/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Skype lyd
Fra : mej4
Vist : 2608 gange
100 point
Dato : 06-02-09 15:51

Der er ikke lyd så andre kan høre mig på Skype, men jeg kan godt høre andre.
Jeg har skruet op for mikrofonen!

Det har fungeret hidtil.indtil jeg fik et andet problem i Skype...at jeg ikke kan åbne links i Skype, kommer istedet til MSN Eksplorer log ind siden. Ved ik om der er sammenhæng?

Hvor skal jeg mon indstille udgående lyd?
I kontrolpanel
Lyd Tale Lydeffekter
Egenskaber
Lydenheder
her står der ved standard samt ind og afspilning: Realtek AC97 Audio.

vh mej4

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 06-02-09 16:14

Prøv allerførst at se efter om mikrofonen måske er slået fra, klik på Kontrolpanel og på Lyde og lydenheder, klik på Avanceret under Lydstyrke for enhed, klik på Indstillinger og på Egenskaber sæt prikken ned i Indspilning, der må IKKE være markering under Mikrofon eller Slå alt fra.
Du har haft så mange problemer at jeg synes du burde overveje en systemgendannelse, du mister ingen filer eller noget ved det, men stiller computerens indstillinger tilbage til en tid fra før du fik problemer, husk at vælge en dato fra før problemerne, de nyeste programmer skal du så installere en gang mere og håbe at der ikke går kuk i maskineriet igen

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 06-02-09 16:35

Sidder lige nu og opdaterer ny version af SKYPE, og nu kan jeg åbne links i Skype og et testopkald ser ud til at lyden fungerer!!!!!

Jeg er ellers tilmeldt "Secunia" som mailer hver gang programmer skal opdateres samt hvilke, så underligt jeg ikke har fået besked om at Skype trængte til en opdatering!

Men så behøver jeg jo ikke ændre indstillingerne når det virker..jeg kan se der er kryds i mikrofon ved indspilning under avanceret, hvad betyder det hvis jeg fjerner kryds i mikrofon..det er fjernet ved afspilning?

Hvis jeg skal systemgendanne på et tidspunkt skal jeg lige først have en kopi af en del ting på PC eren først..

vh mej4

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-02-09 17:44

Du mister ikke data ved systemgendannelse.
Men nyere programmer bliver "afinstalleret" uden at slettes.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-02-09 18:04

Hvis det er i Lydinstillinger, så må der ikke være markering ved mikrofon, godt at du får løst problemer et efter et

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 06-02-09 21:54

Godt så fjerner jeg krydset ved mikrofon.

Hvad er det systemgendannelse gør ved PC og programmerne ud over man kan tilbagedatere til et tidspunkt.
Hvad betyder: " nyere programmer bliver "afinstalleret" uden at slettes"

Men skal lige vente til der kommer et nyt problem. Lige nu har jeg heldigvis fået løst de fleste!

vh mej4

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-02-09 23:53

Citat
Hvad er det systemgendannelse gør ved PC og programmerne
den sætter computeren tilbage som den var den dato du har valgt at gendanne til, alle dine filer og mapper sker der ingenting med, det er selve styresystemet som sættes tilbage, og har installeret nogle programmer efter den dato, så virker de ikke efter systemgendannelse, systemet er jo sat tilbage til før disse programmer blev installeret, opdateringer fra Microsoft og sikkerheds programmer forsvinder også, men de bliver hurtig opdateret igen

Godkendelse af svar
Fra : mej4

Dato : 07-02-09 10:42

Tak for svaret o.v.n..