/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
slette administrator i Vista ?
Fra : 1991
Vist : 1379 gange
500 point
Dato : 06-02-09 12:50

Jeg bruger Vista.
Jeg vil gerne slette det der kaldes administrator - rettigheder.
Jeg er alene om min bærbare, så der er kun een bruger.
Det er synes jeg, tåbeligt med dette systemadministratorrettigheder.
sikke et ord.
Jeg skal bare være bruger - ikke andet.
Er der een som ligee kan advisere mig -tak.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-09 12:56

Du kan da ikke bare lige slette Admin, der skal jo være en der har rettighederne
mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-09 12:59

Du kan jo oprette en "alm bruger", men så kommer der en irriterende log ind skærm,
det er der jo heller ikke noget ved

mvh klaudi

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-02-09 13:17

Det er for at beskytte din PC at der er lave adm. rettigheder, så dem kan du ikke slette. Nu har jeg i flere år læst i fagblade at man ikke skulle logge på nettet som administrator, hellere som alm. bruger, for så gik det ikke så galt når man surfede rundt. Så det kan være derfor Microsoft stadig holder fast i administrator.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-09 13:17

Citat
Jeg skal bare være bruger - ikke andet.

Det KAN du ikke - der SKAL være en admin.... - hvem skulle ellers installere, stette osv.

Men du kan sagtens omdøbe dit "forfærdelige" navn til dit EGET - der vil dog stadig stå du er administrator.

Derimod kan du slette ALLE andre konti - der behøver IKKE være gæstekonto eller andet...

Min maskine hedder mit NAVN, men der står stadig admin med små bogstaver under....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-09 13:18

Og ydermere er der programmer der slet ikke lader sig installere uden at køre dem som systemadministrator.....

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 06-02-09 13:28

Hvordan klarer jeg det så, når der står at jeg ikke kan slette nogle filer
eller at jeg skal have administratorrettigheder.
Hvis et program kræver at jeg er administrator ?

Accepteret svar
Fra : Wolf10

Modtaget 510 point
Dato : 06-02-09 13:40
Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-09 13:40

Netop derfor kan du SOM ENESTE BRUGER ikke slette adminkonto....

Hvis der er noget du IKKE kan, er det fordi du har oprettet dig selv som bruger UDEN fulde rettigheder....

SLET ALLE KONTI minus adminkontoen (som du så kan omdøbe til Peter, Poul, Sara eller hvad du nu hedder)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-02-09 13:40

Jamen hvis du sletter alle andre konti end administrator og så omdøber den til dit eget navn, så har DU alle rettigheder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-09 13:57

NETOP....

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 06-02-09 14:13

Tak for svaret Wolf10.

Det virker SGU

TAK

Kommentar
Fra : Wolf10

Dato : 06-02-09 14:27

Selvtak

Kommentar
Fra : Luke2000