinker lamperne konstant.
Haynes er meget sparsommelig med oplysninger vedr. ABS.
Jeg har skiftet bremsevæske og kontrolleret afstand mellem følerne ved hjulene.
Hvor kan jeg ellers fejlfinde på ABS systemet?
Der kan være nogle kontaktflader som er irrede/snavsede? Men hvor?
Nilsg

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-02-09 10:58

Mon det ikke et job for en autoriseret mekaniker ??

Kommentar
Fra : ElvisS

Dato : 08-02-09 16:22

Du skal besøge en BMW ekspert. ABS er ikke noget for amatører (ikke fordi jeg påstår at du er det) Det kan hurtigt blive dyrt hvis du eksperimenterer med den slags bremser (bremsesvigt)

Kommentar
Fra : edison

Dato : 08-02-09 17:03

du har nok en kabel fejl. eller du har haft pillet noget fra hinanden. og så flipper den com der styre abs.
så den skal nok nulstilles.

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 500 point
Dato : 08-02-09 17:07
Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 09-02-09 20:57

Kode
Mon det ikke et job for en autoriseret mekaniker ??------------------------------------------------Du skal besøge en BMW ekspert.

Tak for velmenende svar.
Og tak til edison for et link.
Det vil jeg prøve i næste måned - når cyklen bliver kørt frem i lyset.
Nilsg

Godkendelse af svar
Fra : nilsg

Dato : 09-02-09 20:58

Tak for svaret edison.