/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Køletaske/boxe
Fra : istanbul
Vist : 3668 gange
20 point
Dato : 06-02-09 18:18

Er der nogen, der har5 kendskab til meget små elektriske køletaskier/boxe.
Den skal bruges til insulin. Medicinen fylder som 5 kuglepenne. Boxen skal kunne medtages i en kuffert i fly el. lign.

Venligst

Erik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-09 18:22

Citat
Du kan få udleveret en lille køletaske på dit behandlingssted. Den passer til en æske Avonex og kan holde medicinen kold i ca. seks timer

Herfra - men måske ikke lige den medicin du bruger - den bør dog være anvendelig alligevel...

http://www.scleroseforeningen.dk/Sp%C3%B8rgepanel/Sp%C3%B8rgsm%C3%A5l%20og%20svar/Sygeplejerske/Medicin/K%C3%B8leboks%20til%20Avonex.aspx

Så snak med den der har ordineret det (din læge eller behandlingssted)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-09 18:30

Slet dit andet spørgsmål - der er ingen grundt til at sætte op 2 gange.....

Point får du igen sålænge INGEN har skrevet i det....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-02-09 18:43

De fleste campingkøletasker er ikke godt isoleret, bruger meget strøm (mere end du normalt kan få i et fly) . De køler heller ikke ret godt.

Derimof kan en højisoleret lille kasse med et par sodavandsflasker med frosset vand holde koldt i dagevis.
Jeg har haft forskellige varer med fly på den måde.
Skal det være rigtig koldt bruges saltvand i flaskerne. jeg har haft løsfrosne rejer i flere dage på den måde .
Største problem er nok at have frosset vand med gennem security i lufthavnen. Vigtig medicin skal du jo have i håndbagagen, fordi faren ved at miste indskreven bagage er for stor.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-02-09 19:13

Tag en tur på apoteket, der kan man købe en køletaske til insulin

Citat
Insulin skal opbevares koldt, så længe ampullen/hætteglasset ikke er åbnet. Efter åbning er insulinen holdbar i en måned ved almindelig temperatur, dvs. 8-25 grader. Skal du på rejse til de varme lande, og du ikke er sikker på, at der er et køleskab i nærheden, kan du på apoteket købe en speciel køletaske til din insulin. Får insulinen frost, er den ødelagt.

http://www.helse.dk/Default.aspx?ID=157&M=News&PID=4581&NewsID=6682

Hvis du skal med fly, så tag din insulin med i håndbagagen.